33 Reacties

3 jaar geleden

Cranberrypillen hebben mij geholpen tegen eindeloos veel blaasontstekingen, ik slik ze nu dagelijks.. En veel jus d'orange drinken op t moment dat je het hebt.. Dat je nu geen antibiotica hebt gekregen omdat ze het op kweek gezeg hebben vind ik wel wat bijzonder.. Blaasontstekingen en de kans dat t doorslaat op de nieren (zelf al meerdere malen nierbekkenontsteking gehad) is gevaarlijk voor je zwangerschap / vroeggeboorte..

3 jaar geleden

Voor de jeuk raden ze vaak zinkzalf aan zoals ze ook bij baby鈥檛jes gebruiken, heeft een kalmerend effect

3 jaar geleden

Reactie op Each2

Cranberrypillen hebben mij geholpen tegen eindeloos veel blaasontstekingen, ...
Ja, maar dit zou al de 3e keer zijn dat ik antibiotica krijg voor een blaasontsteking in 26 weken. Dus ze willen eerst gericht kijken welke bacteri毛n het zijn. Want de kans dat ik resistent word, wordt elke elke keer groter. Ben wel blij dat ze nu in ieder geval ook kijken naar GBS en zo gelijk naar de supermarkt voor cranberrysap en jus d鈥檕range! Welke cranberrypillen gebruik jij? Ik wist niet dat ik dat mocht gebruiken.

3 jaar geleden

Pure cranberry sap helpt ook erg goed. Het is alleen niet lekker, ik mengde het met jus d鈥檕range. Het is te koop bij de supermarkt.. wel goed het etiket lezen, sommige zijn namelijk 80% appelsap.. daar heb je niet veel aan haha. Op de foto staat welke ik meestal drink. Veel sterkte, hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is!

3 jaar geleden

Voor mij is het ook al de derde blaasontsteking. Ik begrijp echt niet van waar dit komt. In ieder geval heb ik de vorige keren al 2 verschillende antibiotica genomen, amoxiline en furadantine. Nu heeft mijn huisarts me weer iets anders voorgeschreven nl Monuril. Ik twijfel of dit laatste veilig is. Dus ik wacht even de kweek af, deze uitslag heb ik morgenavond en ga dan contact opnemen met mijn gynaecoloog. Het vreemde is dat ik compleet niet door heb dat ik een blaasontsteking heb. Behalve dan de eerste keer.馃

3 jaar geleden

Tijdens mijn zwangerschap gelukkig nog geen last gehad van blaasontsteking of schimmelinfectie. Maar wel jarenlang last gehad, kreeg ik voor blaasontsteking antibiotica, blaasontsteking over maar door de antibiotica een schimmelinfectie... Ik ben sinds anderhalf jaar aan de probiotica, helpt mij heel erg goed. Ik neem tegen schimmelinfectie Orthiflor Fem van Orthica, is dus probiotica. En tegen blaasontsteking slik ik D-Mannose, dat is een glucose variant die ook in cranberries zit, helpt je om de verkeerde bacteri毛n uit te plassen. Bij mn eerste afspraak bij de verloskundige heb ik die potjes ook meegenomen om te vragen of ik ze gewoon door mocht slikken,was geen probleem. Met deze twee ben ik nu anderhalf jaar infectie vrij, daarvoor 10 jaar lang zeker 5x per jaar schimmelinfectie of blaasontsteking

3 jaar geleden

Vervelend zeg! Ik slik ook de probiotica van orthica als preventie

3 jaar geleden

Er staan natuurlijk al heel veel tips. Maar een vriendin van mij heeft jarenlang langs gehad van meerdere schimmelinfecties en die bleek diabetes te hebben. Is dit al gecontroleerd bij je? Ivm zwangerschapsdiabetes. Door verhoogde suiker vinden schimmels en bacteri毛n het een heerlijk plekje.

3 jaar geleden

Tegen de jeuk= yoghurt dipping, ofwel een tampon met yoghurt inbrengen voor 4 uur en daarna goed schoonmaken. Helpt bij veel vrouwen waaronder ik! Je kan het googelen.

3 jaar geleden

Vitamine C slikken (1000 van Kruidvat) heeft mij geholpen bij blaasontsteking en niet in bad met badschuim, geen vochtig toilet papier oid gebruiken tegen schimmel infecties

3 jaar geleden

Ik weet niet of je canesten een medicijn vind maar met de capsule ben je zo van de jeuk af.

3 jaar geleden

Je kan tegen schimmelinfectie ook regelmatig natuurlijke probiotica innemen zoals yoghurt of kefir (yoghurt drank met veel probiotica), kefir is makkelijk zelf te kweken als je een plantje/brokjes bijv online hebt gekocht. Veel word er ook op mp aangeboden omdat het de brokjes snel kunnen groeien in de juiste omstandigheden. Als ingredi毛nt heb je enkel melk nodig icm het plantje. Veel beterschap met je ongemakken! (L)

3 jaar geleden

Mij werd yakult drinken geadviseerd

3 jaar geleden

Veel vitamine c heb het normaal ook altijd maar drink elke dag een verse geperst sinaasappelsap.

3 jaar geleden

Ik neem preventief elke dag een of twee cranberry pillen! Als ik een blaasontsteking heb drink ik cranberry sap (馃あ). Ik vind het niet lekker maar werkt heel goed. Ook veel drinken!!! Zonder suiker, suiker is slecht voor de blaas. Succes !!

3 jaar geleden

Ik heb ook veel last van schimmelinfecties. Ik krijg dan medicatie en dan gaat het even goed, maar daarna begint het weer. Ik word nu woensdag getest op zwangerschapsdiabetes, dat zou een oorzaak kunnen zijn van de schimmel. Misschien ook even overleggen met je gynaecoloog/vk?

3 jaar geleden

Microbiol intiem van Vitals is ook een heel goed probioticum voor de vaginale flora, goed gedoseerd

3 jaar geleden

Voor mijn zwangerschap had ik het ook regelmatig. Ik wilde stoppen met de medicatie want het hielp alleen op korte termijn. Ik heb toen steeds 鈥榮 ochtends een theelepel troebele appelazijn genomen in een glas water. Dit zorgt dat je zuurgraad in balans komt (google it). Ook is zilverwater(niet langer dan 30 dagen gebruiken dacht ik) echt een goede geweest. Ik heb het beide een tijdje gedaan en ben er zo goed als vanaf. Lees wel even goed want ondanks dat het natuurlijke producten zijn weet ik dit niet icm met zwangerschap. Succes.. hoop dat iets helpt馃槉

3 jaar geleden

En voor de terugkerende blaasontsteking inderdaad D-mannose (bijvoorbeeld van vitakruid), dat is nog de allerbeste tip. Dit is de werkzame stof die in cranberry鈥檚 zit maar dan veel effectieve want geconcentreerder. D mannose is een lichaamseigen stof die normaal in in gezonde urinewegen voorkomt en ervoor zorgt dat de E. coli (poep bacterie) zich niet kan hechten aan de wand van de urine wegen en je deze vieze beestjes dus uit plast. Het vormt een soort beschermlaag je

3 jaar geleden

Reactie op Deem&noa

Pure cranberry sap helpt ook erg goed. Het is alleen niet lekker, ik mengde ...
Ik vond die buiten mn zwangerschap al niet te pruimen hun