29 Reacties

4 jaar geleden

Geen zorgen. Mijn dochter 26 weken is 9,8 kg. Ook hier volledig borstvoeding (ze accepteert geen flesvoeding) en fruit/ groente hapje. Ze trekken later echt wel bij. Mijn zoontje was ook zo een stevige en is nu uitgegroeid tot een mooie slanke gespierde jongeman van 17. Toch fijn dat ze zo gezond zijn en een buffertje hebben voor het geval je voeding opeens terug loopt of dat ze tijdelijk minder voeding tot zich nemen door een griepje ofzo. Gewoon genieten van ons Hollandse welvaren 😊

4 jaar geleden

Als je de lengte en gewicht gegevens invult op een curve van de WHO *(dus niet van het CB. Die gebruikt TNO. ) dan kan je zien of jouw kindje echt te zwaar is of niet. Borstgevoedde kindjes zijn meestal wel wat zwaarder. Als je het idee hebt dat je kindje nooit genoeg heeft aan drinken dan zou ik dit wel aangeven bij een kinderarts.

4 jaar geleden

Zou je er helemaal niks van aantrekken! Iedereen heeft altijd wel wat te zeggen. Als ze gelukkig en tevreden is, is het toch heerlijk. Geniet ervan en zou je geen zorgen maken. Zodra ze loopt is het eraf haha

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Als je de lengte en gewicht gegevens invult op een curve van de WHO *(dus n ...
Ja ze zit ook bij het WHO boven de bovenste curven, maar ze drinkt maar 6 minuten totaal en meestal 5 x in 24 uur dus niet extreem veel

4 jaar geleden

Reactie op Sacajawea

Ja ze zit ook bij het WHO boven de bovenste curven, maar ze drinkt maar 6 m ...
Ooow. Nee das prima toch! Zolang je je zelf geen zorgen maakt dan komt dat helemaal goed.

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Geen zorgen. Mijn dochter 26 weken is 9,8 kg. Ook hier volledig borstvoedin ...
Goed om te horen dat e niet de enigste zware baby is! Ik moet het denk ik gewoon loslaten, ik word dan meteen onzeker door al die opmerkingen..

4 jaar geleden

Onze dochter weegt minder maar is ook goed gevuld en daar krijg ik ook regelmatig opmerkingen over. Hier ook volledige borstvoeding. Supervoedzaam, zo zie je maar 🤗 neehoor laat je niet gek maken. Beter lekker veel melk dan nu al diksap geven ofzo, dat lees ik ook wel eens, dan krijg je later pas echt problemen...

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Onze dochter weegt minder maar is ook goed gevuld en daar krijg ik ook rege ...
Mag ik misschien vragen hoezo je later echt problemen krijgt als je nu al dixsap geeft? Geen oordeel of slechte bedoeling ofzo hoor, ik ben gewoon eventjes benieuwd naar je mening.. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Sacajawea

Goed om te horen dat e niet de enigste zware baby is! Ik moet het denk ik ...
Ik krijg ze ook wel eens maar trek me er echt niets van aan. Wellicht ook omdat ik het bij mijn zoon ook had en die dus prima is opgedroogd😅. Mijn dochter zit ook bovenaan de curve maar is een heel happy kindje. Straks lopen en andere voeding en dan veranderd het allemaal weer. Enige lastige is soms de kleertjes die wat krap zitten en bij een maar groter te lang zijn🤦‍♀️🤷‍♀️ Lekker loslaten meid! Komt goed!

4 jaar geleden

Reactie op Mayk

Mag ik misschien vragen hoezo je later echt problemen krijgt als je nu al d ...
Ik zeg het wat kort door de bocht... natuurlijk kan een beetje diksap geen kwaad (al vind ik dat bij 6 maanden echt onnodig). Maar wij hebben onze zoon altijd geleerd veel water te drinken ipv altijd maar iets zoets. Niet goed voor de tanden en een dikmaker. Dat is immers waar het CB zich zorgen over maakt, dat een dikke baby een dik kind blijft. En dan denk ik, pas op met zoetigheid en geef ze lekker melk.

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Ik krijg ze ook wel eens maar trek me er echt niets van aan. Wellicht ook o ...
Ja met kleding is het idd af en toe wel een probleem vooral bij de bovenbenen zit het vaak wat strak😅 wij gaan nu al langzaam maar zeker over op maat 74

4 jaar geleden

Hier ook 9 kilo, maak me er niet druk om. Hij ziet er gezond uit en qua lengte en gewicht prima in orde.

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 6 maand en 1 week en weegt 8.6 kilo met lengte van 72 cm. Hib krijgt nog 5 flessen van 180+6 want zen hapjes gaan nog niet optimaal. Flessen gaan ook allemaal leeg. Begint wel telkens meer te komen hapjes toevallig ga ik vandaag de fles van half 3 minder doen omdat die goed heeft gegeten! Op de curve was die in gewicht naar beneden gegaan niet meer helemaal bovenaan en qua lengte maakt die nu een groeispurt. Hoefde me geen zorgen te maken zeiden ze en hij laat vanzelf melk staan zodat ik een fles kan afbouwen! Hij heeft het nu gewoon nodig. De ene baby groeit harder als de ander!! Lekker van je kindje genieten!!

4 jaar geleden

Voor een ander is het toch nooit goed. Niks van aantrekken ☺️

4 jaar geleden

Mijn zoon (nu 6 maanden en 1,5 week) was bij geboorte al een grote man met zijn 4830 gram. Hij is inmiddels 9,2 kg en zit al ruim een maand in maat 74. Hij groeit zoals hij groeit, je kan er niets aan veranderen dus maak je vooral geen zorgen.

4 jaar geleden

Reactie op Ilo Na

Mijn zoon (nu 6 maanden en 1,5 week) was bij geboorte al een grote man met ...
Leuk shirt, hebben we hier ook hangen 🚜

4 jaar geleden

Onze meid is bijna 7 maanden en weegt nog geen 7kg... Ze zit op de ondergrens maar volgt wel haar curve... Ik weg zelf ook maar 50 kg, dus is het meestal wel haar aanleg. Ook de papa is niet heel breed...

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Onze meid is bijna 7 maanden en weegt nog geen 7kg... Ze zit op de ondergre ...
Hier ook een dochter die er "mollig" uitziet maar nog geen 7.5 kilo weegt.. zit ook onder de lijn maar ze is vrolijk, doet het goed.. dan zijn papa en mama tevreden

4 jaar geleden

Er is niets mis met lieve Jessy! 😘 elke baby volgt zijn of haar eigen lijn! Komt echt wel goed!

4 jaar geleden

Denk dat mijn zoontje ook zo iets weegt, en hij krijgt flesvoeding. Volgende maand pas weer op cb...