22 Reacties

4 jaar geleden

Ik ken het nie en ik weet ook niet of die zo verstandig is. Want je gaat dan je eigen ontsluiting dan creëren terwijl bevalling nog niet begonnen is🤷‍♀️🤔of hoe moet ik dit zien?😊 ma als je die ballon plaats wil ook zeggen dat je hele tijd met zo'n pompje tussen je benen loopt en kunt dan geen gemeenschap meer hebben of wordt dit hele tijd in en uit gebracht🤷‍♀️

4 jaar geleden

Nooit van gehoord.. maar vind het niet direct gek klinken. Vaginawand en baarmoedermond is hier in het verschil toch? Je rekt alleen het eerste deel op? Neem aan dat dit geen ontsluiting veroorzaakt. Ik lees dat t ook maar 15 tot 30 min per dag hoeft.. Interessant, denk niet dat het wat voor mij is maar ga het even verder doorlezen.

4 jaar geleden

het rekt i.p. alleen de vagina op en niet de baarmoedermond. Maar daarom zou ik het inderdaad echt pas met 36 of 37 weken gebruiken. je brengt het in, blaast het op, oefent een paar minuten en dan komt het er weer uit. Het is te vergelijken met perineummassage maar dan met extra hulpmiddel en meer geleidelijke oprekking

4 jaar geleden

Dit lijkt me ook niet echt goed voor je vagina/bekkenbodem, je lichaam is er niet voor gemaakt om er zo vaak zo iets groots doorheen te krijgen. Het lijkt me dat je de boel flink, blijvend uitrekt?

4 jaar geleden

Reactie op jaenla

Dit lijkt me ook niet echt goed voor je vagina/bekkenbodem, je lichaam is e ...
Tja, zat ik ook aan te denken maar ze zeggen dus dat dat niet gebeurt, maarja ze kunnen zo veel zeggen. Daarom had ik gehoopt dat er hier vrouwen tussenzitten die er echt ervaring mee hebben. er staan op hun eigen website wel ervaringen maar dat is natuurlijk niet onafhankelijk

4 jaar geleden

Ik ken het en heb het vorige keer gekocht. Het voelt echt wel een beetje gek en ik kwam echt niet tot zover als de bedoeling was. Niet zo gek ook. Mn bekkenbodemspier bleek uiteindelijk zo 'strak getraind' dat de baby er met geen mogelijkheid doorheen kon en toen moest ik een knip. Een heuse verlossing na 2,5u persen😅. Ik ga het nu dus zeker niet nog een keer gebruiken. Maar, dat is mijn verhaal. Ik kan me echt goed voorstellen dat het kan werken.

4 jaar geleden

Reactie op DaantjeDN

Ik ken het en heb het vorige keer gekocht. Het voelt echt wel een beetje ge ...
Bedankt voor je reactie! vraagje: was je bekkenbodem zo strak getraind door die oefeningen met de aniball? of was dat daarvoor al zo?

4 jaar geleden

Uuuhhmm ik ken het nie en zou het ook nie proberen...🤣 mijn dochterje is net een jaar en zeiden bij haar dat ze wat kleiner zou zijn... nou met ruim vier kilo kwam ze hoor.. en dat oprekken nou nee zou ik nooit doen.. ik ben ook uitgescheurd maar dan met de schaamlip. Het lijkt mij ook nie echt gezond om van de voren de boel op te rekken en dat zo openstaat🤔

4 jaar geleden

Reactie op Josie88

Bedankt voor je reactie! vraagje: was je bekkenbodem zo strak getraind door ...
Dat weet ik dus helaas niet!

4 jaar geleden

Nog nooit van gehoord en zou dit ook niet gebruiken. Wat ik gelezen heb is dat scheuren van gebeurd als vrouwen verplicht worden om in een bed op hun rug te liggen en dat het beter is om zitten (squat/ hurkend) of handen en voeten te bevallen omdat je anders tegen zwaartekracht inwerkt.

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee. Tis mn 3e zwangerschap maar ook voor een 1e lijkt mij dit heel erg onnodig🤷‍♀️ idd wat de gyn zegt; ik denk ondanks dat je het zou gebruiken, het uitscheuren og inknippen niet gegarandeerd. Lijk me ook meer een verkoopdingetje. Ik vertrouw op de moeder natuur en het evt uitscheuren/knippen neem ik voor lief. Ben hiervoor wat uitgescheurd en bij 1 bevalling 2 kleine hechtingen

4 jaar geleden

In het topic “Perineum massage” staan veel ervaringen over de aniball en epi no.

4 jaar geleden

Sorry maar voor mij klinkt het als een geweldige vorm van geldklopperij 😄 als er wetenschappelijk bewijs zou zijn dat het werkt was er vast veel meer over bekend.

4 jaar geleden

Ik heb 2 vriendinnen die super te spreken zijn over de anibal en epino. En 1 vriendin bij wie het niet werkte. Per persoon verschillend dus... Ik wil hem zelf ook kopen. Wie niet waagt....

4 jaar geleden

Reactie op Feb baby

Ik heb 2 vriendinnen die super te spreken zijn over de anibal en epino. En ...
Oja en 1 vd vriendinnen die enthousiast is, is zelf huisarts dus ik voel me veilig om het te gebruiken.

4 jaar geleden

Nog nooit van gehoord en zou dit ook niet gebruiken. Wat ik gelezen heb is ...
Bij een hurkpositie of kruk scheur je juist eerder uit omdat het sneller gaat en alles niet de tijd heeft om te rekken 😣

4 jaar geleden

Reactie op jaenla

Dit lijkt me ook niet echt goed voor je vagina/bekkenbodem, je lichaam is e ...
Ja precies, lijkt me ook dat het blijvend uitrekt dat lijkt me de bedoeling ook niet 😆 mij niet gezien!

4 jaar geleden

Misschien gekke vraag. Zou dit helpen bij vaginisme?

4 jaar geleden

Ik heb er wel een gekocht. Mijn verloskundige heeft gezegd dat het sowieso geen kwaad kan. Het oprekken is sowieso niet blijvend. Vergelijk het met seks. Bij een groot geschapen partner blijft de boel toch ook niet uitgerekt? Het doel van de aniball is vooral het voelen waar je naartoe moet persen. Je moet de “bal” namelijk ook uit proberen te persen. Dat kan enorm helpen bij je bevalling, omdat je weet wat je moet voelen.