33 Reacties
5 jaar geleden
Bij de 1e dacht ik: direct op eigen kamertje, ze heeft niet voor niets zon mooie kamer.. Maar na de eerste nacht lag ze al bij ons..
Ik moest continu heen en weer lopen en mn lijf deed zon pijn!!
Na die eerste macht merkte ik dat ze al rustiger sliep als ik een hwnd naast haar legde.. Dus van 10x per nacht er uit, 3x per nacht wakker door de wekker om te voeden.. Dat beviel me beter..
Dus nu hebben we een co-sleeper te leen.. Geen idee voor hoe lang, al is t voor de eerste maand..
Maar dus niet perse voor de baby mr vooral voor mezelf en mn nachtrust... 🙈
5 jaar geleden
Hier gaat de baby de eerste tijd bij ons op de kamer. Mijn oudste sliep door omstandigheden de eerste 4 jaar bij mij op de kamer en vond dat zelf wel heel fijn. Nu zal de baby geen 4 jaar bij ons liggen maar zeker wel de eerste 2/3 maanden. Hebben een co sleeper aangeschaft, kan lekker makkelijk tegen het bed aan 😊
Vind het gewoon fijn om hem in het begin lekker dicht in de buurt te hebben 😁
5 jaar geleden
Hier komt ze de eerste tijd bij ons op de kamer, in een wiegje. Vooral omdat ik dan zelf niet steeds heen en weer hoef te lopen snachts 😅
5 jaar geleden
Het streven is.. om direct in haar eigen kamertje. Onze kamers grenzen aan elkaar. Het is de eerste en we kunnen het altijd bijstellen.
VRIEND
5 jaar geleden
Ik leg hem de eerste paar maanden bij ons op de kamer in een co sleeper.
De reden waarom ik ervoor kies is dat borstvoeding zo makkelijk is en ik gewoon super snel klaar wakker ben zodra ik het bed uit moet en dan 2u lang niet meer slaap.
Als hij overdag gaat slapen leg ik hem wel in eigen bedje.
5 jaar geleden
Kleine ligt de eerste 6 weken bij ons in de kamer zoals mij 1ste dochtertje, na 5 weken gewoon middagdutje in der eigen kamer en dan snachts bij ons.. na 6 weken gewoon voorledig in haar eigen kamer en bedje
5 jaar geleden
Eigen kamertje. Mijn man en ik zijn beide onrustige slapers. Vind fijn dat hij eigen plekje heeft
5 jaar geleden
Onze slaapkamer is boven en de babykamer op de begane vloer, dus in het begin slaapt hij bij ons. Vooral om het gemak met borstvoeding geven. Ik slaap zelf nu al heel licht dus ik weet niet hoe lang we het doen. We zullen zien!
5 jaar geleden
In haar eigen mooie kamertje 💖 wij wonen in een appartement, ze ligt dus een kamer naast ons! Ook vanwege de poezen die bij ons in de slaapkamer slapen in een mandje, ga ik het risico niet nemen.
Geloof me, het gaat heust tegen me gevoel in om de kleine gelijk in haar eigen bed te leggen... de middag dutjes maar extra genieten dat ze wel bij me ligt!🥰
5 jaar geleden
Wij doen hetzelfde als bij de eerste.
De eerste week in de reiswieg naast mijn bed. Na een week naar eigen kamer.
Ik merkte dat ik onrustig sliep met de baby naast mij. Ik hoorde alles en sliep daardoor slecht. En het opstaan? Dat moeten we toch om de fles te maken. Papa staat op brengt de baby en de fles. En legt hem weer terug in bed. Mocht ik zelf goed kunnen lopen dan leg ik de baby zelf weer terug in bed.
Overdag slaapt de baby in de box en 1 slaapje in bed. Dat zou het slaapje zijn als ik (en hopelijk de oudste ook) ook slapen.
5 jaar geleden
Eerste paar weken in wiegje naast ons bed, eerste baby dus ik weet nog niet goed hoe of wat. Daarna toch zsm naar haar eigen kamertje denk ik. Maar misschien ook niet, ik ga wel borstvoeding (proberen te) geven dus wellicht ook praktisch als ze nog langer naast mij in het wiegje slaapt. Ik slaap zelf vrij licht en vraag me af of het voor teveel onrust zorgt in onze slaapkamer. Eerste insteek is de eerste paar weken tot een maand op onze kamer, overdag al in eigen kamertje slapen, daarna helemaal in eigen kamertje
5 jaar geleden
Puur voor het gemak, zal ik de baby naar alle waarschijnlijkheid in de eerste weken bij ons op de kamer in de wieg laten slapen. De slaapjes overdag probeer ik deze keer wat sneller in de ledikant op z’n eigen slaapkamer doen. Ik sliep bij mijn eerste heel slecht toen de kleine bij ons op de kamer sliep. Ik kwam niet diep in slaap en werd door ieder geluidje wakker. Dus zal de tijd op onze kamer zo veel mogelijk proberen te beperken.
5 jaar geleden
In een co-sleeper bij ons op de slaapkamer. Bij de eerste werd het tot 6 maanden aangeraden ivm prematuur en dysmatuur. Nu kies ik er sowieso weer voor, ook lekker makkelijk bij de borstvoeding
5 jaar geleden
De 2e wel gedaan bij me in slaap kamer in het zijn weigje ik vond super fijn. Tot 3 maanden Maar nu zijn verhuist van flat naar 1 gezins maar nu is de slaapkamer kleiner dus wordt puzzelen . Mischien doen we de baby wel in de baby kamer gelijk. Boven staat nu op zijn kop dus als orde en netheid weer is dan zien wel even 😉
Maar voor iedreen zeg ik volg jullie gevoel doe vooral waar jullie goed bij voelen