Hey iedereen
Ik heb wat kleren tweedehands gekocht en daar zit toch een zeer sterke geur in. Nu heb ik al deze kleertjes al 2 keer gewassen. Wel beide keren op 30 graden. De 2de keer ook met voorprogramma en wasverzachter, maar lijkt niet doet helpen.
Hebben jullie tips om de geur eruit te krijgen. Op 60 graden wassen durf ik niet echt of kan dit geen kwaad?
Ik weet niet welke wasmachine je hebt. Wij hebben op de wasmachine een programma speciaal voor babywas en dat was 95 graden het is er wel allemaal goed uitgekomen maar ik heb geen idee of dat ook kan wanneer dit programma niet op je wasmachines zit
Misschien de kleding in een emmer met wasmiddel ff paar uurtjes laten staan gwn in lauw water en dan wassen met wasmiddel en wasverzachter. Als dan de geur eruit is dan zal je het nog een x met neutral kunnen wassen.. tis ff werk maar mij al vaker gelukt馃槉
Katoen kan op 60, de rest zou ik niet hoger dan 40 durven. Met azijn wassen kan ook, dat schijnt te neutraliseren. Daarna wel weer een x wassen met wasmiddel. Even laten weken werkt ook goed denk ik!
Azijn is inderdaad een fijn en natuurlijk middel tegen geurtjes. Een scheutje bij je wasmiddel erbij doet wonderen en werkt al bij 30 graden (werkt ook bij mijn vriend zijn sportkleding, en dat zegt wat)