35 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou de familienaam er alleen opzetten

5 jaar geleden

Ik heb alleen onze voornamen erop en van onze mini de achternaam van papa wij zijn niet getrouwd

5 jaar geleden

Bij mij is het enkel mijn man zijn achternaam die erop staat .

5 jaar geleden

Ik heb ook twee achternamen en wij zetten ze wel allebei op het kaartje.

5 jaar geleden

Hij krijgt de naam van de vader en niet van jou en ook niet van beiden. Dus dat zet je dan (meestal) ook niet op het kaartje. Het is dus niet nodig 😉

5 jaar geleden

Reactie op Petra Helene

Hij krijgt de naam van de vader en niet van jou en ook niet van beiden. Dus ...
Wij doen trouwens alleen de voornamen van ons om het nog makkelijker te maken. En bij zoon achternaam vd vader. Miss is dat een oplossing?

5 jaar geleden

Woow goeie vraag zelf even over nadenken ook😂

5 jaar geleden

Wij doen helemaal geen achternaam op het kaartje de mensen die het kaartje ontvangen weten wel hoe we heten (haha) en wat haar achternaam is (gewoon van vader) vinden we logisch en irrelevant en zo staat het lekker 'clean' op het kaartje!

5 jaar geleden

Wij hebben: naam kindje + achternaam. Als ouders hebben wij alleen onze voornamen: dochter van Pim en Ryanne.

5 jaar geleden

Alhoewel de kleine de achternaam van mijn vriend krijgt (wij zijn niet getrouwd trouwens), zetten wij geen enkele achternaam op het kaartje. Niet achter de naam van de kleine, als de achternaam van mijn vriend achter zijn voornaam en ook niet mijn achternaam achter mijn voornaam. Ik ben 12,5 jaar samen met mijn vriend, ze weten wel dat wij bij elkaar horen, als ze dat nou nog niet weten... 🤪

5 jaar geleden

Reactie op JLF

Wij doen helemaal geen achternaam op het kaartje de mensen die het kaartje ...
Helemaal hetzelfde hier! Geen poespas!

5 jaar geleden

Reactie op Désirée

Alhoewel de kleine de achternaam van mijn vriend krijgt (wij zijn niet getr ...
Haha ja dit dus! 😁

5 jaar geleden

Wij hebben geen achternaam, geen adres en geen telefoonnummers op het kaartje. De mensen die die informatie moeten weten, weten die wel en zo kan ik het geboortekaartje met een gerust hart op mijn werk laten zien. Blijft mijn privé leven privé voor de nieuwgierige mbo-pubers waaraan ik lesgeef (op werk bekend onder meisjesnaam, niet onder getrouwde naam).

5 jaar geleden

Ik vind het het heel kaal om er geen achternaam op te zetten (bij het kindje). Gebruik jij jouw meisjesnaam nog veel TS? In dat geval zou ik het er wel bijzetten, maar anders gewoon: Trotse ouders Henk & Ingrid de Boer Omdat wij niet getrouwd zijn doen we: Kees Groen & Inge de Bruin En dan onze dochter haar naam gewoon: Onze lieve dochter is geboren! Lieke Sophia Groen

5 jaar geleden

Nee, wij doen ook geen achternaam op het kaartje achter de namen van ons meisje. Vind dat tegenwoordig maar een gekke traditie. Wij zijn overigens niet getrouwd. Ook bij onze eigen namen doen wij enkel voornamen. Mensen die we kaartjes sturen weten wel hoe we heten.

5 jaar geleden

zat hier toevallig deze week ook over na te denken😂 ik heb ook een dubbele achternaam, eerst mijn meisjesnaam en daarna die van mijn partner.. ik denk dat wij gewoon onze voornamen er alleen opzetten en de naam van onze mini met zijn achternaam dus de naam van mijn man.

5 jaar geleden

Wij doen wel een achternaam. We zijn nog niet getrouwd (uitgesteld door corona) en veel mensen vragen welke naam ik ga aannemen, dus dan is het meteen duidelijk hoe ons kindje heet als we de achternaam erbij zetten. We doen groot de voornaam en dan klein de achternaam eronder.

5 jaar geleden

Reactie op Nurse2016

Wij doen wel een achternaam. We zijn nog niet getrouwd (uitgesteld door cor ...
Wij zetten onze eigen achternamen er niet bij op, omdat iedereen wel weet we we zijn en hoe we heten.

5 jaar geleden

Reactie op Nurse2016

Wij zetten onze eigen achternamen er niet bij op, omdat iedereen wel weet w ...
Wij zetten het er ook niet bij op dezelfde reden

5 jaar geleden

Wij hebben alleen onze voornamen. En de naam van de baby natuurlijk voluit, dus ook de achternaam