12 Reacties

één maand geleden

Mijn dochter had krentenbaard met blaren. En kreeg antibioticazalf en antibiotica drank en na ruim een week werd het minder

één maand geleden

Mijn eerste ingeving was een kuur en een antibiotica zalf. Als ik zo de wond zie dan twijfel ik een beetje. In de apotheek zie ik veel voorbij komen. Het lijkt alsof het door wrijving of warmte erger is geworden? Soort smetplek of zo? M'n zoontje van 3 heeft het soms achter z'n oor, gaat door zweten en slapen soms kapot. Ik smeer dan antibiotica zalf en is dan zo weg. De Flaminal is voor sneller wondherstel maar vaak wordt dit gegeven bij doorligplekken bij ouderen of bij natte 2e graads brandwonden. Misschien bij twijfel morgen de huisarts vragen om een antibacteriële zalf? Ik kan en mag geen diagnose stellen, dit is puur uit eigen ervaring

één maand geleden

Reactie op NickyF

Mijn eerste ingeving was een kuur en een antibiotica zalf. Als ik zo de won ...
Keihard bedankt! Je bent de tweede die toch al spreekt van antibiotica zalf. Welke is dat dan juist? Dan hoor ik eens. Ik mag vrijdag teruggaan, dus dan kan ik het eens bespreken. Dankje!!

één maand geleden

Reactie op NickyF

Mijn eerste ingeving was een kuur en een antibiotica zalf. Als ik zo de won ...
Dit was maandag bijvoorbeeld. Een veel ‘properder’ wondje. Denk soms dat het door de plakker mssch erger wordt, maar zonder doet het pijn want haar arm wrijft er steeds over en ze wordt er nerveus van. Eenmaal met plakker is ze weer rustiger. Niettegenstaande dat het een hel is om de plakker aan te brengen 😇

één maand geleden

Reactie op Juuuuuuules

Keihard bedankt! Je bent de tweede die toch al spreekt van antibiotica zalf ...
Fucidin kreeg m'n zoontje daarvoor

één maand geleden

Reactie op Juuuuuuules

Dit was maandag bijvoorbeeld. Een veel ‘properder’ wondje. Denk soms dat he ...
zou het geen krentenbaard kunnen zijn?

één maand geleden

Reactie op NickyF

Fucidin kreeg m'n zoontje daarvoor
Ah dat heb ik gekregen van de apotheek inderdaad. Maar de wonde was toen te ver gegaan om het nog toe te dienen. Vermits het nu nog verder is helemaal niet vrees ik. Morgen eens polsen bij de dokter

één maand geleden

Reactie op NickyF

zou het geen krentenbaard kunnen zijn?
Dacht dat het eerder rond de mond was dat dat voorkomt?

één maand geleden

Reactie op Juuuuuuules

Dacht dat het eerder rond de mond was dat dat voorkomt?
vaak wel, heel soms op romp/arm

één maand geleden

En, al iets wijzer geworden vandaag bij de huisarts?

één maand geleden

Reactie op NickyF

En, al iets wijzer geworden vandaag bij de huisarts?
Oh sorry, vergeten te antwoorden. Het was een Impetigo. Het was na deze foto nog enorm verergerd. Zijn naar Spoed moeten gaan en nadien naar dermatoloog. Sinds de nieuwe zalf en andere antibiotica is ze er bijna vanaf. Ze kreeg allemaal andere vlekjes ook nog bij helaas! Maar nu zijn we de goeie weg op

14 dagen geleden

Heeft mijn zoontje ook gehad “kind zeer” noemen ze het , zeer besmettelijk. (Is zoiets als krentenbaard) ook antibiotica gehad , eerst de antibiotica zalf , toen breidde het zich uit, ook zo als het er bij jou uit ziet, met puntjes erom heen.. ook op ze rug , en dezelfde plek als bij jou op de foto. Daarna antibiotica drank gehad een week, nu is het weg, maar wel een groot litteken..☹️