26 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee! Heb hetzelfde probleem.

5 jaar geleden

Ons zoontje wilde eerst ook geen speen. Heel veel soorten geprobeerd en uiteindelijk was er een die die wel wilde

5 jaar geleden

Avent speen geprobeerd?

5 jaar geleden

Hier werkt de atvent ulrta soft weet niet of je die geprobeerd hebt

5 jaar geleden

Wellicht een die lijkt op de vorm van de fles?

5 jaar geleden

Avent speen!! Mijne heeft t liefst van al haar spenen die van avent. Dus probeer die!😊

5 jaar geleden

Drinkt ze langzaam? Dan heeft ze wellicht geen extra zuigbehoefte. Bij ons pakt ze wel de bib speen

5 jaar geleden

Ons zoontje nu gebruikt de Bibs speen, maar wil hem maar ongeveer de helft van de keren dat we hem aanbieden. Zijn broer van 2 wilde juist de dental-vorm spenen wel, maar dan specifiek die van Etos. Ligt aan de vorm en hardheid, want dental spenen van andere merken vond hij niet oke (alleen Hema wel). En dat is nu nog steeds zo. Fopspenen zijn er dus in zoveel soorten en maten, dat het ook een kwestie van voorkeur kan zijn ...

5 jaar geleden

Soms pakt ze de soothie speen. Die kennen we van het ziekenhuis. Maar meestal hoeft onze dochter ook geen speen. Ik denk dat sommige baby’s er gewoon geen behoefte aan hebben. Dochter van een vriendinnetje hoeft er ook geen.

5 jaar geleden

Wij hadden 3 bibs speentjes gekocht, want iedereen was daar zo lyrisch over. Ons ventje wil ze niet. Laatst een difrax speen uit een baby pakket geprobeerd en hij pakte deze gelijk. Kortom wie weet een ander merk, andere vorm etc proberen.

5 jaar geleden

Bij ons wilde hij ook geen speen. Toen van alles gekocht en de Avent wilde hij wel!

5 jaar geleden

Mijn zoontje wilde de difrax dental absoluut niet.. Maar wel weer de difrax natural.. Dus echt wat verschillende vormen/merken uitproberen denk ik 🤷

5 jaar geleden

Heb een avent en een bibs en 1 vanuit ziekenhuis. Elke dag verschillend welke hij wil hebben. Vandaag was het de bibs maar gister de avent Neem ze altijd alle 3 mee als ik weg ga met hem😅

5 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je perse een fopspeen nodig vindt? 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Diedeyorien

Op momenten van huilen, omdat hij een grote zuigbehoefte heeft waardoor hij vaak mijn borst wilt maar gewoon zuigt ipv drinkt...

5 jaar geleden

Hehe herkenbaar, vroeg me al af of ik de enige was hier 🙈 onze zoon had een enorme zuigbehoefte de eerste 3 maanden. 1e nacht had ik geen fopspeen mee in mijn ziekenhuistas oh wat baalde ik 🙈 dus nu was ik goed voorzien en zelfs 2 verschillende meegenomen (welke voorkeur ze zou hebben 😂) nou geen 1 dus.. Ik heb een difrax newborn en ene van bibs. Ze neemt ze allebei wel aan als het blijft zitten maar eigenlijk heeft ze er echt geen behoefte aan en zal ik dit dan niet stimuleren 🙈 de oudste van net 3jaar hier kan nog steeds zijn tut snachts niet missen en nu met de nieuwe baby was dit ook niet de ideale combi... Hopenlijk zijn we daar binnenkort wel vanaf! Ik heb nog maar 1 avond gehad dat ik wel dacht oh wat had het nu makkelijker geweest om je even te kunnen sussen maar voorlopig gaat het hier prima zonder ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Diedeyorien

Je kan nix als je bijv je pink geeft en met de andere arm hem vasthoudt.. je kan nsog geen drinken pakken of van zender wisselen😅 erg frustrerend.. en dn zo een uurtje zitten in de hoop dat die in slaap valt🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Elena7

Je kan nix als je bijv je pink geeft en met de andere arm hem vasthoudt.. j ...
Precies dit 🙈😂 Hier wordt een speen ook niet geaccepteerd. Eerst dacht ik prima, hoeft het ook niet afgeleerd te worden, maar hij heeft zo’n sterke zuigbehoefte en nu spendeer ik dus uren per dag met m’n pink in z’n mond. Haal ik hem eruit gaat hij huilen. Naast dat je dan geen handen vrij hebt om van zender te wisselen of drinken te pakken heeft ie hier waarschijnlijk ook spruw van gekregen. Ik was m’n handen vaak maar steriel zijn ze niet.

5 jaar geleden

We grapte hier of we een pink afdruk kunnen maken en daar een speen van konden maken. We hadden avent en difrax geprobeerd alleen deze pakte hij ook niet. Havaena ofzo iets pakte hij ook maar de speenomrant was best groot. Nu Bibs en deze pakt hij wel gelukkig. Even een aantal proberen wat je zoon fijn vind.

5 jaar geleden

Hier mijn oudste dochter geen fan van fopspeen. Nu mijn dochter gebruikt hem super veel. Heb zelf de bibs. Misschien verschillende proberen?