34 Reacties

5 jaar geleden
Heb je al medicijnen geprobeerd? Je hoeft je niet zo te voelen ;)
Ik heb bij m'n eerste zwangerschap pas na 17 wk gebeld voor medicatie.. Deze x na 5 weken direct al.. En ben mezelf meer dan dankbaar.

5 jaar geleden
Reactie op Each2
Ik heb bi ...
Antimetil neem k. Is op basis van gember. Maar het helpt niet echt. En heb ook nog veel last van lage bloeddruk. Maar volgens VK kan ik daar niet veel aan doen buiten rusten. Het is gewoon de combinatie van al die kwaaltjes wat het te veel maakt.

5 jaar geleden
Reactie op Bella01
Ik heb het niet zo erg als jij, in het begin wel.. maar nu alleen de ochten ...
Antimetil op basis van gember neem ik, maar helpt niet meer echt precies...

5 jaar geleden
Reactie op Each2
Ik heb bi ...
Wat kreeg jij voorgeschreven dan? Ik emesafene maar voelde me alsnog verschrikkelijk! Nu met 17 weken hoef ik nog maar soms over te geven, dus ben er bijna doorheen, maar oeh wat was het pittig :-(
@ts: kan het nog zijn dat je door al het spugen ijzer en andere stoffen tekort komt? De verloskundige heeft mij aangeraden een multi vitamine en floradix te gebruiken om aan te sterken! Lage bloeddruk blijft natuurlijk wel gewoon (duizelig bij opstaan) maar nier meer zo algeheel moe

5 jaar geleden
Wat kreeg jij voorgeschreven dan? Ik emesafene maar voelde me alsnog versch ...
Ik slik omeprazol icm emesafene zerpillen. Omeprazol houdt m'n maag rustig waardoor ik veel minder misselijk ben en niet meer hoef over te geven.. Die laatste neem ik enkel op een slechte dag want wordt er suf van.. Maar je hebt nog zoveel andere middelen.. Ik zou gewoon uit proberen.. 9 mnd misselijk is ook geen doen..

5 jaar geleden
Reactie op Jolienn_21
Antimetil neem k. Is op basis van gember. Maar het helpt niet echt. En heb ...
Nog niet bij de dokter aangeklopt? Zou 't gewoon eens doen.. Er zijn echt zoveel medicijnen op de markt die je tijdens een zwangerschap mag gebruiken.. Vooral emesafene wordt vaak voorgeschreven, omeprazol gaf mijn maag de rust die 't nodig had

5 jaar geleden
Probeer de pil navalit dit is in iedere geval mijn REDDING elke keer dat ik zeg ik ga da vandaag niet nemen dan geef ik over maar als ik da neem dan bn ik wel beetje misselijk maar ik moet dan niet meer overgeven je moet dat wel het beste nemen rond 23 uur avond dan werkt die de volgende dag hele dag aub probeer dat ik hoop echt dat het gaat werken voor jou 💞

5 jaar geleden
Reactie op Each2
Ik slik omeprazol icm emesafene zerpillen. Omeprazol houdt m'n maag rustig ...
Ik ga het onthouden! Ik ben er nu bijna doorheen.. Maar heb wel gedachtes gehad dat ik hierdoor niet nog een x zwanger zou willen raken. Dus goed om te weten wat er nog meer is!

5 jaar geleden
Ik zou iets vragen tegen de misselijkheid. Antimetil heb ik ook geprobeerd maar in verhouding tot wat ik uiteindelijk van mijn huisarts kreeg (suprimal) deed dat echt helemaal niks.
Oh en je zou kunnen kijken of je kan bloedprikken voor je vitamine B, schijnt dat je hoofdpijn ook daar van kan komen. Maar ook van je lage bloeddruk natuurlijk.

5 jaar geleden
Yep... zelfde termijn en ook echt nog een vaatdoek :( werk 50%... al sinds week 7. Niet echt leuk zo he, zwanger zijn! Gelukkig voor een mooi doel :)

5 jaar geleden
Hey.
Je kan ook HG hebben. Dan ben je de hele zwangerschap ziek. Enige wat dan helpt is echt rust nemen. Medicatie als emesefane, primperan en zofran kunnen in Nederland worden voorgeschreven tegen de ergste misselijkheid.
Ik weet dat er mensen zijn die blijven werken, maar dat is voor bv voor mij echt geen optie wil ik de dag een beetje fatsoenlijk doorkomen. HG is compleet ruk, maar accepteren en erkennen helpt al wel. Je komt ervoor in de ziektewet.

5 jaar geleden
Zoals hieronder ook al: misschien is het HG?
Ik zit al sinds begin juni in de ziektewet, ik kon eerst alleen maar spugen en nu wat kleine dingetjes in huis doen. Je bent dus zeker niet de enige! 🤢🤮
Je kunt je huisarts om andere medicatie vragen. Bij mij hielpen emesafene en primperan onvoldoende, maar Zofran doet heel veel! Volgens mij schrijven veel huisartsen dat niet zelf voor. Je kunt het evt via de verloskundige bij een gynaecoloog laten vragen. Bij mij haalt het de scherpe randjes eraf.

5 jaar geleden
Reactie op Each2
Nog niet bij de dokter aangeklopt? Zou 't gewoon eens doen.. Er zijn echt z ...
Ik ben gisteren dan toch bij m'n huisarts geweest. Ze heeft mij nu navalit voorschreven. Redelijk kostelijk maar ik hoop dat het werkt!

5 jaar geleden
Reactie op Hajarsawsan
Probeer de pil navalit dit is in iedere geval mijn REDDING elke keer dat ik ...
Ik was gisteren bij m'n huisarts & ze schreef me inderdaad nu navalit voor. Hoeveel x per dag neem je deze? Ik mocht 1 tot 2x per dag, maar de medicatie is toch vrij kostelijk. Ik hoop vooral dat 't mij ook zal helpen!

5 jaar geleden
Reactie op Kuikelientje
Ik zou iets vragen tegen de misselijkheid. Antimetil heb ik ook geprobeerd ...
Huisarts heeft me navalit voorgeschreven nu. Hopelijk werkt dit. Bloed hadden ze vorige week nog geprikt en de bloedwaarden zaten goed.