24 Reacties

4 jaar geleden

Zou ik niet doen. Laat haar wennen je kan een beetje de gordijn dicht doen. Maar niet helemaal dicht smiddags. En savonds moet het donker zijn. Dan weten ze het verschil

4 jaar geleden

Volgens mij is dat inderdaad niet aan te raden ivm dag en nachtritme. Ik doe het zelf dus niet 😬 hier ligt ze overdag nog in de box, maar ga wel oefenen met in haar eigen kamer te laten slapen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik laat haar eigenlijk in een donkere kamer slapen overdag.. eigenlijk niet over nagedacht.. in de ochtend slaapt ze vaak een uurtje wordt dan zelf wakker en smiddags maak ik haar vaak wakker.. ik lees even mee 😇

4 jaar geleden

Overdag laten we de gordijnen open en s avonds dicht! We merken aan haar dat ze een dag-nacht ritme heeft. Althans dat denken we dan maar. Ze is 12 weken (te vroeg geboren)

4 jaar geleden

Overdag laten we de gordijnen open en s avonds dicht! We merken aan haar dat ze een dag-nacht ritme heeft. Althans dat denken we dan maar. Ze is 12 weken (te vroeg geboren)

4 jaar geleden

Ik heb begrepen dat rond 6 weken de biologische klok is ontwikkeld. Wij gaan vanaf nu, 6 weken, overdag ook donker maken.

4 jaar geleden

Mijn kindje slaapt overdag gordijnen los en in de nacht gewoon donker natuurlijk. Hij is nu bijna 8 weken en slaapt in de nacht gelijk na de voedingen en overdag af en toe wakker

4 jaar geleden

Ik heb vooralsnog mijn kindjes laten proberen overal te slapen, zodat mochten we een keer weg gaan ofzo ik niet gebonden ben aan bepaalde "eissen" ..

4 jaar geleden

Heel wisselend dus. Lastig. Lees op internet ook verschillende adviezen. Ik heb wel het idee dat het dag en nachtritme nu wel goed zit. Maar wil niet dat het weer in de war komt. Heel lastig dit.

4 jaar geleden

Overdag lichte kamer. S avonds doen we wat meer prikkels weg en s nachts in donkere kamer. Gaat hier prima. Maar ben ook wel gezegend met een heel makkelijk kereltje
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Volgens een gecertificeerde slaapcoach die ik volg op insta (snugglesanddreams) en haar boek, kennen ze vanaf 6w het verschil tussen dag en nacht. Ze raadt aan om vanaf die leeftijd minstens één dutje per dag in een donkere ruimte te doen :) hier helpt het, onze dochter slaapt tijdens dat dutje een stuk dieper!

4 jaar geleden

Reactie op Mathelot

Volgens een gecertificeerde slaapcoach die ik volg op insta (snugglesanddr ...
Haar volg ik ook. Maar moet je maar 1 dutje in donkere kamer doen of mag ook allemaal vanaf 6 weken. Dat is me niet duidelijk bij haar. En vanaf welke leeftijd alle dutjes in een donkere kamer ? Dat snap ik bij haar niet helemaal.

4 jaar geleden

Reactie op Mathelot

Volgens een gecertificeerde slaapcoach die ik volg op insta (snugglesanddr ...
Inderdaad, in het boek “slaap baby slaap” wordt een donkere kamer aangeraden vanaf 6-8 weken. Ik vind het boek alleszins heel handig als basis!

4 jaar geleden

Reactie op Chrissie1990

Haar volg ik ook. Maar moet je maar 1 dutje in donkere kamer doen of mag oo ...
Ze raadt aan om er minstens één te doen, dus mij lijkt het dat alle dutjes een optie zijn. Alle dutjes lijkt mij soms wel moeilijk, want dan kan je heel moeilijk nog iets gaan doen 🤷🏼‍♀️. Ze schreef onlangs een boek, staan veel handige schema’s enzo in! Mijn schoonzus doet dit nu met haar kindje van 3,5 maand en die heeft een heel mooi slaapritme!

4 jaar geleden

Ja maar ik blijf ook niet de hele dag thuis hoor. Ze doet ook wel eens een dutje in de kinderwagen of in de auto in de maxicosi. Ik ga het eens proberen met 1 dutje in het donker en dan zie ik het wel.

4 jaar geleden

In de ochtend hou ik de gordijn nog open, omdat de zon dan nog niet echt schijnt in onze slaapkamer. Maar in de middag gaan de gordijnen dicht. Anders schijnt de zon heel fel op het wiegje.

4 jaar geleden

Reactie op Mathelot

Ze raadt aan om er minstens één te doen, dus mij lijkt het dat alle dutjes ...
Die schema's zijn die gebaseerd op bv of kv? Ik heb het boek 'zo krijg je een blije baby' maar die is helemaal gebaseerd op bv. Ik zoek een biek met schema's ook voor kv.

4 jaar geleden

Overdag licht.. heb wel de gordijnen dicht maar die zijn wit en licht doorlatend Snachts donker want dan zit er nog een verduisterd rolgordijn voor

4 jaar geleden

Die schema's zijn die gebaseerd op bv of kv? Ik heb het boek 'zo krijg je e ...
Het is gebaseerd op beide. Ze heeft het vooral over wakkertijden en routines.

4 jaar geleden

Wij hebben sowieso geen super donkere kamers. Ze slaapt overdag gewoon bij daglicht eigenlijk, ook om dat dag-/nachtritme duidelijk te krijgen zoveel mogelijk zon-/daglicht overdag 🙂 Op die manier kan ze straks denk ik ook overal makkelijk slapen (stel dat bij opa en oma het niet super donker te maken is als zij oppassen), of bij kdv wordt het ook niet donker gemaakt