49 Reacties

4 jaar geleden

Eieren, Griekse yoghurt, kaas, komkommer, tomaat.... Lekker afwisselen. Heb je ook een afspraak bij de diabetes verpleegkundige? Dan ga je zelf leren prikken en kan je kijken van wat een hoge bloedsuiker op levert en wat juist niet. Ik heb het ook, ik eet juist als ontbijt en lunch 2 bruine boterhammen met kaas, ei, worst en groenten. Dan heb ik tussen door wel trek maar dat valt goed op te vangen met yoghurt of groenten.

4 jaar geleden

Www.lowcarbchef.nl

4 jaar geleden

Hey! Wat vervelend dat je dit hebt. Bij mij is het 2 weken geleden ook geconstateerd. Ik heb de tip gekregen om de voor mij normale producten als brood, crackers en pasta te vervangen door een volkoren versie (dan wel wat minder pasta nemen en meer groente). Je kunt ook speciaal koolhydraatarm brood kopen. Verder geen frisdrank of vruchtensap. Tomaten en komkommer mag ik onbeperkt eten, dus die eet ik nu standaard bij de lunch. Gekookt ei erbij vult ook goed voor langere tijd. Verder zitten er goede stoffen in noten en het vult goed, die eet ik vaak als tussendoortje s avonds. Qua fruit zitten in banaan en druiven veel suikers, handiger zijn citrusvruchten en bv groene appels. Verder idd yoghurt of kwark of groente met dip van yoghurt of bv humus. Kaas of vleeswaren mag ik ook tussendoor en op brood. Ik eet ‘s ochtends 3 boterhammen met beleg, tussendoor fruit, s middags weer 3 boterhammen en tussendoor fruit, s avonds gewoon warm met minder volkoren pasta / aardappelen / zilvervliesrijst en voor het slapen nog yoghurt met noten, crackers, groente met dip of een gekookt ei. Hiermee blijft de suiker bij mij tot nu toe binnen de waardes en ik heb het idee dat ik ook genoeg binnen krijg voor de baby. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het prikken en meten je ook gaat helpen! Veel succes

4 jaar geleden

Noten wellicht? Zitten boordevol voedingsstoffen en geven een verzadigd gevoel. En dan het liefst de verse van bijv de markt ipv supermarkt. Ik verkoop dagelijks noten en krijg veel zwangere en dames die bv geven die verantwoord willen eten maar soms aan yoghurt/kwark niet genoeg hebben

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Noten wellicht? Zitten boordevol voedingsstoffen en geven een verzadigd gev ...
P.s. en laat je niet afschrikken want heel veel mensen zeggen dat noten (te) vet zijn etc. Maar het gaat erom welke vetten erin zitten en welke voedingsstoffen. Pistache bijv is echt een gezond nootje evenals cashew, macadamia walnoot pecan etc. Maar veel weten het niet en associëren het nog met ongezond

4 jaar geleden

Bij mij hielp het om elk uur of elke twee uur een paar stukjes komkommer te eten. Zitten geen/weinig suikers in, dus in dat opzicht doe je hier weinig verkeerd mee. Als je regelmatig iets in je mond steekt werkt het wel verzadigend.

4 jaar geleden

Trouwens, wordt jullie suiker standaard gecheckt of alleen wanneer er vermoeden/historie is wbt suiker?

4 jaar geleden

Hai Ik heb 3 weken geleden een glucose bloedtest gehad, omdat ik een verhoogde kans had omdat het in de familie zit. ‘s middags werd ik al met de uitslag gebeld dat ie iets te hoog was, (Max 7,8 en hij was 8,1). 2 weken geleden bij de diabetesverpleegkundige en diëtiste geweest, gelijk begonnen met 4x prikken op een dag en qua voeding was er weinig mis, alleen tussendoortjes was teveel suiker voor mij. Gelijk mee begonnen en rekening houden wat wel en niet kan, de waardes zijn nooit meer te hoog geworden, (kreeg ook een boekje van de diëtiste met voeding en aantal suikers per product). Afgelopen maandag overlegt en mocht om de dag gaan prikken, nog steeds prima waardes en sinds komende week mag ik zelfs 1x per week gaan prikken. Waar ik heel veel baat bij heb is dat je rauwkost onbeperkt mag eten en ook een worstje en stukjes kaas tussendoor. Wel heb ik gemerkt dat ik meer mag/kan eten tussendoor, omdat ik vrij fysiek werk heb en veel verbrand, maar dat leer je vrij snel met de waardes van het prikken. In het begin was ik heel onzeker, maar wordt er wel wat makkelijker en vrijer in, je mag jezelf tenslotte ook niet uithongeren.. Maar vooral zeg ik, maak je er niet te druk om, er zijn zoveel mogelijkheden. Succes en ik hoop dat het allemaal mee zal vallen voor je:)

