30 Reacties

5 jaar geleden
Ik heb ook angst voor naalden, jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad met prikken. Ik vraag altijd of ik sowieso op de kinderkamer mag, daar staat een relaxstoel dan lig je toch al wat relaxter dan in een gewone stoel. Ik geef het ook altijd aan dat ik er angst voor heb. Tot nu toe moet ik zeggen dat het steeds beter gaat

5 jaar geleden
Ik kan er ook absoluut niet tegen, ik val altijd flauw. Ondertussen weten ze bij mij dat ik moet gaan liggen op een bed haha.. ik moet iedere maand bloedprikken ( is normaal hier op de Dominicaanse tijdens zwangerschap ) vorige week moest ik voor een vaccinatie, maar tot mijn grote geluk heb ik die 2 jaar geleden gehad en zit deze nog in mn lichaam tot 2028 🙏 je wilt niet weten hoe blij ik was hahaha

5 jaar geleden
Helpt het misschien als je niks er van ziet en dat ze ook niet zeggen wanneer ze prikken? Ik heb geen angst voor naalden maar die voor de vlokkentest moest ik ff slikken dus heb gevraagd om het mij niet te laten zien en ook niet te zeggen wanneer ze prikken. Ging verder prima

5 jaar geleden
ik heb ook angst voor naalden omdat ze me aaders neverr nooit kunnen voelen omdat ze zo diep zitten dus wordt ik minimaal 6x geprikt voor druppel bloed.. echt niet leuk..

5 jaar geleden
Wat vervelend dat je er zo'n angst voor hebt.. Hieronder al vaak de tip om iig te gaan liggen en weg te kijken.. Ik moest afgelopen maandag 8 buisjes bloed geven voor verschillende zwangerschapszaken + nipt.. Toen werd ik wel een btje naar..
Emdr helpt echt bij angsten en trauma's.. Wellicht dat het je kan helpen.. Al is het tijdens je zwangerschap wel echt zwaar denkik..
Mr wel weer een goede voorbereiding op de bevalling missch.

5 jaar geleden
Ik heb ook een jeugdtrauma en vroeger moest ik met meerdere mensen worden vastgehouden voor bijvoorbeeld vaccinaties. Bij mij helpen ademhaling technieken heel erg. En ik geef altijd aan dat ik niet wil kijken (dus ook niet de voorbereiding) en dat ze niet hoeven te zeggen wat ze gaan doen. Voor de nipt en bloedonderzoek moesten ze negen!! Buisjes hebben en het ging wonderbaarlijk goed! De Hpv vaccinaties waren een hel. Het ligt er ontzettend aan wie er prikt. Je merkt meteen als mensen veel ervaring hebben!

5 jaar geleden
Ik moet aankomende maandag bloedprikken, dan 12 weken al. Heb het uitgesteld ik ben hele tijd misselijk en ik mag na 11 uur savonds niks meer eten dan.. Weet niet hoe ik dat ga volhouden want ik eet snachts telkens nu iets omdat ik misselijk word en sochtends meteen fruit.. Weet niet hoe ik het dan vol houd om sochtends pas na het bloedprikken te mogen eten. Ga of flauwvallen of overgeven in het ziekenhuis dan😅 zo geen zin in. Doe zeker me ogen dicht en de andere kant op.. Zijn 6 of 7 buisjes zei de vk dat ze nodig hebben pffff... En ben zo zwakjes als maar kan! Laat staan zonder wat te eten

5 jaar geleden
Haha, ik weet dat ik helemaal angstig was voor naalden ik krijg er Altijd de kriebels van als ik er maar aan denk ben zelfs al eens bijna flauw gevallen na het bloedprikken
Maar ik heb nu tijdens mijn helaas korte zwangerschap bijna om de 2 dagen bloed moeten laten prikken en geloof mij hoe vaker je bloed laat prikken hoe beter je er tegen gaat kunnen
Zeker niet naar kijken en eventueel ogen dichtdoen helpt bij mij het beste helaas zijn er soms mensen die niet goed kunnen prikken en dan is het lastig maar over het algemeen valt da wel mee

5 jaar geleden
Reactie op MacyMae
Ik moet aankomende maandag bloedprikken, dan 12 weken al. Heb het uitgestel ...
Ga je bloedprikken voor de NIP test? Daar hoef je toch niet nuchter voor te zijn? Mijn vrouw iig niet. 😊

5 jaar geleden
Reactie op Koalabeertje
Ga je bloedprikken voor de NIP test? Daar hoef je toch niet nuchter voor te ...
Ja ik heb ook nog nooit nuchter hoeven zijn en tot nu toe al elke afspraak bloed geprikt (3 gehad, gisteren NIPT etc)

5 jaar geleden
Ik zou het altijd meteen goed bespreken met je dokter en bij de afspraak, dat je er echt angst voor hebt. Als ze je altijd de meest ervaren ‘prikker’ kunnen geven en je er goed bij ondersteund wordt dan wordt het (hopelijk) steeds makkelijker. Hoe meer goede ervaringen je krijgt om die slechte ervaring van vroeger te vervangen, hoe beter! ❤️👍

5 jaar geleden
Reactie op Koalabeertje
Ga je bloedprikken voor de NIP test? Daar hoef je toch niet nuchter voor te ...
Nee geen nip test, die gaan wij namelijk niet doen.
De vk zei gewoon bloedprikken om te kijken of ik waterpokken gehad heb vroeger (want dat weet ik niet meer) en verder zei ze gewoon bloedprikken om andere dingen na te checken. Maar staat op het formulier na 23:00 niks meer eten.. Het word de eerste keer, had het uitgesteld🤭

5 jaar geleden
Ja ik heb ook nog nooit nuchter hoeven zijn en tot nu toe al elke afspraak ...
Wat gek! Het is geen nip test, ze zei bloedprikken wat alle zwangere vrouwen als eerste moeten doen. Kijken of ik ziektes heb denk ik? En ze wou kijken of ik waterpokken heb gehad! Want dat kon ik nergens terug vinden. En dat moet die dag allemaal nuchter staat op het formulier die ze mee gaf voor het ziekenhuis.

5 jaar geleden
Goedemorgen, wat vervelend van je jeugdtrauma.. Goed dat je het nu al aangeeft. Een fobie is namelijk goed te behandelen door een psycholoog, vaak kunnen een aantal sessies al je angst wegnemen! Misschien kan een psycholoog je hierbij helpen?
Toen ik als psycholoog werkte voor mensen met angst klachten, had ik vaak 5 sessies nodig om iemand van een fobie af te helpen. Dus dat is misschien wel de investering waard?
De maternale kinkhoest vaccinatie wordt rond de 22 weken (tot 32 weken geloof ik) gegeven dus dat is misschien een goede vaccinatie om te oefenen.
Succes met alles!