16 Reacties
5 jaar geleden
Hiii hier ook een mama van 2. Heb Kids van 10 en 5. Vind het super spannend en kan het alleen maar op me af laten komen. Omdat beide bevallingen en zwangerschappen erg verschillend waren.
1e was met 37 weken. Totaal geen pijn van voorweeën , indaling of persdrang enkel lichte menstruatiekrampen. Ondanks zwangerschapvergiftiging een easy peasy bevalling gehad. 2mini scheurtjes zonder te hoeven hechten. Totaal 3,5 uur. Ergste waren de naweeën bij borstvoeding.
2e was met 38 weken. Nauw heb alles dubbel en dwars gevoelt rug en buikween. Moest gestript worden en een langere bevalling van totaal 4,5 uur. En 2 hechtingen. Baalde wel omdat ik hoopte dat het nog makkelijker zou zijn wat vele vaak zeggen😅
Ik denk dat we ons moet laten verassen🤪 hoop ook dat hij eerder komt dan 40 weken en hopelijk zonder complicaties dat alles vlot en natuurlijk mag verlopen 🙏🏽
5 jaar geleden
Ik ben zwanger van de tweede, dus heb het zelf nog niet ervaren. Maar wat ik in mijn omgeving hoor is dat een tweede bevalling vaak makkelijker is dan de eerste, maar de derde vaak weer moeilijker is.
5 jaar geleden
Mijn eerste bevalen heeft 10 min geduurt. Binne gegaan omdat ik op 36 weekjes wat bloed verloor zei ze mij plot oei dat is nog 1 voor dit jaar. Het was toen 31.12.2008 23.20u ik als 16 jarige heelmaal in paniek. 9.5cm opening. Geboren om 23.32u
Mijn 2de ingeleid om 9.00uur en om 14 uur bevallen. Zonder al teveel pijn buiten het laatste half uurtje.
Mijn de zijn de weeën begonnen om 15uur en uiteindelijk maar pas om 2.00 u bevalen. Maar hier heb ik wel afgezien heel mijn lichaam zelfs mijn haar alles deed pijn. Waar ik de eerste 2 zonder epidurale kon. Heb ik bij mijn 3de wel 1 gehad. Van 15uur tot 00.30uur maar 4cm opening. Om 1uur een epidurale gehad en op 1uur tijd van 4 naar 10cm
5 jaar geleden
Dit heb ik me ook al afgevraagd hier ook zwanger van 3de kindje en de eerste 2 altijd epidurale gehad ivm buik en rug weeën 2 gemakkelijke zwangerschappen gehad nergens last van buiten bij 2de op 12 weken toen bloeding gehad toen we op vakantie waren maar dit kwam door de druk van het vliegen. Nu deze zwangerschappen heb ik veel meer pijntjes en klachten enz.... de baby is ook super veel aanwezig bewegingen doen ook pijnlijker dan de 2 vorige dus ik hoop dat de bevalling dan wel weer goed en makkelijk verloopt. 1ste met vacuüm pomp geboren en geknipt, 2de klein scheurtje ma 2x persen en hij was er dus ben echt heel benieuwd nu de eerste had een iets dikker hoofd dan 2de😊🤭we zullen het achter paar weken wel ervaren en weten hoe het gegaan is🥰💪😘❤
5 jaar geleden
Hier ook 2 kids 1 van 13 en 1 van 12 ik wordt deze keer ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. Maar de eerste 2 kwamen spontaan en ook heerlijk thuis bevallen. Dit gaat er deze keer heel anders uit zien... ik laat het maar op me af komen. De eerste bevalling kwam met 38.3 en de 2e met 38.4. De eerste bevalling duurde 15 uur en de 2e duurde 2 uren.. succes 🍀
5 jaar geleden
Ik hoop niet dat de 2de sneller is 😱 half 9 braken mijn vliezen en 10 voor 12 was hij er