21 Reacties
5 jaar geleden
Wat heftig dat is zeker schrikken.. 🥺 Hier heb ik het nog niet zo ernstig meegemaakt zoals jullie dat tie zo lang verstikte en maar niet op adem kwam. Wij hebben wel vaker dat ons kindje vast zittend slijm heeft en inderdaad harder moeten kloppen op de rug en haar helemaal voor over buigen. Ook blaas ik in haar gezicht zodat ze schrikt en vaak hierop reageert weer. Ik herken het wel dat ze met grote ogen kijkt en vast zit en daarna hoest.. Het is zo eng ook dat ze van kleur veranderd.
Jullie hebben goed gehandeld en blij om te lezen dat het weer goed gaat🙏🏼💗
5 jaar geleden
Hee, ik heb dit precies vorige week ook meegemaakt met mijn zoontje van 7 weken. Ook verslikken en toen werd hij helemaal wit en slap. Zeker 3 minuten geen adem gehaald. Wat verschrikkelijk is dit he?! Ik dacht echt dat hij doodging. Wat een hel. Ook 2 nachten in het ziekenhuis geweest en indd ook Alte. Ik snap je bezorgdheid en angst zo! Elke keer als hij zich verslikt schrik je weer en haal je dat beeld weer op. Ik denk miss dat ik toch voor een sensormatje ga. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. En indd, het moet slijten, en vertrouwen krijgen dat het niet weer gebeurt. Heel veel sterkte! Liefs.
5 jaar geleden
Oh getver zo eng! Wij hebben dat idd in de CPR eerste hulp voor babies cursus geleerd, maar lijkt me vreselijk om zelf mee te maken met je baby’tje 😖😭
5 jaar geleden
Reactie op sanneparis
Hee, ik heb dit precies vorige week ook meegemaakt met mijn zoontje van 7 w ...
Jaa het is zo schrikken he! En het kost tijd om weer vertrouwen op te bouwen.. Ik schrik idd nog steeds als hij even hoest of een verslikgeluidje maakt. Ook vertrouwen dat het niet weer gebeurt idd! Jij ook veel sterkte, want het is een verschrikkelijke ervaring! Knuffel
5 jaar geleden
Ik lees hier nergens... wat je dan in hemelsnaam moet DOEN? Wat zei het ziekenhuis daarover???
5 jaar geleden
Reactie op Linsje89
Jeetje! Wat heb jij gedaan toen dit gebeurde? Sterkte met het verwerken bei ...
Dankjewel❤️Mijn man had hem vast en heeft geklopt op zijn rug , ik gelijk 112 gebeld en naar mijn buurvrouw gerend. Ze is kinderarts die heeft m overgepakt, toen was hij wel weer bij. Ze zei dat het best is gelijk 112 te bellen. Kloppen bij verstikking, en dan nooit op de rug te leggen. Maar altijd 112 bellen. Ik ga denk toch maar een ehbo cursus doen.
5 jaar geleden
Reactie op Petra Helene
Ik lees hier nergens... wat je dan in hemelsnaam moet DOEN? Wat zei het zie ...
Het ziekenhuis zei dat we goed gehandeld hadden. Als een baby stikt of verslikt, op de knie leggen en op de rug kloppen, dat kon bij ons niet dus heb het opgelost hoe ik het heb omschreven. Meestal komen ze eruit.. Als het niet lukt moet je 112 bellen.
5 jaar geleden
Jemig wat ontzettend heftig zeg! Lijkt me echt vreselijk om mee te moeten maken, je maakt je toch al zo snel zorgen om je kleintje... Ik wilde idd al de kinder EHBO cursus doen, maar ga dat nu echt snel plannen (hoewel ik bij ben dat ik wel al een BHV cursus heb gehad).