8 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoon heeft echt het ritme vanuit thuis nodig. Doen we dit niet is hij van slag de volgende dag. En ik vind ook vakantie of niet gwn normale tijd naar bed. Rust ritme regelmaat.
3 jaar geleden
Die van ons blijft altijd gewoon op als we op vakantie zijn. Vaak tot 22.00 of zelfs 23.00. Als hij echt moe is valt hij zelfs in slaap met de muziek aan in de buggy. Geen vervelend kind dag erna, dus voor ons geen probleem.
3 jaar geleden
Ik houd ook het ritme aan dat wij normaal hebben, anders heb ik later mezelf er mee🤣
3 jaar geleden
Wij houden het ritme van ons kindje aan. Ze slaapt momenteel thuis om 19.30u het kan op vakantie wel 15-30 min later maar dat is echt max en afhankelijk van haar middag slaapje.
Ze wordt ook niet vervelend, maar ik wil graag voor haar, haar ritme volgen. We nemen spelletjes mee, een tijdschrift of kijken samen tv. We genieten overdag wel wat meer van de activiteiten 😀
3 jaar geleden
Zou ik niet doen op die leeftijd, gewoon ritme aanhouden zoveel mogelijk.
Onze dochter is nu 21mnd en heeft al een paar keer night terrors gehad toen we haar later op hadden gehouden toen we ergens op bezoek waren bijvoorbeeld en we (geheel egoïstisch) dachten oh ze kan wel een keer langer opblijven. De volgende dag had ze een night terror van de oververmoeidheid, want het is ook vrijwel nooit zo dat ze dan 's ochtends langer doorslapen als je ze later op bed legt. Was dat maar zo...
Ja, als je kinderen ouder zijn dan is dat gezellig, vakantie en later opblijven. Maar voor zo'n kleintje voegt dat echt niks toe. Snap wel dat je het zelf gezelliger vindt, maar denk dat je man gelijk heeft 😅
3 jaar geleden
Wij zijn net terug van Spanje. Daar eet je ook vaak later rond 18.30u a 19u pas en zit je nog in het restaurant, met de tijd dat ze normaliter in NL slaapt.. onze dochter slaapt normaal rond 20.15u thuis en in Spanje ook vaker 22u hoor. Ze sliep ook dan vaker in de middag pas wat later op het strand bijv. Door al het spelen. Automatisch hield ze het dan ook wat langer vol in avond. Kermissen waren daar ook vaker pas in de avond open of bepaalde winkeltjes we gingen soms nog lekker een wandeling maken. Meeeestal sliep ze gewoon direct lekker in bedje en soms was ze al in de kinderwagen in slaap gevallen, kon ik der omkleden en in bedje leggen. Het ligt natuurlijk ook aan je kindje, maar toen we thuis kwamen had me dochter + dat we ook nog eens de wintertijd in gingen, hier helemaal geen moeite mee om terug te gaan naar de oude routine. Meestal vielen de uurtjes dat ze na haar middagslaapje had wel gelijk met NL en Spanje, alleen in NL sliep ze vaker al om half 12 smiddags en in Spanje soms pas om 13.00u/14.00u. Ik zou gewoon je gevoel volgen en zoals ik al zei een middenweg erin vinden als dat kan...
3 jaar geleden
Wij zijn in juli in Griekenland gestart en in september naar de Canarische eilanden maar wij gingen gewoon s avonds op pad en leuke dingen doen.
Als ze echt moe was ging ze wel slapen in de buggy. Wel met een dekentje over haar heen. En als ze niet moe was, was ze gewoon lekker gezellig.
Ze was niet vervelend of huilerig maar gewoon erg lief. Ook al heeft ze daar veelste weinig geslapen.
Wij vinden het een beetje zonde van de vakantie als je om 19.00 al op je hotelkamer/appartement/ huisje zit.
Ieder z’n ding daarin toch. Volg gewoon je kindje.