44 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb sinds eergisteren ook een aambei 😅 heb ook Curanol wel de zalf variant, 3x per dag dikke klodder smeren ( vooral na de ontlasting ) maar ik kan ook niet echt zeggen dat t beter is .... Ik vond bapathene zalf beter werken dan curanol ( bepathane had ik eerste dag gebruikt omdat ik savonds laat pas de aambei ondekte en geen curanol savonds kon halen )

4 jaar geleden

Ik heb ook de curanol zalf. Gebruik dit nu een week. Kan ook geen verbetering merken helaas...

4 jaar geleden

Paracetamol en in een warm bad. Zalfjes doen bij mij ook niks.

4 jaar geleden

Ik helaas al mijn hele zwangerschap Gebruik vochtig wc papier naar de grote boodschap ( page / roze ivm ph neutraal is) Ik ga na de grote boodschap even in warm bad of warm waslapje tussen de billen. Veel vezels eten... ik had ook last van obstipatie, daar heb ik via huisje arts zakjes voor gekregen die maar week nodig gehad, helaas aambeien blijven volgens de huisarts is en blijft het veel voorkomend zwangerschap kwaaltje Ik gebruik daarnaast dr. Swaab doekjes Half uur voor slapen gaan half uurtjes tussen de billen. Sterkte

4 jaar geleden

Wat verkoelend en ‘krimpend’ werkt: Maandverband vol laten lopen met water en deze in een zakje in de diepvries doen, wanneer het bevroren is in stukjes knippen en met een doekje tegen je aambei houden. Zakjes vullen met appelstroop. Appelstroop blijft namelijk kneedbaar wanneer het bevroren is. Zakje in een washandje of iets dergelijks en tegen je aambei aanhouden.

4 jaar geleden

Ik heb hier ook vreselijke last van al 2 weken! Kon ook niet zitten, liggen of lopen. Op advies van verloskundige heb ik curanol zalf en tabletten geprobeerd maar na een week zag ik nog steeds geen resultaat en werd ik gek van de pijn en alle ongemakken die erbij komen kijken. Toen huisarts gebeld en van huisarts heb ik TriAnal zalf gekregen en die vind ik persoonlijk veel fijner dan curanol zalf. Daarbij heb ik ook (na veel tips online gelezen te hebben) neusspray gebruikt. Dit klinkt gek maar: Die combi heeft er binnen 2 dagen voor gezorgd dat de aambei flink is geslonken waardoor de pijn nu minimaal is. Dus probeer het vooral, het is echt de moeite waard ookal klinkt neusspray gek. Let er wel op dat je de neusspray neemt met xylometazoline en niet die met zoutoplossing. Succes!

4 jaar geleden

Jaaa hier ook 1!! Sinds dinsdag een hele dikke aambei 😱 heb hier ook een topic over gemaakt. Zit nu zelf aan de curanol tabletten en de zalf... Ook elke dag macrogol zakjes. De jeuk en het niet weten waar je het zoeken moet momenten zijn gelukkig bijna over 🙈😇 Het is er nog steeds, maar niet meer zo hels aanwezig. Bij toiletgang goed recht op zitten, beide benen op de grond, goed in en uitademen en laat et vanzelf komen. Ook niet lang zitten..

4 jaar geleden

Reactie op shr

Ik heb hier ook vreselijke last van al 2 weken! Kon ook niet zitten, liggen ...
Moet je de neusspray in je anus spuiten of óp de aambei?

4 jaar geleden

Reactie op xTaliet

Moet je de neusspray in je anus spuiten of óp de aambei?
Op de aambei!

4 jaar geleden

Ik gebruik sinds week 36 orthifore start, en dat werkt heel goed voor de darmen! En schijnt ook goed voor darm krampen baby te zijn. Miss kan dit helpen ook!

4 jaar geleden

Reactie op shr

Op de aambei!
Mogen we dat als zwangere gewoon gebruiken? Anders ga ik morgen gelijk naar de drogist! 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Kruumelke

Mogen we dat als zwangere gewoon gebruiken? Anders ga ik morgen gelijk naar ...
Ja zeker, heb dit met zowel de verloskundige als huisarts besproken en zij zeiden dat dit gewoon kan. En ook dat ze deze tip vaker aan zwangeren hebben gegeven die geen raad meer wisten omdat het echt helpt!

4 jaar geleden

Ik heb ook curanol gekregen 2 weken geleden, na een weekje goed op mijn eten letten afwisselend van houding en veel smeren er vanaf 😬

4 jaar geleden

Zoutoplossing kan goed helpen! Flink wat zout oplossen in lauw water, watten doordrenken in dat zoute water en vervolgens tegen de aambeien houden. Het zout trekt het vocht uit de aambeien waardoor ze slinken! Zo vaak doen als nodig! En dan in combinatie met de curanol. Sterkte!

4 jaar geleden

Trianal zetpillen halen (recept) ben je er zo vanaf

4 jaar geleden

Klinkt gek... maar neusspray sprayen tegen je aambei. En nee dit heb ik niet zelf uitgeprobeerd maar vernomen van een kennis. Met een paar dagen zou het weggaan

4 jaar geleden

😰 dat is ellendig he... Inderdaad curanol en probiotica. En een goede zithouding bij de grote boodschap op het toilet: voeten op een krukje zodat je knieën hoger zitten dan je heupen, onderrug een beetje bollen, met rechte rug naar voren gaan hangen (steunen op je knieen) en niet proberen te persen maar ‘naar beneden zuchten’ . Als je googelt op squatty potty zie je goede afbeeldingen (je kunt natuurlijk gewoon een krukje/opstapje gebruiken). Succes!😅

4 jaar geleden

Curanol zalf in combinatie met de tabletjes! Ik smeer 3 keer per dag en neem twee tabeltjes, sochtend 1 en savonds 1. ik douche sochtends en savonds vanwwege me hechtingen ( ben al.bevallen vorige week) en spoel na het douchen met koud water en de douchekop even goed schoon. slik 3 keer per dag paracetamol en nu gaat het steeds beter. Ze zijn nog mega groot maar de druk is er af en kan weer normaal zitten en bewegen.

4 jaar geleden

Ik heb pas de dokter gebeld. Heb hele fijne zalf gekregen. Elke dag 2 keer gesmeerd en nu bijna geen last meer van. Het is vaselinecreme met lidocaine 3%. Dit is verdovend en verzachtend. Ik ben er heel tevreden over 😊 Sterkte ermee!

4 jaar geleden

Helaas ook al tijdje last.. Curanol zalf en tabletten, zakjes voor ontlasting (4 per dag) van huisarts en lidocaine zalf voor verdoving. Daarnaast sudo creme erop smeren, dan droger ze wat in. Vandeweek hele dag gejankt vd.pijn maar nu gaat t al iets beter gelukkig :)