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Trouwens, wordt jullie suiker standaard gecheckt of alleen wanneer er vermo ...
Bij mij omdat het in de familie zit, bij mijn eerste zwangerschap was het goed en nu was ie iets te hoog

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Trouwens, wordt jullie suiker standaard gecheckt of alleen wanneer er vermo ...
In België wordt er standaard een suikertest gedaan tijdens de zwangerschap, als je hier dan wat te hoge waardes hebt krijg je een uitgebreide test (4x prikken en 2 glucosedrankjes).

4 jaar geleden

Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Volgende week maandag een afspraak bij gynaecoloog en diëtiste waarschijnlijk ook. Ben nu al kleinere porties gaan eten en gaan letten op minder koolhydraten en minder suiker. Merk wel dat het nog steeds erg schommelt. Ben heel benieuwd wat ze mij gaan vertellen.

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

In België wordt er standaard een suikertest gedaan tijdens de zwangerschap ...
Wat dat betreft is zorg in België beter, woon op de grens in Nederland maar heb wederom voor België gekozen, je word daar meer in de gaten gehouden dan hier in Nederland

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Trouwens, wordt jullie suiker standaard gecheckt of alleen wanneer er vermo ...
Je krijgt standaard de suikerstest rond 24 weken

4 jaar geleden

Reactie op Zoetje

Je krijgt standaard de suikerstest rond 24 weken
Mij is verteld dat de suikertest in nl iig niet standaard is. Alleen bij een verhoogd risico. Risico's zoals: een BMI boven de 30, bekend zijn met zwangerschapsdiabetes, als een direct familielid diabetes 2 heeft. Na een miskraam, Als de baby boven de curve uit komt qua groei.

4 jaar geleden

Reactie op Zoetje

Je krijgt standaard de suikerstest rond 24 weken
Ik heb geen suikertest gehad (NL). Enkel alleen ijzer vandaag, 29wk. En rond 11 wk algemeen bloedonderzoek voor je bloedgroep etc

4 jaar geleden

Reactie op Nooitgedacht

Mij is verteld dat de suikertest in nl iig niet standaard is. Alleen bij ee ...
Inderdaad. Ik heb hem niet gehad, geen historie wbt suiker em bmi is prima

4 jaar geleden

Reactie op bam4

Wat dat betreft is zorg in België beter, woon op de grens in Nederland maar ...
Opzich ben ik heel tevreden met de zorg in NL :) ik vermoede dat mijn B12 te laag was dus werd het gecheckt en het klopte ook. Als er geen reden is voor check naar suiker, vind ik het prima dat het niet standaard wordt gedaan.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Ik heb geen suikertest gehad (NL). Enkel alleen ijzer vandaag, 29wk. En ron ...
Ik België krijg je die wel.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Inderdaad. Ik heb hem niet gehad, geen historie wbt suiker em bmi is prima
Ik ben blij dat het in België wel gedaan word. Ook ik heb geen hoog bmi. Ben een sporter, diabetes komt niet in de familie voor en bij vorige zwangerschappen heb ik het nooit gehad. Maar heb nu toch zwangerschapsdiabetes.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Opzich ben ik heel tevreden met de zorg in NL :) ik vermoede dat mijn B12 t ...
Soms kan je de eerste zijn in de familie die er wel last van heeft zonder dat je er erg in hebt. Schoonzusje ook... nog echt mager, bleek na klachten toch suiker te hebben... behoorlijk heftig... dus de mildere variant waarbij jij en je kindje toch ook laat van hebben kan dan niet aan het licht komen. Ik vind de standaard suikertest heel goed, meerdere controle echo’s ook, en nu al de standaard kinkhoest vaccinatie ook. België loopt wat dat betreft voor. Al beval je in een kleiner kamertje ;-)