135 Reacties
5 jaar geleden
Even op een ander recent topic zoeken, zoek op het woord ‘kinkhoest’. Waren wel meer mensen die er een dag of twee last van hadden en van veel vaccins heb je idd even een dag of twee een stijve arm/spierpijn. Neem een paracetamol en lekker slapen, dan is het zo over 😋👍 Beterschap, goed dat je de prik gehaald hebt!
5 jaar geleden
3 dagen spierpijn gehad in mijn linker schouder.
Vond het raar dat ze zei dat ik de plek moest masseren, dit was mij namelijk nooit geleerd na het geven van injecties.
Uit automatisme wel gedaan toen ze dit vroeg.
Dacht later, misschien hebben zij een ander protocol of is het tussentijds veranderd.
Toevallig de dag er na een online scholing gehad voor intramusculair en subcutaan injecteren, beide gaven aan NIET te masseren na het toedienen.
Vermoedelijk dat de spier al een klap kreeg en ik het door te masseren nog erger maakte.
Maargoed je doet wat ze zeggen en gaat er van uit dat ze weten wat ze doen.
Ik zou het een 2e x niet opnieuw doen, dat masseren😅
5 jaar geleden
Reactie op floortjevh
Wat voor inenting is dat?
DKT prik (Difterie, Kinkhoest, Tetanus), wordt de kinkhoest prik genoemd. Die neem je in het 2e trimester om je kindje te beschermen vanaf de geboorte. Je kindje kan namelijk pas na een paar maanden zelf een eerste vaccin daarvoor krijgen
5 jaar geleden
Ik heb hem dinsdag ochtend gehaald, heb de hele dag gewerkt en nergens last van gehad, alleen als ik erover heen aaide of erop lag. Wel voelde ik het als ik me arm optilde maar verder nergens last van gehad :)
5 jaar geleden
Hoofdpijn en overgeven zouden volgens mij geen bijwerking moeten zijn. Ik heb hem vanmiddag gehad, meisje gaf aan dat de komende 48 uur spierpijn kon krijgen en koorts. Heb je getemperatuurd?
5 jaar geleden
Reactie op Kuikelientje
Hoofdpijn en overgeven zouden volgens mij geen bijwerking moeten zijn. Ik h ...
In dat andere topic hadden ook een paar mensen dat, wat meer ziekteverschijnselen maar duurde niet lang gelukkig
5 jaar geleden
Ik heb de prik opgehaald toen ik nog niet helemaal 100% fit was na 2 weken verkoudheid en keelpijn klachten (wel negatief getest). Ik de loop van de dag kreeg ik hele erge hoofdpijn. Dit heeft 2 dagen aangehouden. Heb thuisgewerkt voor zover dat lukte en wat meer rust gepakt. Van de prik/arm zelf geen last gehad.