13 Reacties
4 jaar geleden
Als hij al op het 3-3-3 ritme zit dan vraag ik me af of hij na 2 uur al gaat slapen. Heb het idee dat hij al na 2 uur moe is? Zo niet, zou ik dat niet doen. Wat je wel kan doen is het 3-3-4 ritme proberen.
Aan de andere kant is door slapen zoveel meer dan een ritme. Krijgt hij bijvoorbeeld nog nachtvoedingen? Hoe gaan zijn slaapjes overdag ?
4 jaar geleden
Reactie op Chrissie1990
Als hij al op het 3-3-3 ritme zit dan vraag ik me af of hij na 2 uur al gaa ...
Nee ik denk inderdaad dat hij de ochtend niet zo snel gaat slapen. We nemen hem nu vaak mee naar ons bed in de nacht. De nachten zijn echt drama. En bij ons in bed slaapt bij door. En ook lang. Maken hem wakker om 7:30. Dan gaat hij naar bed om 10/10:15. Slaapt dan vaak rond de anderhalf uur. Dan weer naar bed om 15:00 en slaapt dan vaak weer anderhalf uur. Dus slapen overdag gaat goed. Geen strijd en valt zelf in slaap.
Hij krijgt al paar maanden geen nachtvoeding meer en overdag krijgt hij ook ruim genoeg te eten
4 jaar geleden
Reactie op duimelijntje
Nee ik denk inderdaad dat hij de ochtend niet zo snel gaat slapen. We nemen ...
Als hij in jullie bed wel goed slaapt, waarom zou je dat dan niet doen? Dan heeft hij blijkbaar jullie nabijheid nodig. En dat is heel normaal. Hij blijft echt niet tot zijn zestiende in jullie bed slapen.
Ik zou hem alleen niet in jullie bed laten slapen in de nacht als jullie dat echt een probleem vinden. Maar mochten jullie daar oké mee zijn en hij slaapt daardoor door en jullie slapen daardoor ook beter. Waarom niet ?
4 jaar geleden
Reactie op Chrissie1990
Als hij in jullie bed wel goed slaapt, waarom zou je dat dan niet doen? Dan ...
Ja dat vinden we niet heel erg. Is meer dat ik zwanger ben van de 2e. Die komt eind juni. En die slaapt dan ook bij ons op de kamer. Dus is dan wel heel gezellig.
4 jaar geleden
Misschien dat hij ook in de nacht in zijn bedje wakker word het een gewoonte is dat hij bij jullie wilt slapen. Als je die gewoonte wilt doorbreken kan je aan slaaptraining doen. Zou je via een slaapcoach kunnen doen.
Maar nogmaals heb je geen probleem met samen slapen en ook niet in de kraamtijd en jullie slapen hier allemaal goed op. zou ik er zelf ook geen probleem van maken.
4 jaar geleden
Mijn zoontje van bijna 1 slaapt veel beter sinds:
Wakker om 7:00 door de wekker
9:30 naar bed tot 10:00
13:00 naar bed tot 15:00
En om 19:00 weer naar bed voor de nacht.
In de slaapgids die ik heb gekocht raden ze aan op deze leeftijd maximaal 2,5 uur slaap..
4 jaar geleden
Reactie op duimelijntje
Nee ik denk inderdaad dat hij de ochtend niet zo snel gaat slapen. We nemen ...
Hier echt precies hetzelfde. Nachten zijn drama. Alleen bij ons in bed niet, dan slaapt ze door en ook tot 7.30/8.00.
Als ze dus zo "laat" wakker wordt slaat ze haar vroege ochtend slaapje (1.5 uur wakker, 3 kwartier slapen) over en doet ze pas rond 11 of 13 haar middag slaapje...
4 jaar geleden
Reactie op moeders1234
Mijn zoontje van bijna 1 slaapt veel beter sinds:
Wakker om 7:00 door de w ...
Dat klinkt fijn! Wat is jullie voedingstijden en schema hierop
4 jaar geleden
Wij hebben 2 maanden geleden een slaapcoach ingeschakeld en zij adviseerde deze methode ook. Het is voor ons een redding geweest en slaapt hij in de nacht ook stukken beter.
Het gaat er niet om dat mijn zoontje op bepaalde tijdstippen gaat slapen maar we houden de wakker tijden aan als hij wakker word... Bijv. om 7 uur wakker is om 9 uur weer slapen. 9 uur betekend dan ook echt 9 uur in bed liggen, daarvoor moet alles gedaan zijn zoals luier etc. Word hij dan om 10.40 wakker dan ligt hij er om 13.40 weer in (3 uur later)...
Mocht hij niet willen slapen dan moeten we hem eruit halen en 45 min later weer proberen (slaap cyclus).. Eerste 2 a 3 dagen waren inkomen maar nu slaapt hij al voordat ik de kamer uitloop.
Kunnen het ook echt merken als hij een dag naar het kdv is geweest en ze daar niet de gewenste tijden konden aanhouden
4 jaar geleden
Reactie op Vivir la Vida
Dat klinkt fijn! Wat is jullie voedingstijden en schema hierop
Om 7:00 krijgt hij borstvoeding en daarna rond 7:30 brood. Na zijn eerste slaapje om 10:00 fruit met thee en om 12:00 brood met melk, dan na de middagslaap borstvoeding en rond 15:30 een klein tussendoortje, 17:00 avond eten en voor het slapen nog een voeding. Ik wil wel het borst voeden gaan afbouwen als de melk tussen de middag goed gaat.. ik heb een foto toegevoegd van het schema wat ik volg 😊. Mijn zoontje slaapt nog wel in de co sleeper maar slaapt sinds het inkorten van de slaapjes helemaal door..

4 jaar geleden
Eigenlijk hebben we amper routines gevolgd qua slapen. Hij sliep wanneer hij moe was en dat is altijd goed gegaan. Sliep vrij snel door. Sinds kort zie ik dat hij behoefte heeft aan 1 slaapje in de ochtend en in de namiddag ongeveer van 1.5 uur. En dan s avonds van 20u30 tot 8u. Hij slaapt in een bedje naast ons bed. Heb ook al gemerkt dat puckababy helpt. Bij een andere slaapzak wordt hij wel wakker s nachts.
4 jaar geleden
Misschien heb je iets aan het (online) advies van een slaapcoach. TakingCaraBabies op Instagram en heeft ook cursussen heeft bij ons vanaf het begin mega geholpen. Ik had die cursus al tijdens mijn zwangerschap gedaan, maar er zijn tips en videos voor alle leeftijden.
Consequent zijn en een duidelijke aanpak kiezen heeft bij ons ook enorm geholpen. Onze dochter is vandaag 1 geworden en slaapt hartstikke goed. Overdag nog gewoon 2 slaapjes van ongeveer een uur. We houden haar leeftijdsgerichte 'wakkertijden' aan, op deze leeftijd 3 tot max 4u wakker en dan naar bed. 's Nachts slaapt ze van ongeveer 19:15u tot 6:30u.
Succes!