17 Reacties

5 jaar geleden

Ik vind dat je helemaal geen tips nodig hebt . Ze moet dit maar snappen dit is heel intens voor zo een klein mensje .. had dit ook voor met mijn moeder even gemeld en de keer er op had ze geen parfum meer op gedaan . Heel simpel Jou baby jou wetten

5 jaar geleden

Wij vragen het ook aan mensen die langskomen. Onze dochter reageert heel heftig op geuren die niet ‘mens’ zijn. Ze is dan zo overprikkelt dat ik 5 uur lang een huilend meisje op mijn arm heb. Wij leggen het gewoon zo uit en dan heeft bijna iedereen er begrip voor. Als ze dat niet hebben komen ze maar niet 😅

5 jaar geleden

Hier ook! Vind het stinken terwijl baby’s juist z’n kekker geurtje hebben. 🥺

5 jaar geleden

Hier ook! Vind het stinken terwijl baby’s juist z’n kekker geurtje hebben. ...
+ tips heb je niet nodig, ze moet zich gewoon niet zo aanstellen vind ik. Al ben je super streng, jij bent mama, jij bepaalt. Bevalt het haar niet? Dan komt ze niet langs.

5 jaar geleden

Heeeeel herkenbaar 🙋🏻‍♀️ ik heb daar ook zo'n hekel aan! Maar ook nog nooit wat van gezegd eigenlijk.. Stiekem wel handig nu, wij geven door corona de baby niet uit handen.

5 jaar geleden

Vreselijk!! Ze moet accepteren anders geen baby vasthouden en in de tuin of balkon praten

5 jaar geleden

Geen tips, ik vind het vanzelfsprekend dat je niet ruikt naar een parfum winkel als je op kraambezoek gaat.. mn vriend heeft ook al snel teveel op dus zeg hem ook altijd als we naar een baby gaan: laat het gewoon.. kvind t echt not done..

5 jaar geleden

Mijn baby rook vooral de eerste dagen zooo lekker. Van t vruchtwater ofzo nog? Zoetig. Mn vriend rook t niet ma ik kon niet stoppen met aan dr te snuffelen haha. Tot mn schoonmoeder haar vast hield. Ze rook helemaal naar haar parfum! Vond dit zo erg. Haar eigen geur was helemaal weg. Ik heb t heel beleefd gezegd dat ik mn baby wil ruiken en niet mn schoonmoeder🤣 ze reageerde prima hierop en doet nu geen parfum meer op als ze komt. T is zon sterke geur en indd ook voor zo'n kleintje!

5 jaar geleden

Ew ja had ik ook met de eerste keer dat m’n schoonmoeder op bezoek was geweest. Die bleef al super lang zitten (echt 4 uur of zo), constant de baby vasthouden, foto’s maken etc en naderhand rook mn dochter helemaal naar haar en haar parfum. Ik was helemaal van slag na dat bezoek 😖🥺 hormonen! Nu zeg ik het gewoon tegen bezoek, liever geen parfum en bewaak m’n grenzen meer want dat was niet fijn!!

5 jaar geleden

Hahah ik las dit en ben hier zelf de laatste weken ook al tegenaan gelopen! Zo raar dat je baby dan naar je (schoon)moeder ruikt. Ik dacht ook “hallo daar heb ik niet m 41 weken m’n best voor gedaan”🧐 Moet wel zeggen dat m’n moeder lekkere parfum heeft, m’n schoonmoeder ruikt naar muffige zolder🙈😝

5 jaar geleden

Ik wist hier nooit iets van dus toen ik voor het eerst tante werd ik gewoon mijn deo op gedaan en geurtje en hop op kraamvisite. Eenmaal thuis kreeg ik appje van mijn schoonzusje wat ik voor een geurtje op had want die wilde ze zelf ook kopen want ze kon niet meer stoppen om aan haar kleine te snuffelen😂😂

5 jaar geleden

Totaal geen rare vraag! Wij vragen dit ook aan visite. En bij visite waar we het vergeten zijn en vervolgens ruiken dat ze echt sterke parfum op hebben, laten we hen de kleine niet vasthouden (doen we eigenlijk sowieso niet en vermelden we ook voordat ze komen).

5 jaar geleden

Helemaal niet raar hoor, ik zelf vind het ook super moeilijk om grenzen aan te geven. Maar nu stuur ik soms gewoon een appje erna of dag ervoor, ze zullen wel denken 'ugh' of 'wat een zeikerd' maar het is je eigen kindje en jij weet wat goed en niet goed voelt. Ik vind het super moeilijk om te zeggen als ik iets liever niet heb bij m'n baby, maar als ik niks zeg gaan ze niet veranderen😴 net zoals continue het oppakken terwijl ze sliep, of handen niet wassen enz.. nu zeg ik het telkens als ik iets niet fijn vind. Jammer als ze het raar vinden, wij zijn de moeders niet hun😜 en anders komen ze toch lekker niet haha

5 jaar geleden

Reactie op Mommy-mandela

Hahah ik las dit en ben hier zelf de laatste weken ook al tegenaan gelopen! ...
Mijn stiefschoonloeder stinkt naar rook van 100 jaar oud dus die mocht mijn kleine niet vast houden en toen ze weg waren moest ik met parfum rond spuiten zo stonk het nog

5 jaar geleden

Ohh wat een dilemma, zo herkenbaar. Wat goed dat je het gevraagd hebt. Ik durf dat niet. Heb dus ook geen tip. Blijf zo volhouden echt knap van je!

5 jaar geleden

Haha kiezen of delen. Baby vasthouden zonder wandelende parfumfles te zijn of niet vasthouden en toekijken van 3 meter afstand. Of thuisblijven, de groeten... stuur wel een fotootje haha.

5 jaar geleden

Ik vraag sowieso of ze een hydrofiel op hun kleding willen leggen onder het motto hij kan nog wel eens spugen 😊 dan ruikt de kleine man een stuk minder naar andere mensen!!