49 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind de zorg in Nederland wel goed, zeker de kraamzorg enzo. En als ze iedereen moeten testen op suiker, dan kunnen ze dat overal op gaan doen. Dat is ook onzin.

4 jaar geleden

Reactie op bam4

Soms kan je de eerste zijn in de familie die er wel last van heeft zonder d ...
Daarom typte ik ook " als er geen klachten zijn" ;) Oh heb je in België kleine beval kamers? Vriendin van me woont in Antwerpen en haar man kreeg ook kinkhoestvaccinatie idd.

4 jaar geleden

Reactie op bam4

Soms kan je de eerste zijn in de familie die er wel last van heeft zonder d ...
Alhoewel... België mag nog wel wat doen aan de wachtrijen en zonder afspraak werken in zh 😉 ook als je zwanger bent... als ik de verhalen van mn vriendin hoor soms 😬

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Alhoewel... België mag nog wel wat doen aan de wachtrijen en zonder afspraa ...
Heb nergens last van, zal ook per ziekenhuis verschillen en ik heb wel recht op kraamzorg, aangezien ik na de bevalling naar huis in Nederland ga.

4 jaar geleden

Ik heb vorige week maandag de suikertest gehad en die kwam net onder de norm uit dus gelukkig geen diabetes, maar moet wel alles aanpassen en minder suiker eten en dat valt me eigenlijk wel vies tegen hoor...

4 jaar geleden

Ik heb wel een suikertest gekregen. Dit omdat de baby bovengemiddeld is (20weken echo) en mijn baarmoeder groter is (24 weken check). Ik was hier toch wel bang voor, gezien de gevolgen. Kansen zijn klein maar toch. Gelukkig had ik goede waardes tijdens de test. Ik hoop dat je goede recepten kan verkrijgen om de zwangerschap goed door te komen!

4 jaar geleden

Wat ook lekker is is om zelf met stroken volkoren brood lekker besprenkelen met olijf olie en Italiaanse kruiden en dat in de oven Heerlijke eigen gemaakte croutons en het mag volgens het dieet ! Eet smakelijk

4 jaar geleden

Bij mij is ook zwangerschapsdiabetes geconstateerd. Ben heel blij met havermout ‘s ochtends, kan ik vrij veel van eten en mn waarden blijven goed! Verder heel veel groente, yoghurt, eieren, avocado, noten en kaas :) Succes!

4 jaar geleden

Vanochtend ook de suikertest gehad en net bericht gehad van de verloskundige dat ik zwangerschapsdiabetes heb ☹️. Nu aan het afwachten totdat het ziekenhuis belt voor diversen afspraken.. Baal er wel van 😔

4 jaar geleden

Wat bijzonder dat jullie praten over 'de norm', want toevallig ken ik 2 meiden waarvan de 1 naar het ziekenhuis in Deventer gaat en de ander naar Zwolle. In Zwolle ligt 'de norm' veel lager en heb je dus sneller diabetes dan wanneer je in Deventer zou gaan.... (of was het andersom, weet even niet zeker) maar wat ik bedoel is dat er dus blijkbaar ook hierin geen echte richtlijn is. Bij mij wordt ook niet extra gecontroleerd op suiker, maar beide dames hebben vanwege een te hoog BMI de testen moeten doen en moeten dat met de 30 weken weer...

4 jaar geleden

Bij mij was de suikertest iets te hoog. Dat is nu 2 weken geleden. Omdat mijn nuchtere waarde vaak net iets boven de richtwaarde van 5.3 uitkomt. Prik gemiddeld 5.5.. moet ik nu insuline... nuchtere waarden kan je niet met voeding corrigeren. Baal ervan maar aan de andere kant, het is beter voor de baby dat hij niet enorm wordt (Ook voor mij...) de diabetes verpleegkundige heeft ook het woord inleiden genoemd. Nog niet zeker of dat bij mij gaat gebeuren. Dames hier ervaring met insuline?

4 jaar geleden

Vandaag te horen gekregen dat ik erg veel vruchtwater heb en dat dit kan duiden op suikerziekte. Ben nu 27-+3 weken zwanger dus moet nog even. Maandag gaan ze mij testen dus ik ben erg benieuwd.

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Hey! Wat vervelend dat je dit hebt. Bij mij is het 2 weken geleden ook gec ...
Hier ook zwangerschapsdiabetes sinds 2 weken. Thuis aan het prikken en de gezegde alles vervangen voor volkoren is niet voor iedereen de juiste weg. Zelf volkorenoasta geprobeerd en had ineens de hoogste waarde tot dan aan geprikt.. contact opgenomen met diabetes verpleegkundige en die adviseerde dus weer om dan te proberen met normale pasta want sommige mensen reageren toch heftig op volkoren. Maar dagen geleden witte pasta op en een nette bloedsuiker. Gelukkig niet veel aanpassing nodig in me voeding. Tussendoortjes scoor ik op lowcarbchef.nl koolhydraatarmrecepten.nl

4 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Wat bijzonder dat jullie praten over 'de norm', want toevallig ken ik 2 mei ...
Ik loop voor controle in den bosch. Daar hebben ze ook weer andere manier van prikken. Moest nuchter prikken, vies drankje drinken, 1 uur wachten en komen prikken, toen weer uur moeten wachten en laatste prik gehad. Hier controleren ze dus een keertje extra na 1 uur wachten. Door deze methode kwam er bij mij zwangerschapsdiabetes uit, omdat ik na 1 uur een wat hogere waarde had dan toen ik nuchter en na 2 uur was. Bij een andere zkh die enkel na 2 uur prikt zou ik deze diagnose niet gehad hebben... ben nu sinds 14 dagen aan het prikken en merk dat ik toch hoog reageer na inname suikers.

