13 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring, ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen

één jaar geleden

Allereerst, heel veel sterkte. Echt ontzettend rot die onzekerheid. Wij hebben ook de 13 weken echo gedaan en werden toen doorverwezen voor een GUO nadat er vocht in de nek van het kind gezien werd (anders dan nekplooi). Dit had de echoscopiste ‘nog nooit gezien’. Uiteindelijk bleek tijdens de GUO dat het om een jugular sac ging (wat vaker voorkomt), maar dat het termijn te vroeg was om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen. Er werd dan ook geadviseerd om te wachten tot de 20 weken echo, voordat ze hier uitsluitsel over konden geven. Met name, omdat het kindje nog vol in ontwikkeling was. Dit hele gebeuren heeft onze eerste trimester getekend en daardoor hebben we tot week 20 vol in spanning gezeten. Met 20 weken was het weggetrokken en bleek het loos alarm. In het ziekenhuis hebben ze veelal meer gezien en kunnen ze jullie helpen om wat meer duidelijkheid te verschaffen. Nogmaals, heelveel sterkte en ik zal voor jullie duimen.

één jaar geleden

Geen ervaring mee maar wil jullie heel veel goede moed toesturen🍀😘❤

één jaar geleden

Geen ervaring maar wens jullie sterkte!

één jaar geleden

Helaas is onze nachtmerrie werkelijkheid geworden en is (in combinatie met de NIPT) het trisomie 13 syndroom gevonden. Wat een verdriet, een helse rollercoaster. Dankjullie wel voor de reacties

7 maanden geleden

Reactie op Veronikavk

Allereerst, heel veel sterkte. Echt ontzettend rot die onzekerheid. Wij he ...
Hoi Veronika, Ik las jouw bericht van een jaar geleden. Ons is hetzelfde overkomen bij de 13 weken echo. Er is jugular sacs geconstateerd. We kunnen afwachten tot de volgende echo of een vruchtwaterpunctie laten doen. Ik las dat het bij jullie was verdwenen bij de 20 weken echo. Ik ben heel benieuwd naar hoe het jullie daarna is vergaan en hoop dat je dit berichtje leest en jouw ervaring hierover met mij wilt delen. Er is namelijk zo weinig bekend hierover. Ben benieuwd. Groetjes, Sanne

6 maanden geleden

Reactie op SB_115

Hoi Veronika, Ik las jouw bericht van een jaar geleden. Ons is hetzelfde ...
Hoi Sanne, Ook bij mij is jugular sacs geconstateerd, en heb ik maandag een echo in het Radboud. Jij bent nu inmiddels enige weken verder hoe is het bij jou nu gegaan? Ook alvast bedankt voor je reactie! Liefs, Demi

6 maanden geleden

Hoi Demi, Wat vervelend, hopelijk heb je een beetje een fijn weekend. Ik heb inmiddels de 20 weken echo gehad en het vocht bleek toen verdwenen. Bij ons bleek er achteraf ook twijfel te zijn of het echt jugular sacs is. Kan ook alleen nekvocht of een cyste geweest zijn. Ze konden het niet goed zeggen en daarom hebben we ook geen vervolgonderzoek gedaan. De nipt was goed. Was jugular sacs de enige bijzonderheid of waren er bij jullie ook andere dingen te zien op de echo? Groetjes

6 maanden geleden

Reactie op SB_115

Hoi Demi, Wat vervelend, hopelijk heb je een beetje een fijn weekend. I ...
Bij ons alleen dat! Wij hebben gekozen om toch een vlokkentest te doen deze heb ik zojuist gehad. Nu duimen voor een goede uitslag! Liefs Demi

6 maanden geleden

Ik duim met je mee Demi! Gelukkig verder dus ook geen bijzonderheden behalve js. Ben stiekem natuurlijk ook benieuwd wat de uitslag bij jullie zal zijn van de vlokkentest. Groetjes, Sanne

6 maanden geleden

De vlokkentest was gelukkig goed! Nu gaan ze nog voor de zekerheid een genetisch onderzoek doen met bloed van mij en mijn man. Hierna is hopelijk deze spannende rollercoaster voorbij! Groetjes Demi

5 maanden geleden

Wat fijn dat jullie uitslag bij de baby goed is! Een hele geruststelling. Nu nog even duimen op de laatste resultaten. Liefs

4 maanden geleden

Hoi Demi, Was benieuwd hoe jullie uitslag was geweest van het genetisch onderzoek. Hoop goed voor jullie! Liefs