6 Reacties

9 maanden geleden

Wat ontzettend vervelend. Ik breng mijn oudste regelmatig met zijn haar omhoog naar school omdat hij weigert het te kammen. Hij is 9 dus als hij voor paal wil lopen moet hij dat zelf weten. Nog nooit wat over gehoord. Ik zou denk ik nog een gesprek aanvragen en aangeven dat het je dwars zit en dat je dan concrete voorbeelden wil hebben.

9 maanden geleden

Ik zelf zou gesprek hierover aangaan. Maar vind het wel heel apart dat ze zo bemoeien of in hun geval het misschien goed bedoelen maar wel lastig. Zou nooit wat tekenen als je er niet achter staat. Zelf eerst met je ex even bespreken?

9 maanden geleden

Begrijpelijk dat je je hier onprettig bij voelt. Ik zou inderdaad nogmaals het gesprek aangaan en vragen wat er écht aan de hand is. Ik geloof ook dat je alleen uitgenodigd wordt voor zo’n gesprek als daar een goede aanleiding voor is. Als de BSO zich zorgen maakt om je kinderen, gaat dat heus niet over om de dag douchen of de haren niet in een vlecht…

8 maanden geleden

Scholen, kinderopvang of bso hebben meldplicht. Bij zorgen moeten ze dit bespreekbaar maken met de ouders en wanneer de zorgen niet afnemen zijn ze verplicht dit te melden bij veilig thuis zo ver ik weet. Dit staat vaak ook in de voorwaarden of contract van de opvang..

8 maanden geleden

Reactie op Mommy van Yas&Mus💙

Scholen, kinderopvang of bso hebben meldplicht. Bij zorgen moeten ze dit be ...
Dit snap ik, echter vandaag mijn zorgen bij de bso leidster geuit en dan krijg ik weer te horen dat het ging om de haren van mijn dochter en vlekken in kleding. Terwijl de kleding altijd gewassen is. Verder kreeg ik te horen dat dit iets is wat ze inderdaad bij mijn ex hadden ontdekt en dit is sinds het gesprek niet meer voor gekomen. Verder breng ik zelf de kids met tegen zin naar de bso aangezien de manier waarop dit is gegaan echt niet oke vind. Nu willen ze weer een gesprek om de voorgaande te rectificeren. Ik weet alleen niet of ik hier nog behoefte aan heb ..

8 maanden geleden

Reactie op TrotseMama-25

Dit snap ik, echter vandaag mijn zorgen bij de bso leidster geuit en dan kr ...
Voor zover ik het goed begrijp gaat het dus om een incident, waarbij je ex partner de kinderen met vieze kleding en haren naar school heeft gebracht. Ik zou het denk ik wel waarderen als de leidsters dit aan zouden geven. Zodat je zelf kunt polsen of je ex het wel trekt allemaal. Daarnaast geven ze nu aan dat ze het willen rectificeren, waarschijnlijk omdat het een incident was en ze hun eigen reactie hierop (gesprek met jou aangaan) misschien wat overdreven vonden achteraf gezien. Waarom zou je hier geen behoefte aan hebben? Ik denk juist dat het goed is om het even met elkaar uit te praten en de lucht te klaren, zodat jij je kids ook weer zonder tegenzin kunt brengen.