32 Reacties
5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Voel me ook helemaal niet gelukkig soms, echt een hele zware 4 weken inmiddels, vanaf week 6 is het begonnen en nu zit ik op wk 9+3. Voel me helemaal niet mezelf en dat is erg naar..
5 jaar geleden
Ach meid ik snap je helemaal! Wat kun je je ongelooflijk naar voelen tijdens zo'n 1e trimester he.. dramatisch!
Maar... Je bent er bijna! Het kan zo gek zijn hoeveel meer energie je zo rond week 12 ineens krijgt, voel je je ineens weer de oude!
Hang in there! Nog eventjes en dan voel je je beter, begint je buik echt op te bollen en kort daarna ga je de eerste schopjes voelen!
Heb je iets tegen de misselijkheid? Bij mij helpt gember; gembersnoepjes van de toko, ginger beer van ah eigen merk, gemberthee met verse gember en citroen... En anders bouillon of een opkikker of een maiswafel met smeerkaas.. dan voel ik me weer even een beetje mens.
Verder is zwanger zijn gewoon stom! Ik maak er echt geen hobby van! 😂
5 jaar geleden
Reactie op miepmuizer
Hier precies hetzelfde. Voel me ook helemaal niet gelukkig soms, echt een h ...
Ik ben ook allang mezelf niet meer.. ben rillerig, erg zwakjes, sinds vanochtend ook blaasontsteking het lijkt echt of mijn hele lichaam van slag is! Wordt normaal door iedereen omschreven als het zonnetje en enorm positief, ik mis mezelf echt even heel erg op het moment.. dank voor je berichtje❤️ hoop dat we ons snel weer een beetje de oude zullen voelen
5 jaar geleden
Reactie op Anais1502
Ik ben ook allang mezelf niet meer.. ben rillerig, erg zwakjes, sinds vanoc ...
Bedankt voor je berichtje, ik hoop met je mee.. ♥️ sterkte
5 jaar geleden
Reactie op MarietteD
Ach meid ik snap je helemaal! Wat kun je je ongelooflijk naar voelen tijden ...
Ik krijg zowaar een glimlach op mijn gezicht van je bericht haha, je brengt het best positief en ik hoop ook zó erg dat het universum mij het gunt en ik mij vanaf week 12 wat beter voel! Heb mn leven lang toegeleefd naar dit moment en voel me bijna schuldig dat ik er nog niet echt van geniet.. diep in mezelf weet ik natuurlijk hoe blij ik ben maar het uiten gaat heel moeilijk de afgelopen weken..
Ik slik vitamine B6 in combinatie met een pil die mij heel erg suf en moe maakt. Daarnaast drink ik veel met gember, thee met gember, gembersnoepjes inderdaad. Maar vind dat een mok soep mij tot nu toe nog t meest helpt.
Vind het verder gewoon zielig voor mijn man, zou hem zo graag de liefde willen geven die ik hem normaal gesproken geef, maar het lukt me gewoon niet.
Hoop dat t snel beter wordt..😿
5 jaar geleden
Reactie op Anais1502
Dat hoop ik ook echt zo erg! Ik zie dat je al een spruit van 1 jaar hebt ro ...
Eerste zwangerschap heb ik dit niet zo erg gehad, daar begon de ellende pas rond de 16 weken met bekkeninstabiliteit. Vind het nu juist ook extra lastig omdat ik ook gewoon voor mijn dochter wil zorgen, en soms lukt dat gewoon echt niet.
Ik heb nu ook wel weer last van mijn bekken, voel dat nu al helaas. Maar zit nu sowieso al thuis doordat ik me zo voel en doe ik dus niet zoveel, dus dan valt het mee gelukkig. Ik hoop echt dat het zo rond de 12 weken overgaat anders worden het laaange weken 😖
5 jaar geleden
Reactie op Nathjuh
Hier ook, 9 weken en voel me mega alleen. Nou heb ik geen partner, maar wel ...
