8 Reacties

4 jaar geleden

Ja,heel herkenbaar.Helaas hoort dit erbij volgens de gynaecoloog,schijnt te maken te hebben met de baarmoeder en alles was klaar te maken voor straks de bevalling. De fysio kan er oefeningen voor geven om de pijn wat te dragelijk te houden

4 jaar geleden

Reactie op sann1989

Ja,heel herkenbaar.Helaas hoort dit erbij volgens de gynaecoloog,schijnt te ...
Oh blij dat ik niet de enige ben!! Het voelt zo raar namelijk soms net alsof ze zich er bijna uitdrukt zo laag zit dat gevoel eral alsof iemand kei hard daar geschopt heeft 🙈

4 jaar geleden

Ja ik heb dat ook, voel echt zo’n druk in dat hele gebied in mn onderbuik en schaamstreek. Beurs en pijnlijk drukkend zwaar gevoel en alleen als ik opsta/sta/loop dus echt die zwaartekracht zeg maar. Ik ga ook naar een bekkenfysio want heb ook al sinds 22 weken erg last van de bandenaanhechting in mn liezen en bekkenbodem, heupen... 😓😬 Niet fijn, hoop dat het alleen nu tijdelijk is en over gaat na de bevalling 🥺 Een buikband dragen helpt bij mij wel iets, die tilt de buik wat omhoog en verdeelt het gewicht meer, mijn fysio raadde dat ook aan om die veel te gebruiken zodat de klachten niet erger worden. Al dat extra gewicht (wat toch tijdelijk is, zodra de baby eruit is is het meeste weer weg) geeft al die druk op je banden en spieren en zo’n buikband helpt er een beetje bij het in balans te houden 🙂 Sterkte!

4 jaar geleden

Ja ik heb dat ook, voel echt zo’n druk in dat hele gebied in mn onderbuik e ...
Ohja en wat ik ook bij mezelf het gevoel heb dat ik misschien ook spataderen in mn schaamstreek heb. Dat komt ook veel voor tijdens de zwangerschap en ik heb ook spataderen op mn benen. Maar dat kan ook wel van die druk en beurs gevoel klachten downunder opleveren 😅

4 jaar geleden

Dat heb ik ook maar dat kan komen doordat de vagina beter doorbloed is dan normaal. Na sommige houdingen, of als ik lang gezeten heb dan voelt het extra beursven zwaar aan. Dat is dan door de stuwing van het bloed. Dus dat het bloed niet goed de vagina weer uitstroomt. als je dan een beetje beweegt daat dat weeer weg . Dit ook met de Gyn besproken en was volgens haar allemaal normaal

4 jaar geleden

Hier ook herkenbaar! Bij mij voelt alsof het in mijn schaam / of bekken bodem bot zit- echt pijnlijk- ik hoop dat het ook weer weg gaat na de bevalling!

4 jaar geleden

Ja, dit valt onder bekkeninstabiliteit. Rustig aandoen en eventueel kine aanvragen :) kan helpen

4 jaar geleden

Ik heb het vooral als ik op mijn hurken zit, echt een drukkend gevoel op/in mijn vagina.