41 Reacties
5 jaar geleden
Herkenbaar! Wij vonden dit ook erg lastig en hebben daarom navraag gedaan bij het consultatiebureau en verloskundige. Zij gaven aan dat aerosleep schijnveiligheid is en ook niet i.c.m.kruiken gebruikt mag worden. Het belangrijkste waar je op moet letten is de pasvorm (zitten er geen kieren tussen de rand en het matras) en de stevigheid (zakt het kindje niet weg in het matras). Hiervoor hoeft merk en prijs niet uit te maken. Wij gaan voor HIMLAVALV van Ikea, die als best uit de test van de consumentenbond komt. Ook kun je eens kijken op: www.veiligheid.nl daar staan ook veel tips op!
5 jaar geleden
Reactie op JLF
Wij hebben voor deze gekozen van je link! 😊
Wij hebben ook precies dezelfde gekozen!
5 jaar geleden
Reactie op Anoniempje123456
Herkenbaar! Wij vonden dit ook erg lastig en hebben daarom navraag gedaan b ...
Bedankt voor je reactie, ja het is echt erg lastig je wilt natuurlijk het allerbeste voor je kleine maar wat is dat dan precies 🤷🏻♀️. Ik ga hier even verder naar kijken x
5 jaar geleden
Ik vond het ook lastig, natuurlijk wil je het beste voor je kindje, maar is het echt nodig. Heb dit nagevraagd bij de kraamzorg en die zeiden aan dat het onzin is en niet wetenschappelijk is bewezen. Zij gaven aan dat het voor een ledikantje van belang is dat het minimaal 9 cm dik is.
5 jaar geleden
Reactie op Malouvr
Persoonlijk zou ik gewoon naar de Ikea gaan voor een matrasje van 40 euro. ...
Wij gaan denk ik voor dezelfde van de ikea. Die goedkoopste van ikea was wel heel dun (wel beste volgens consumentenbond, maar die geven zelf ook aan voor meer comfort die van 40e te kopen).
5 jaar geleden
Reactie op Elies88
Hier een overzicht met matrasjes met prijs en beoordeling.. duur is dus zek ...

Wij hebben die van ikea! Bevalt ons prima.
Wij hebben die gekocht met de gedachte mochten wij echt een buikslaper krijgen en ik er zelf niet van kunnen slapen kunnen we altijd nog een aerosleep kopen.
Nu de tweede gaat in het bedje van de grote broer. En ook voor hem geldt, mocht het nodig zijn dan koop ik een aerosleep
5 jaar geleden
Reactie op Malouvr
Wij hebben de eerste weken houtjes onder 2 pootjes gedaan. Dit omdat hij zoveel spuugde. Of het geholpen heeft weet ik niet 😅
5 jaar geleden
Wij hebben gisteren een aerosleep matras gekocht. Slecht kan het sowieso niet zijn. De premium was volgens de verkoper niet nodig aangezien we van die onderzet stukjes hebben voor onder de ledikant te zetten in geval van reflux.
Wij willen het sowieso een kans geven, want zou niet graag willen dat er met onze baby iets gebeurt als die op z’n buikje terecht komt...
5 jaar geleden
Reactie op EmmaM
Wij hebben een aerosleep matras gekocht maar als ik dit allemaal lees begin ...
Het is volgens mij niet bewezen dat het helpt.
Nou had ik zo'n eigenwijs kind wat met een knuffel op zijn gezicht sliep 😅 dus daar kon geen aerosleep tegen op.
5 jaar geleden
Reactie op Malouvr
Wij delen deze mening en hebben om die reden voor hetzelfde matrasje gekozen, de Krummelur. Staat ook hoog op het lijstje van de Consumentenbond. Ligt nu al in het bedje en sluit netjes aan. Wij zijn er blij mee!
5 jaar geleden
Reactie op EmmaM
Wij hebben een aerosleep matras gekocht maar als ik dit allemaal lees begin ...
Dit geldt alleen voor de topper, maar ook alleen als je kruiken gebruikt omdat het water (mocht het lekken) erop blijft liggen. Wij hebben een aerosleep bij de eerste gekocht en de topper gebruikt nadat we geen kruiken meer nodig hadden (de eerste is in dec geboren dus toen nog wel tijdje kruiken nodig gehad) daarna ging de topper erop. Bij de tweede gaan we het nu weer op dezelfde manier doen.