15 Reacties

4 jaar geleden

Hi! Als mijn dochtertje slaapt laat ik haar lekker liggen! Ga haar niet wakker maken om te knuffelen ook niet als ze al 2,5 uur slaapt! Elke fles hebben we een heerlijk knuffel momentje en smorgens samen in het grote bed ook! Verder overdag als ze overstuur is dan pak ik haar ook bij me! ☺️

4 jaar geleden

Hier ook na elke fles een lekker knuffel moment! Elke middag ligt de kleine in de box en ga ik met hem spelen/oefenen op de speelmat (nekje oefenen). Verder laat ik hem slapen tussen de voedingen door

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft soms ook erg huidhonger terwijl ik net in huis wilde gaan rommelen. De draagdoek is dan de oplossig. Hij lig lekker op mij en ik heb mij handen vrij!

4 jaar geleden

Hier na elke fles een moment voor ons 2en, voor de rest moet ik t nog rustig aan doen dus ook tussendoor kan ik m nog pakken, als ik wel beneden ben om dingen te doen pak ik de draagdoek als hij perse bij me wil zijn.

4 jaar geleden

zoveel mogelijk knuffelen!!! Vooral in deze fase vind ik dat zo belangrijk. Ben zelf geadopteerd en moeite gehad/heb met hechten. Weet zelf ook niet hoe ik was als baby en niemand die het je kan vertellen. Ik merk nu de gevolgen van adoptie en hechting waardoor ik haar echt doodknuffel! 😜💚 De rest komt wel. Soms is het huis een kleine puinhoop en als er dan bezoek is of vrienden over de vloer dan helpen ze mij meestal of laat ik hen knuffelen met de babe en race ik door het huis.. 😬

4 jaar geleden

Onze dochter kan je eigenlijk niet wegleggen. Soms een half uurtje maar zodra ze het doorheeft huilt ze. Dus we zitten de hele dag met dr, of een draagzak maar ik geniet er ook wel van hoor❣️ Snachts slaapt ze lekker in dr eigen beetje😁

4 jaar geleden

Bedje *

4 jaar geleden

Lekker dragen in de draagdoek of ringsling! Kun jij lekker je dingen doen.

4 jaar geleden

Reactie op Linsje89

Onze dochter kan je eigenlijk niet wegleggen. Soms een half uurtje maar zod ...
Bij mijn zoontje lukte dat ook niet.. Nu laat ik hem bij in slaap vallen en leg hem daarna op z'n buik in de box.. En dan slaapt hij zo 2/3 uur verder. Ben dan gewoon in de buurt zodat ik op kan letten dat het goed gaat, maar heb ik wel even m'n handen vrij 😊

4 jaar geleden

Baby ligt bijna de hele dag bij me of zit in de doek. Tussendoor korte momenten in de box of mozesmandje tot ze het zat is. Meestal doet ze 1 dutje per dag in de kinderwagen (slaapt door als we gewandeld hebben) van een uurtje of 2. Klusjes in huis doe ik met haar in de doek, als ze in de wagen slaapt of even in de box ligt dus.

4 jaar geleden

Na elk voedingsmoment even knuffelen. En in de ochtend is ze langer wakker, en dan huid op huid. Dat is soms een uur en soms een paar uur.

4 jaar geleden

Reactie op Ilsee8

Hier na elke fles een moment voor ons 2en, voor de rest moet ik t nog rusti ...
En zo heb ik m'n handen weer vrij😇

4 jaar geleden

Altijd in de zak als ze begint te piepen 😜

4 jaar geleden

Hier een tweede kindje. Ik knuffel graag een de (borst) voeding is echt een uurtje knuffelen maar de rest van de tijd ligt hij overdag gewoon in de box of in bed... Ik gun hem knuffels maar er moet meer gebeuren op een dag. Als hij onrustig is pak ik hem bij me (evt in de draagdoek) maar als hij slaapt of lekker om zich heen kijkt laat ik hem met rust.

4 jaar geleden

Hier knuffelen we meestal van ongeveer 07.00 - 10.00 en 19.00-22.00 tijdens en tussen de voedingen. In de nacht proberen we haar weg te leggen in haar bedje en haar zelf in slaap te laten vallen. Tot nu toe gaat dit goed. We laten onze baby niet huilen, we laten haar wel even klagen , meestal duurt dit maar 10 seconden ofzo. Omdat de kleine dus goed zelfstandig slaapt komen we makkelijk aan de rest van de taken toe. Ook knuffelen we veel tijdens het douchen een paar keer per week. Ik vind dat echt heerlijk 😍 huid op huid met de kleine meid en ze wordt ook helemaal zen. Wellicht als je meer wilt knuffelen dat je de kleine in de draagzak of doek kan doen tijdens het wandelen/boodschappen doen.