22 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb zelf drie (doop)namen en dat is met veel papierwerk/documenten nu erg onhandig en mijn hele leven eigenlijk al. Vaak niet genoeg ruimte om in te vullen en zo. Wij gaan zelf daarom voor twee voornamen.
Arianne - Adriana - Dianne, wel mooie namen om te combineren 👍
5 jaar geleden
Ik heb zelf drie (doop)namen en dat is met veel papierwerk/documenten nu er ...
Ja ik heb er ook 3 en om het dan makkelijk te houden is de laatste mijn roepnaam 😅 precies om die reden besloten ons meisje maar 1 naam te geven 🙂
5 jaar geleden
Reactie op Kuikelientje
Ja ik heb er ook 3 en om het dan makkelijk te houden is de laatste mijn roe ...
Mijn roepnaam is nooit geregistreerd 🙀 mijn vader had het bij de aangifte niet helemaal begrepen 🙈 Dus Evi staat nergens officieel, ook niet in mn paspoort, overal staat Everharda + de andere twee lange ouderwetse doopnamen 😞
5 jaar geleden
Mijn roepnaam is nooit geregistreerd 🙀 mijn vader had het bij de aangifte ...
Het is ook blijkbaar meer standaard dat je eerste naam ook je roepnaam is of iig een versie daarvan. Mijn eerste naam staat dus op mijn rijbewijs enzo, die derde altijd alleen de eerste letter 🤣
5 jaar geleden
Mijn moeder heeft 4 voornamen en haar dat past al nooit en dan komen nog de achternamen haar meisjes naam en die van me vader meestal doet ze gewoon initialen maar bij officiele brieven mag dat niet is zeker een gedoe 😅 wij geven de kleine 2 namen omdat ik dat graag wilde ook omdat je allebei dan een eigen naam kan kiezen die je mooi vind hebben ook gekozen dat als het een jongetje wordt zijn gekozen naam als eerste is en bij het meisje mijn naam als eerste mag dus zijn dr heel snel over uitgekomen 😁
5 jaar geleden
Eventjes dit topic opgezocht 😁 Wij hebben onze zoon bijna 3 jaar ondertussen ook een 2e en 3e naam gegeven, vernoemd naar zijn grootvaders die overleden zijn als eerbetoon. Nu willen wij dit dan ook doen voor onze dochter. Het lijkt ons raar als hij straks wel op papier zoveel namen heeft en zij niet 😋. Uiteraard gebruiken wij enkel zijn voornaam. Als we hetzelfde zouden doen voor zijn zusje komen we uit bij Macy Mia Marie. Lijkt jullie dit teveel MMM 😅??? Het is nu eenmaal toeval dat het allemaal namen met de M zijn 😳 uiteindelijk zal ook alleen Macy gebruikt worden. Graag had ik jullie mening hierover aangezien wij onze naam geheim houden voor de familie en vrienden 😁
5 jaar geleden
Reactie op Xxc
Eventjes dit topic opgezocht 😁 Wij hebben onze zoon bijna 3 jaar ondertuss ...
Ik heb 3 namen (wat ik persoonlijk echt onnodig veel vind en erg onhandig met invullen van papierwerk) en mijn jongere broer heeft 2 namen. Nooit iets naars bij gedacht hoor dat ik er meer dan hij heeft, ik had zelf liever ook maar 1 of 2 namen gehad
5 jaar geleden
Ik heb 3 namen (wat ik persoonlijk echt onnodig veel vind en erg onhandig m ...
Wij hebben dat eigenlijk nog nooit voor gehad dat we dit op papierwerk steeds moeten invullen voor onze zoon bijvoorbeeld. Gewoon enkel zijn voornaam wordt gebruikt het staat enkel op zijn ID dat wel maar dat is bij mij ook en gelukkig heeft nog nooit iemand mij Constance genoemd want dat is mijn 2e naam 😅
5 jaar geleden
Wij zitten ook in dubio. Mijn man wil graag 3 namen en ik vind dat echt een hele mond vol. Ik kan nu haar naam al niet onthouden en uitspreken. Dus ik hoop dat we nog tot een compromis kunnen komen.
We wensen ons maar 1 kind dus aan de andere kant is drie namen geven wel iets van: we hoeven onze favoriet niet te bewaren voor een volgende zwangerschap.
5 jaar geleden
Onze zoon krijgt naast zijn roepnaam nog 3 doopnamen. Vernoemt naar de opa van mijn man, mijn stiefpa en mijn schoonpa.
Is Fenna Rianne misschien leuk?
5 jaar geleden
Onze zoon krijgt naast zijn roepnaam nog 3 doopnamen. Vernoemt naar de opa ...
Fenna Rianne vind ik ook super mooi klinken!!
5 jaar geleden
Ons kindje krijg ook 2 extra namen. Willem pieter thomas of als het een meisje word: jolanda tannetje amber
5 jaar geleden
Reactie op Sarina de R
Ons kindje krijg ook 2 extra namen. Willem pieter thomas of als het een mei ...
Jullie kiezen er dan voor om de laatste naam als roepnaam te doen? Of lees ik dat verkeerd? Wees je er dan van bewust dat er in de klas en op het vliegveld enz. vanuit wordt gegaan dat hij/zij Willem of Jolanda heet. Ik zou het persoonlijk om die reden andersom doen (maar dat is persoonlijk hoor! 🙈). Van mensen met meerdere namen dat als grootste ergernis gehoord..
Onze dochter krijgt 2 namen, de eerste naam is dan ook haar roepnaam. De tweede naam is een afgeleide van mijn moeders naam. 🙃😊
5 jaar geleden
Ik zou er denk ik Fenna Ariane van maken 🥰. Lekker doen wat goed voelt voor jullie. Alle opties zijn mooi volgens mij!
5 jaar geleden
Roepnamen worden wel vaker niet geregistreerd.. het is niet voor niks een roepnaam. Een geboortenaam die ook als roepnaam fungeert is is echt iets van de na de oorlog.
Al die Cornelissen van vroeger waren ook gewoon Cor, corne, Nelis of Kees.
Hier ook drie namen, eerste wordt ook roepnaam en daarna vernoeming.