19 Reacties
6 jaar geleden
Ergens denk ik altijd: gewoon doen wat goed voelt voor jullie en die naam lekker wel "kiezen" ook al hebben vrienden die ook gekozen. Aan de andere kant zou ik het niet doen als het om mijn allerbeste vriendin ging. Maar andere vrienden, verre vrienden, buren, whatever... als die naam het voor jullie is, dan is dat zo. Als je een andere naam kiest, loopt er ergens anders op de wereld ook wel iemand die zo heet.
6 jaar geleden
Reactie op parijan
Waarom zou dat erg zijn? Dat is toch juist goed want dat betekend dat zij e ...
Nee dat klopt ook ze heeft een hele leuke naam gekozen smaak heeft ze! Vind het voornamelijk lastig omdat we veel dezelfde mensen kennen die het als copy cat gedrag kunnen opnemen.
6 jaar geleden
Reactie op Lenkie
Ergens denk ik altijd: gewoon doen wat goed voelt voor jullie en die naam l ...
Het is niet mijn beste vriendin maar wel iemand die in dezelfde kringen rond loopt en ik vaak kan tegenkomen. Ik wil gewoon niet dat mensen denken dat ik haar kleine’s naam steel ofzo terwijl hij al op onze lijst stond 🤣
6 jaar geleden
Reactie op isaisa
Ik persoonlijk zou het nooit doen en ik zou het ook echt niet leuk vinden a ...
Ja die maanden hebben we echt nodig 😂 het lastige is dat er zo steeds minder namen die we leuk vinden over blijven omdat we een hele groot kring aan mensen om ons heen hebben dus vraag ik me af waar ik de grens mag trekken.
6 jaar geleden
Reactie op Babyyyy4
Ik denk doen wat je zelf wilt als jij je er niet raar bij voelt..
Ik zelf ...
Ja dat maakt het idd makkelijker, zelf heb ik ook een naam die minder voorkomt maar ergens heb ik dit altijd wel irritant gevonden en wil ik mijn kleine strx een wat bekendere naam geven maar daarmaa ook het risico dat er meer zijn met diezelfde naam. (Mijn vriend heeft dyslexie en die wil heel graag een makkelijk uitspreekbare naam en is er nu dus helemaal verliefd op!)
6 jaar geleden
Bij onze eerste wisten we al 3 jaar voor we een kind kregen dat we allebei die naam geweldig vonden. Als iemand dichtbij die naam had 'gebruikt', had ik haar alsnog die naam gegeven. Vanaf de echo dat we wisten het is een meisje, was het duidelijk. Maar ik snap je dilemma heel goed.
Het komt over als kopieergedrag maar tegelijkertijd: het gaat om een kind dat zijn leven lang zo heet dus waarom zou je dan settelen voor een mindere naam?
En trouwens: hopelijk wordt jullie kindje van het andere geslacht dan vervalt de naam misschien? Of is het een unisex naam 🤭
6 jaar geleden
Reactie op Lenkie
Bij onze eerste wisten we al 3 jaar voor we een kind kregen dat we allebei ...
Het is helaas absoluut geen unisex naam juist ontzettend meisje meisje achtig! En beide geslachten is hartstikke welkom maar op de een of andere manier vervallen mijn vriend en ik continu in de benaming van ‘zij’ dus hebben we zo’n onderbuik gevoel! Zou mooi zijn als daar dadelijk niets van klopt en het een jongetje wordt want daar hebben we nog geen eenduidige keus over kunnen maken! 🤣🤣🤣
6 jaar geleden
Toen mijn Max en ik net aan het daten waren hadden we al een naam bedacht voor een jongen; Max. Vonden we allebei helemaal gaaf! In de tussentijd moest ik mn studie nog afmaken en kabbelde alles lekker voort. 6 jaar later bevalt de vrouw van mn neef van een doodgeboren jongetje na 8 maanden.. Max. Super pijnlijk natuurlijk, en ik heb er lang over getwijfeld. 3 jaar later was ik pas zwanger en ging het goed.. een jongen, en hij heet gewoon Max. Mijn neef en zn vrouw (ze is potdorie dezelfde dag bevallen van een 2e jongen als ik van onze Max, verderop de gang van hetzelfde ziekenhuis 😂) zijn hartstikke happy voor ons, vinden het een prachtige naam (duh😉) en niemand die ermee zit.
Het laatste wat je wil is zo'n 'had ik maar' gevoel overhouden.. laat je naamkeuze niet door anderen beïnvloeden tenzij je zelf niet 100% overtuigd bent van je keuze. Ik denk dat ik, zelfs als mijn beste vriendin die nu al 18 weken zwanger is een naam zou kiezen die wij ook in gedachten hadden, mijn eigen keuze daar niet door zou laten beïnvloeden.
Heel cru, maar vriendschappen kunnen eindigen, jouw kind is van jou en die naam is voor eeuwig.
6 jaar geleden
Ik zit er ook mee, een vriendin van me heeft een naam gekozen die ik al in mijn hoofd had, wel andere schrijfwijze. Maar ik vind het echt niet leuk om dezelfde te kiezen. Voelt frustrerend want ik was 3-4 jaar eerder dan zij met mijn kinderwens en heb gewoon nóg meer pech gehad dan zij (ging bij haar ook niet vanzelf). Ik moet denk ik maar gewoon hopen op een meisje want mijn vriendinnen hebben bijna allemaal jongens 😝
6 jaar geleden
Een kind heb je voor je hele leven, dat weet je van vriendschappen niet zeker. Ik zou zeker weten de naam gebruiken die je wilt! Uiteindelijk zijn er 9274 andere kinderen die dezelfde naam hebben. 🙊
6 jaar geleden
Naam kieze is zeker lastig ik weet nog niet wat het word en heb op internet gezocht naar uni sex namen
Ik heb nu iets dat ik mooi vind voor nu kan goed als k weer wa het word veranderen ma voor nu is het (tijdelijk)
Dailey Jazz