16 Reacties
5 jaar geleden
Een wifi babyfoon kan je kopen zonder bang te hoeven zijn dat je geheckt wordt. Modellen die in de EU gemaakt worden zijn beveiligd en kunnen niet worden gehack zolang je je het wachtwoord van je wifi router aangepast hebt naar iets persoonlijks. Producten gekocht buiten de EU (Zoals op AliExpress en wish) kunnen daarintegen altijd gehack worden omdat hij niet voldoen aan Europese wetgeving. Ik zal zo wie zo oppassen met producten van AliExpress voor je baby omdat deze gemaakt worden met veel giftige weekmakers ;)
5 jaar geleden
Een wifi babyfoon kan je kopen zonder bang te hoeven zijn dat je geheckt wo ...
Dat is idd wat ze zeggen.. Helaas weten we allemaal dat hackers pas ergens lol in hebben als men denkt dat iets niet kan...
Geloof mij.. Als ze willen kunnen ze er wel bij.. Als jouw telefoon gekoppeld kan worden met een relatief eenvoudige stap, kan die van de buurman ook zo gekoppeld worden met een kleine omweg..
5 jaar geleden
Reactie op Each2
Dat is idd wat ze zeggen.. Helaas weten we allemaal dat hackers pas ergens ...
Mijn vriend werkt in de ICT. Als je niet een bekende Nederlander bent kan je er gerust op zijn dat niemand de moeite gaat nemen om je baby phone te gaan hacken.. 😛 meiden gebruik je gezond verstand en laat je niet bang maken door dit soort gekke praat 😘😘
5 jaar geleden
Mijn vriend werkt in de ICT. Als je niet een bekende Nederlander bent kan j ...
Hahaha onze partners werken in dezelfde sector.. Het is zeker geen gekke praat, maar denk vooral wat je wil denken.. En tuurlijk heb je gelijk dat de kans klein is dat ze jouw kind kiezen om te begluren.. Maar dat het gehackt kan worden is een feit.. Het is dan toch aan jezelf of je dat nonsens vindt of dat je liever kiest voor een alternatief?
5 jaar geleden
Reactie op EmmaM
Heeft die ook goed nachtzicht?
Ik heb deze ook gebruikt bij mijn 1e, maar zou achteraf liever voor een ander gaan.. Onze kamers zijn heel donker en de babyfoon staat op de kast. Ik kan haar omtrekken zien maar daar houdt 't wel mee op.. Kan haar gezichtje bijv niet zien... Dan zou je 'm missch dichterbij moeten hangen maar m'n dochter kan slecht over de lampjes op het apparaat..
Ik heb betere nachtbeelden gezien, maar durf zo niet te zeggen met welke..
In een lichte kamer is deze trouwens prima..
5 jaar geleden
Mijn vriend werkt in de ICT. Als je niet een bekende Nederlander bent kan j ...
Haha nou k ben geen bekende Nederlander maar ook de onze was gehackt.. Google maar eens...er is een website waarop je op allemaal babyfoon's stiekem mee kan kijken.. is gewoon een sport zoveel mogelijk op 1 dag... onze was alleen de naam veranderd in hacked.. niks gebeurd verder maar toch een enge gedachte.. onze "hacker" had de babyfoon naar t plafond gericht ipv de baby en dat was blijkbaar t enige doel...
5 jaar geleden
Wij hebben de Alecto DVM-200 met meerdere camera's (1 op kamer van kleuter, 1 in woonkamer bij de box/speelhoek en komt er nog 1 bij op het het bedje van de baby gericht). Erg tevreden over! Keuze uit meerdere muziekjes/geluiden, terug-spreek functie, goed beeld in het donker, temperatuur weergave, mogelijkheid tot het tonen van 4 camera's tegelijk, en niet via wifi, dus geen zorgen over hackers ;-) scherm is niet enorm, maar voor ons groot genoeg...