26 Reacties
5 jaar geleden
Bij zorgen gewoon ff bellen 😘 ik voel haar soms ook de hele dag niet en dan gaat ze s avonds en s nachts te keer. Voor rust zou ik bellen, dan word je wss even aan de ctg gelegd en dan ben je direct gerustgesteld 😘
5 jaar geleden
Ik lig op het moment aan een ctg in het ziekenhuis omdat ik net bij de verloskundige zei dat ik haar al aantal dagen minder voel. Ik ben geen beller en maak me ook niet snel zorgen maar nu toch doorgestuurd..... gewoon bellen... dan heb je wel zekerheid.
5 jaar geleden
Sinasappelsap drinken! Of iets anders zoet voor je op je zij gaan liggen
5 jaar geleden
Ben nu ook 32 weken en voel de baby toevallig vandaag ook wat minder.. Gisteren nog groei echo gemaakt en daar was alles goed op dus maak me niet heel veel zorgen.
Maar vorige week had ik controle bij de vk en toen ik zei dat ik de baby al een paar dagen wat minder voelde (voelde hem wel, alleen wat minder) ben ik direct doorgestuurd voor ctg.. En op m'n donder gekregen waarom ik niet eerder gebeld heb... Uiteindelijk bleek alles goed te zijn, hij lag alleen met z'n rug naar m'n buik en trapte richting m'n rug..
Dus als je je ongerust voelt, bel gewoon even de vk 😊 daar is ze voor!!
5 jaar geleden
Als je ongerust bent bel even. Liever nu tijdens werktijden dan in de avond. Is voor jou ook niet leuk om af te wachten. Overigens is het voor de verloskundige ook heel belangrijk om dit te weten. Afspraak is op je linkerzij liggen en als je de kleine niet voelt of je bent ongerust: bellen.
5 jaar geleden
Wat bij mij werkt is om echt even wat zoets te eten zoals chocola! Of een groot glas koud water of koude limonade. En bij mij werkt op m'n linkerzij liggen juist niet gek genoeg. Ik voel haar juist als ik rustig op de bank lig met me benen omhoog. En onze kleine reageerd als we onze handen er op leggen en wrijven.
Maar het kan inderdaad zijn dat ze gedraaid is en dat ik der wat minder voel en dat al die dingen ook niet werken. Bij zorgen gewoon bellen🥰
5 jaar geleden
Reactie op RFW
Update: net bij de verloskundige geweest, hartje klopte gelukkig maar nu to ...
Als er straks niks aan de hand blijkt te zijn, moet je maar zo denken: wel even extra je kleine smurfje kunnen zien.. Maar het positieve uit de situatie halen 😊
Succes en hopelijk een fijne jaarwisseling!!
5 jaar geleden
Uiteraard altijd bellen bij zorgen.
Ik merk dat ze ook steeds meer slaapt, begon vanaf 32/33 weken waardoor ze zelf op bepaalde momenten rustiger is, waar ze voorheen drukker was. Duurt altijd langer in de ochtend voordat ze volledig actief is, ik ben dan vaak al een paar uur wakker. 😂
Bij mij komt ze juist heel snel in actie als de buik een beetje bekneld raakt (als ik op een bepaalde manier zit) maar als ik in bed lig en ze de ruimte heeft, is ze juist veel relaxter en voel ik haar minder.
Fijn dat het inmiddels weer goed met jullie gaat!! 💚
5 jaar geleden
Ik voelde het ook minder. Ik ben nu 34 weken.Ik ben op controle geweest en alles was gelukkig goed. De meeste hebben een soort patroon dus mocht je dat opgevallen zijn in je buik denk dan aan de tijden en voel het aa. Of je kan ook op controle gaan mocht je het niet vertrouwen.
5 jaar geleden
Ik had dit afgelopen week ook , heb de verloskundige gebeld en ben savonds langs gegaan , daar kreeg ik een echo & een hartfilmpje , gelukkig was alles goed !
Liever 10 keer te veel bellen , dan een keer te weinig ! 😘
5 jaar geleden
Reactie op RFW
Update: net bij de verloskundige geweest, hartje klopte gelukkig maar nu to ...
Veel succes, gelukkig heb je gebeld. Misschien is je baby en lichaam zich druk aan het voorbereiden op de indaling 🙂