11 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben al 23 weken bezig om kunstvoeding te geven.. ze drinkt max 20-30ml. Daarna trekt ze gekke bekken en wilt ze echt niet meer. Ondertussen heb ik ook mijn ontslag moeten geven omdat te nogaltijd geen flesje accepteert 😔

2 jaar geleden

Ah nee dat meen je niet!!

2 jaar geleden

Reactie op Estherke86

Ah nee dat meen je niet!!
Ja 😔 ik heb echt alles geprobeerd, maar helaas nog steeds een slechte drinker en de vroedvrouw zei zelf dat ze zo zal blijven. Een slechte drinkers. Dus letterlijk ELKE DAG ben ik zo gefrustreerd als het “drinken tijd” is

2 jaar geleden

Reactie op Aarya

Ja 😔 ik heb echt alles geprobeerd, maar helaas nog steeds een slechte drin ...
Arme mama! Ik begrijp heel goed dat dat frustrerend is. Ik vind het al frustrerend na n week laat staan na 23 weken!! Respect voor jou!

2 jaar geleden

Heb je de lansinoh fles al geprobeerd? Of drinkt hij wel goed uit de fles? Misschien kun je het opbouwen door per zoveel dagen een schepje kunst voeding toe te voegen? Dus eerst 1 schepje en zo opbouwen tot een hele voeding. Zonder te mengen met moedermelk. En anders misschien kijken naar alternatieven zoals geiten melk?

2 jaar geleden

Zelfde probleem. Ik zou even stoppen met het flesje en dan opnieuw proberen. Ondertussen kan ingedikte moedermelk ook met een lepeltje gegeven worden of later uit een bekertje drinken.

2 jaar geleden

Reactie op EmmaM

Heb je de lansinoh fles al geprobeerd? Of drinkt hij wel goed uit de fles? ...
Het ligt niet aan t flesje. Daar drinkt hij wel uit het is echt puur de smaak van de kunstvoeding. Het langzaam opbouwen hebben we ook al geprobeerd. Geitenmelk nog niet. Dat zouden we wel eens kunnen proberen. Tnx!

2 jaar geleden

Je zou kunnen kijken of een prelogopedist kan helpen. Ook al ligt het niet aan het flesje, misschien heeft die goeie tips. Wij geven Hero voeding, omdat ik had gelezen dat het qua smaak het meest bij moedermelk in de buurt zou komen, wat zoeter dacht ik. Maar daar zullen de meningen vast ook over verdeeld zijn. Bij ons hielp dat in ieder geval, nadat ze ineens nutrilon weigerde.. succes!

2 jaar geleden

Ik heb hier ook een moeilijke drinker. Borstvoeding uit de fles drinkt ze met zeer veel moeite. Kunstvoeding iets beter maar het wisselt enorm. Mijn partner heeft de fles. Of lopend en zingend. Of als ze net in slaap is gevallen. Vooral bij het laatste drinkt ze het meest. Maar in de avond/nacht wilt ze veel bv drinken.

2 jaar geleden

Geen gouden tip van deze kant. Ik denk dat een grotere speen, waardoor er niet zo hard gezogen hoeft te worden, vast al geprobeerd is? Ik weet wel dat uit een fles drinken een andere techniek is als drinken aan de borst. Dat zal de kleine ook moeten leren denk ik. En soms heb je inderdaad de pech dat je een slechte drinker hebt. Onze oudste was ook echt drama... Succes en sterkte aan de mama's van de lastige drinkers. 🍀

2 jaar geleden

Denk je alles geprobeerd te hebben: ik in andere kamer, flesje in aluminiumfolie wikkelen, koud, warm, verschillende flesjes, verschillende merken, rondlopen, flesje in mijn t-shirt wikkelen, verschillende tijden proberen. Is t zojuist gewoon gelukt door het flesje in een sok te doen… Die zoon 🤦🏽‍♀️🤷🏽‍♀️ Hopen dat dit gaat werken en niet iets eenmaligs is. Maar voor nu zooo trots, blij en opgelucht! 👏