4 jaar geleden

Nu 29 weken zwanger. Zojuist controle gyn en internist gehad. Curves zien er goed uit op wat uitschieters met avondeten (En de dag erna nuchter dus ook) na. Als ik dit zo aan kan houden, hoef ik geen insuline te spuiten. De baby kreeg een 10 wat betreft groei, helemaal volgens gemiddelde curves. Woog vorige week met 28 weken 1170 gram. Ik mag zelfs de spontane bevalling en misschien zelfs 40 + weken afwachten als mijn waardes en de groei zo blijven. Erg blij mee 😀. Mocht het toch iets harder gaan, dan inleiden bij week 38 of 39, maar dat gaan ze over 2 weken weer opnieuw bekijken. Ps. Heb ook bloeddruk problemen en schildklier problemen dus ben best verbaasd dat het nog zo ingeschat wordt, had het slechter verwacht. Ben benieuwd en hoopvol 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Nu 29 weken zwanger. Zojuist controle gyn en internist gehad. Curves zien e ...
Hey wat super om te lezen, Ik word echt enthusiasts van jou verhaal! Ik ben nu 28 weken zwanger en heb zoals jij ook bloeddruk problemen schildklier problemen en daarbij ook de suiker. Jou verhaal geeft me weer een positief gevoel hoop dat het bij ons ook goed mag blijven gaan wij hebben pas een groei echo met week 30 🍀❤️❤️

4 jaar geleden

Reactie op CHEVELLEY

Hey wat super om te lezen, Ik word echt enthusiasts van jou verhaal! Ik be ...
Heyy, wat "leuk" om een "lotgenoot" te horen! Hihi. Ja ik dacht even wat positief melden want vaak hoor je alleen de tegenvallers :) Bij jou ook alles goed onder controle? Ik merk dat mijn schildklier weer gelijkelijk iets minder nodig heeft, over 2 weekjes nog eens prikken en eventueel minderen met medicatie :) Bloeddruk is onder controle met 3 x 250 methyldopa.

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Heyy, wat "leuk" om een "lotgenoot" te horen! Hihi. Ja ik dacht even wat po ...
Ja echt fijn hoor! Zelfde medicatie voor de bloeddruk ook 3x per dag 250. En de schildklier wore om de 4 weken geprikt maar die zit al maanden goed word nooit niks aan veranderd zo gek haha. Hier gaat alles goed met de kleine, we krijgen een kereltje en jullie 💙

4 jaar geleden

Reactie op CHEVELLEY

Ja echt fijn hoor! Zelfde medicatie voor de bloeddruk ook 3x per dag 250. ...
Goed om te horen! Leuk, een kleine knul 💙 Wij weten nog niet wat het wordt, blijft een verrassing💛. Bij mij was mijn schildklier eerder in beeld dan de zwangerschapstest. Ik heb hashimoto en snapte niet waarom mijn waardes ineens zo hard stegen (liet me prikken ivm erge klachten). Toen waren we een maand lang aan het ophogen met medicatie (ik had nog aangegeven dat mijn menstruatie uitbleef en dacht dat het door hypo waardes kwam). Na 2 maandjes toch eens testen en toen was het een verrassing. Verklaarde meteen mijn waardes en klachten 😅 . Toen flink meer opgehoogd en rest vd zwangerschap rond de tsh 1 gezeten. Nu sinds 2 weken is mijn tsh aan het zakken dus denk dat ik binnenkort weer kan minderen met medicatie. Wist je ook dat je door schildklier meer kans hebt op diabetes? Althans in mijn geval omdat het een auto immuun variant is.

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Goed om te horen! Leuk, een kleine knul 💙 Wij weten nog niet wat het wordt ...
Oh wat een verhaal zeg! Ik ben al jaren bekend met de schildklier het heeft bij ons 3 jaar geduurd voor we zwanger werden, alleen ik heb net de andere variant ik heb een te snelle schildklier. Weet me waardes zo niet maar ze zijn goed stabiel gelukkig. Haha dat is idd een logische reactie als je dan plot zwanger bent hahahaha, het was even zoeken maar dit was dus de rede leuk hoor 💙, oeh spannend dus wat het gaat worden kei leuk kon de druk zelf niet aan whaha. Nee ik wist dus echt niet dat ik door de schildklier meer kans had op diabetes dat is me nooit vertelt weer wat geleerd dus, 😱💙