Wat fijn dat je zulke fijne mensen om je heen hebt en je ook heerlijk fijn kan knuffelen met de poesjes en je hond. Ik zou nu heel graag een lief hondje aan me zijde willen hebben maar helaas hebben wij tot we verhuizen er geen plaats voor..
5 jaar geleden
Je bent niet alleen 🤗 ik ben al bijna 5 weken ziek thuis, vanaf dat ik 6 weken zwanger ben. Lig dus ook al bijna 5 weken op bed 😱 Ben nu bijna 12 weken maar het wordt nog niet beter. Mijn vriend doet ook alles voor me, hij vindt het ook wel pittig na 5 dagen werken om ook nog alles te doen in huis & de boodschappen te doen. Maar hij ziet ook dat ik het nog niet weer kan. Ik voelde me ook super lullig omdat hij ondertussen jarig is geweest en we zijn verjaardag ook niet hebben kunnen vieren.. Inmiddels weet onze familie het en ook mijn collega’s op het werk hierdoor voel ik me minder alleen. Ik had ook niet verwacht dat het eerste trimester zo zwaar zou zijn, ik leef nu per dag en blijf hopen dat zo snel mogelijk weer beter gaat.
5 jaar geleden
Wat een herkenbare berichten! Vandaag 9+3 en ben sinds ruim 3 weken ziek thuis. Kan niks. Voel me rete slecht. Misselijk. Futloos. Spugen. Geen eetlust. Wel eetlust. Huilerig. En net een uur gehuild en geschreeuwd dat ik me zo alleen voel. Hoe herkenbaar. Echt liefste man om me heen maar dit is zo verdrietig hoe je je kan voelen terwijl dit zoiets moois moet zijn. Dames.. onze tijd komt nog dat we topfit voelen en happy zijn. ♡
5 jaar geleden
Zo herkenbaar!! En dan iedereen die zegt; geniet van je zwangerschap.... er valt echt nog niets te genieten hier.
5 jaar geleden
Zo herkenbaar!! En dan iedereen die zegt; geniet van je zwangerschap.... er ...
Het genieten komt pas denk ik (voor de mensen die erg last van kwaaltjes hebben) als het kindje gaat bewegen enzo☺️
5 jaar geleden
Ach arme .. ik heb het geloof ik niet zo erg als jij maar ik herken het wel hoor. Betrap mezelf er ook op dat ik het helemaal niet zo leuk vind als ik had gedacht/ gehoopt omdat ik ook al 2,5 week heel misselijk ben en veel veel minder energie heb. Heb je iets tegen de misselijkheid? Ik heb van de huisarts emesafene tabletjes gekregen. Dat haalt wel de scherpe randjes van de misselijkheid! Hang in there! Vanaf nu kan het alleen maar beter worden 🤞🏻
5 jaar geleden
Ook hier herkenbaar! Het gekke is dat niemand mij van te voren gezegd heeft dat je je zo kunt voelen, maar als je het langzaamaan begint te zeggen dan is het in één keer heel herkenbaar 😜 Bij begonnen vanaf week 6 en vandaag was de eerste dag (nu 9 weken) dat ik een paar goede uren er tussen had. Ik moet zeggen...dat geeft hoop! 💪🏼
Ondanks mijn misselijkheid de hele dag blijf ik eten in kleine porties. Komkommer en paprika helpen mij goed, maar dat duurde wel even voordat ik die truc ontdekt had.
Heel veel sterkte, blijf goed uitrusten en ga op ontdekking wat jou enigszins kan helpen! Je bent niet alleen, bij elke misselijkheid aanval zal ik aan je denken ;) liefs
5 jaar geleden
Same here... ben mezelf helemaal niet meer. Voel me ook eenzaam, zeker omdat mijn partner mij niet begrijpt. Heel vermoeiend om dat er ook nog bij te hebben. Gelukkig heb ik fijne vrouwen om mij heen waar ik mijn hart kan luchten.