35 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb ook twee achternamen en wij zetten ze wel allebei op het kaartje.
5 jaar geleden
Hij krijgt de naam van de vader en niet van jou en ook niet van beiden. Dus dat zet je dan (meestal) ook niet op het kaartje. Het is dus niet nodig 😉
5 jaar geleden
Reactie op Petra Helene
Hij krijgt de naam van de vader en niet van jou en ook niet van beiden. Dus ...
Wij doen trouwens alleen de voornamen van ons om het nog makkelijker te maken. En bij zoon achternaam vd vader. Miss is dat een oplossing?
5 jaar geleden
Wij hebben: naam kindje + achternaam. Als ouders hebben wij alleen onze voornamen: dochter van Pim en Ryanne.
5 jaar geleden
Alhoewel de kleine de achternaam van mijn vriend krijgt (wij zijn niet getrouwd trouwens), zetten wij geen enkele achternaam op het kaartje.
Niet achter de naam van de kleine, als de achternaam van mijn vriend achter zijn voornaam en ook niet mijn achternaam achter mijn voornaam.
Ik ben 12,5 jaar samen met mijn vriend, ze weten wel dat wij bij elkaar horen, als ze dat nou nog niet weten... 🤪
5 jaar geleden
Wij hebben geen achternaam, geen adres en geen telefoonnummers op het kaartje. De mensen die die informatie moeten weten, weten die wel en zo kan ik het geboortekaartje met een gerust hart op mijn werk laten zien. Blijft mijn privé leven privé voor de nieuwgierige mbo-pubers waaraan ik lesgeef (op werk bekend onder meisjesnaam, niet onder getrouwde naam).
5 jaar geleden
Ik vind het het heel kaal om er geen achternaam op te zetten (bij het kindje). Gebruik jij jouw meisjesnaam nog veel TS? In dat geval zou ik het er wel bijzetten, maar anders gewoon:
Trotse ouders
Henk & Ingrid de Boer
Omdat wij niet getrouwd zijn doen we:
Kees Groen & Inge de Bruin
En dan onze dochter haar naam gewoon:
Onze lieve dochter is geboren!
Lieke Sophia Groen
5 jaar geleden
Wij doen wel een achternaam. We zijn nog niet getrouwd (uitgesteld door corona) en veel mensen vragen welke naam ik ga aannemen, dus dan is het meteen duidelijk hoe ons kindje heet als we de achternaam erbij zetten.
We doen groot de voornaam en dan klein de achternaam eronder.