49 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Wat bijzonder dat jullie praten over 'de norm', want toevallig ken ik 2 mei ...
Mijn diabetes verpleegkundige in Venlo vertelde me dat de norm net is aangepast. Misschien dat dit nog niet in elk ziekenhuis is toegepast? Hier was het 5,3 nuchter en 7,8 een uur na de maaltijd.

4 jaar geleden

Reactie op Michellefaassen

Mijn diabetes verpleegkundige in Venlo vertelde me dat de norm net is aange ...
In het ziekenhuis in het noorden waar ik loop wordt 5.3 nuchter en 6,7 2 uren na de maaltijd aangehouden

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

In het ziekenhuis in het noorden waar ik loop wordt 5.3 nuchter en 6,7 2 ur ...
Ja hier in Utrecht ook. Vind het zo gek die verschillen🤔

4 jaar geleden

In Harderwijk hanteren ze onder de 5.3 nuchter en onder de 7.0 anderhalf uur na de maaltijd. Bijzonder al die verschillen. Je zou toch verwachten dat er een landelijke richtlijn is.

4 jaar geleden

Hi Dames, zijn er nog meer die extreem last hebben van een hongergevoel door het dieet wat is opgelegd ?Ik word er s’nachts wakker van 🙁. Merk ook dat aan het afvallen ben.

4 jaar geleden

Hi Dames, zijn er nog meer die extreem last hebben van een hongergevoel doo ...
Hier idem dito, al 2 kilo eraf 😐 volgens de verloskundige komt dat vaak voor als iemand het eetpatroon aanpast en heeft de baby er geen last van, gelukkig. Mij helpt het voor doorslapen om rond 22.00 uur nog iets van wortels met humus; noten; snoeptomaatjes of een volkoren cracker te eten. Maar dan heb ik om 07.00 uur echt wel weer flinke trek 😋

4 jaar geleden

Hi Dames, zijn er nog meer die extreem last hebben van een hongergevoel doo ...
Hi, Ik heb ook wel eens last van een knorrig gevoel. Volgens mijn dieetiste is dat aventoe niet erg. Maar toen ik aangaf dat ik afviel was het ook weer niet goed. Op hetzelfe gewicht blijven is prima maar afvallen dus niet volgens haar. Ik zit zelf vaak ruim onder de 6.7 na het eten dus ze zegt dat de maaltijden wel wat groter zouden mogen. Maar niet wat koolhydraten betreft. Zo dubbel allemaal. Als je echt meer als een kilo afvalt zou k toch echt contact met je gyn opnemen want in het laatste trimester is dat volgens mij echt niet oke.

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Hi, Ik heb ook wel eens last van een knorrig gevoel. Volgens mijn dieetiste ...
Dankjewel voor je reactie!

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Hi, Ik heb ook wel eens last van een knorrig gevoel. Volgens mijn dieetiste ...
Dankjewel voor je reactie!