10 Reacties

3 jaar geleden

Lastig hoor. Ik let er niet supergoed op, moet ik bekennen. Wij geven vaak vegan paté, humus (met minder zout, dat dan weer wel) en jam of stroop. Af en toe wat ei. Maar helemaal zoutloos doen we niet, dat is volgens mij bijna niet te doen.

3 jaar geleden

Ik vind zoutloos ook lastig hoor..hier vaak kipfilet, avocado, ei, smeerkaas kids, pindakaas of Philadelphia

3 jaar geleden

Ik vind het ook lastig. Kipfilet heeft ook veel zout. Welk Kipfilet gebruiken jullie? ( van appie of...)

3 jaar geleden

Zoals hier ook al gezegd is dat erg lastig. Hier krijgt hij smeerkaas, pindakaas, appelstroop, pate, jam, ei of philadelphia.

3 jaar geleden

Volledig zoutloos zal je het niet krijgen en denk dat je daar ook niet aan wil beginnen. Wij proberen er wel zoveel mogelijk op te letten natuurlijk. Hier krijgt ze kipfilet, ham, smeerkaas kids, hutenkase, vega smeerworst, pindakaas, 100% appelstroop.. Best veel mogelijk hoor! Je kan op de site van het voedingscentrum kijken.

3 jaar geleden

Ik maak me om wat zout nog niet zo druk, maar al dat toegevoegde troep in vleeswaren.. daar loop ik dan weer tegen aan 😋

3 jaar geleden

Ter aanvulling op de andere berichten doen wij ook de smeersels van de kleine keuken voor op brood

3 jaar geleden

Het hoeft niet perse allemaal zoutloos, maar gewoon zo min mogelijk zout. Dus minder zout toevoegen bij avond eten enct..

3 jaar geleden

Je kunt ook zelf van alles maken. Ik maak humus van kikker erwten of tuin bonen, of geprakte wortel. Ik geef banaan op brood of pureer wortel met appel en doe dit op haar boterham. De groente van de vorige dag kun je pureren en op de boterham doen. Kan allemaal. En dan zoutloos met een beetje tijm of oregano etc.

3 jaar geleden

Wij eten warm eten zoutloos, dus lettende op toegevoegde zout. En omdat we in de avond vlees of vis geven, vinden wij het overbodig om op brood ook vleeswaren te geven. Denk hierbij aan dat vlees niet altijd nodig is. En al helemaal niet bij de kleintjes. Dus ik gebruik voor brood bijv: smeersels van de kleine keuken, zowel de groente als de fruit spreads, pindakaas. Op de kdv krijgt die wat er wordt geschoteld, dat is slechts twee x per week dus daar vind ik de zoutinname minder belangrijk.