21 Reacties

4 jaar geleden

Mijn neefje had dit en heeft matig hoorverlies. Hij heeft gehoorapparaten gekregen. Ze hebben dat snel ontdekt dus het gaat nu gewoon goed met hem.

4 jaar geleden

Hebben ze niet de gehoortest met elektroden gedaan? Eerste 2 x hier ook negatief. Toen hebben ze de derde keer die test met elektroden gedaan en die was goed. Bleek inderdaad verkoudheid en vocht.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Onze zoon heeft wel 8x een negatieve test gehad. Wij hebben ook een uitgebreide test gedaan met plakkers op het hoofd als elektroden. Die ook 3x moeten doen. Onze zoon had ook vocht achter de trommelvliezen en aangezien hij pré en dysmatuur geboren is, was zijn gehoor niet goed ontwikkeld nog. Pas na een jaar hoorde hij wat meer. Nu is hij 2.5 jaar en heeft al 8x een oor ontsteking gehad en 2 weken geleden buisjes. De beste keus ooit want hij hoort nu eindelijk goed

4 jaar geleden

Reactie op Joy3

Hebben ze niet de gehoortest met elektroden gedaan? Eerste 2 x hier ook neg ...
Jawel vandaag met die plakkertjes op t hoofd. Gaf 2 keer negatief, in totaal alles in 2 weken getest, hij is nog steeds verkouden. Ik vind het zo zorgwekkend of tenminste ik maak me er druk om. Ondanks dat wij zelf wel de indruk hebben dat hij ons hoort en gewoon goed reageert geeft dat rot apparaat negatief aan aan de linker kant. Nu dus een doorverwijzing naar adiologisch centrum. Maar elke persoon geeft aan nog geen reden voor zorgen.

4 jaar geleden

Reactie op Loeloetje

Onze zoon heeft wel 8x een negatieve test gehad. Wij hebben ook een uitgebr ...
Hij heeft het echter alleen aan de linkerkant rechts was wel positief. Zou het iets kleins zijn of ?

4 jaar geleden

Wij hadden 3 negatieve hoortesten. Onze dochter was verkouden dus ik had goede hoop maar onze uitslag bij het audiologisch centrum was helaas niet positief. Aan beide kanten zou er permanent gehoorverlies zijn. Inmiddels ben ik er achter dat dit niet veel voor komt. Vooral niet als één oor er niet doorheen kwam.

4 jaar geleden

Hier de gehoortest gedaan 3 maal en negatief ons ventje heeft wel last van een verkoudheid en er zit wat vocht achter de oortjes maar zo een schrik dat ons ventje niet zou horen wat kan ik me volgende week aan verwachten ben zo bang

4 jaar geleden

Reactie op marijke bruggheman

Hier de gehoortest gedaan 3 maal en negatief ons ventje heeft wel last van ...
Ik voel je echt! Ik maak me zo zorgen het enige positieve is dat ons kindje het alleen aan de linkerkant negatief scoort, maar toch baart het je zorgen. Hou me hart vast.. sterkte allemaal 💋

4 jaar geleden

Reactie op CT21

Wij hadden 3 negatieve hoortesten. Onze dochter was verkouden dus ik had go ...
Heftig nieuws verschrikkelijk kan niet anders zeggen. Wat zijn de vooruitzichten wat ze kunnen betekenen?

4 jaar geleden

Reactie op CT21

Wij hadden 3 negatieve hoortesten. Onze dochter was verkouden dus ik had go ...
Klopt het dat jullie dochtertje 1 oor wel positief was en bij het consultatiebureau
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op savenguus

Ik voel je echt! Ik maak me zo zorgen het enige positieve is dat ons kindje ...
Hier beide kanten😞😔

4 jaar geleden

Reactie op savenguus

Heftig nieuws verschrikkelijk kan niet anders zeggen. Wat zijn de vooruitzi ...
Zijn flink van de roze wolk gevallen. Ik zou je niet direct druk maken omdat onze dochter inderdaad slechthorend blijkt. Bij ons kwamen beide oren niet door de screening dan is het vooruitzicht iets minder rooskleurig. Er wordt momenteel onderzocht of ze cmv heeft gehad in de baarmoeder. Ik had HG dus ben nergens geweest maar je weet het nooit.. Of dit zo is, is bepalend voor het behandelbeleid. Mocht cmv niet de oorzaak zijn kunnen we kiezen om het bloed van haar en ons te laten onderzoeken of we allebei een defect gen hebben doorgegeven. Er is momenteel niemand in onze families slechthorend maar ook dit weet je nooit..

4 jaar geleden

Reactie op CT21

Zijn flink van de roze wolk gevallen. Ik zou je niet direct druk maken omda ...
Oeps.. volgens mij had ik deze informatie die wij hebben gekregen niet mogen plaatsen. Kan de reactie verwijderd worden?

4 jaar geleden

Reactie op CT21

Zijn flink van de roze wolk gevallen. Ik zou je niet direct druk maken omda ...
Ik leef met jullie mee. Sprakeloos je hoopt 9 maanden lang dat alles gezond is en dan krijg je inderdaad een aardige klap te verwerken maar des ondanks hou je zielsveel van je kindje. Sterkte 🎀

4 jaar geleden

Reactie op Loeloetje

Onze zoon heeft wel 8x een negatieve test gehad. Wij hebben ook een uitgebr ...
En wat hadden ze bij het adiologisch centrum gezegd? En was het 1 oor of beide

4 jaar geleden

Hoe is het bij jullie afgelopen in het audiologisch centrum?

4 jaar geleden

Reactie op CT21

Hoe is het bij jullie afgelopen in het audiologisch centrum?
Gelukkig mankeert ons kindje niets. De testen bij het audiologisch centrum waren 100 procent goed. Heb gelijk een afkeer naar het consultatie bureau.

4 jaar geleden

Reactie op savenguus

Gelukkig mankeert ons kindje niets. De testen bij het audiologisch centrum ...
Wat fijn! Snap ik! Zorgt voor veel onzekerheid en verdriet zo’n derde mislukte test

4 jaar geleden

Reactie op CT21

Wat fijn! Snap ik! Zorgt voor veel onzekerheid en verdriet zo’n derde mislu ...
Ja klopt, ze maken je echt gek en onzeker terwijl het niet zo ernstig hoeft te zijn.

4 jaar geleden

Mijn oudste zoon had ook 2x negatief getest, de derde keer kwamen ze met een andere test, hij kreeg toen plakkertjes geplakt op zijn hoofd. Toen was het wel positief, echter toen hij naar de basisschool ging 4 jaar later, dacht zijn juf dat hij niet goed kon horen. Toen doorverwezen naar het audiologisch centrum. Daar toch geconstateerd dat hij degelijk gehoorverlies heeft. Hij staat nu hij 13 jaar is nog altijd onder controle bij het audiologisch centrum