135 Reacties

5 jaar geleden

Even op een ander recent topic zoeken, zoek op het woord ‘kinkhoest’. Waren wel meer mensen die er een dag of twee last van hadden en van veel vaccins heb je idd even een dag of twee een stijve arm/spierpijn. Neem een paracetamol en lekker slapen, dan is het zo over 😋👍 Beterschap, goed dat je de prik gehaald hebt!

5 jaar geleden

Alleen wat spierpijn in de arm en de plek waar ze hebben geprikt

5 jaar geleden

Wat voor inenting is dat?

5 jaar geleden

Reactie op floortjevh

Tegen kinkhoest, die haal je zelf zodat jou kindje vanaf de geboorte is beschermd tegen kinkhoest.

5 jaar geleden

Ik heb een beetje spierpijn, beurs. Blijven bewegen is t credo. Heb ook wel eens twee weken spierpijn gehad van de griepprik. Die ik overigens volgende maand weer krijg.

5 jaar geleden

Ik heb hem vandaag gehaald, spierpijn komt nu langzaam op. Verder nog geen klachten. Hoop dat het snel over gaat!

5 jaar geleden

3 dagen spierpijn gehad in mijn linker schouder. Vond het raar dat ze zei dat ik de plek moest masseren, dit was mij namelijk nooit geleerd na het geven van injecties. Uit automatisme wel gedaan toen ze dit vroeg. Dacht later, misschien hebben zij een ander protocol of is het tussentijds veranderd. Toevallig de dag er na een online scholing gehad voor intramusculair en subcutaan injecteren, beide gaven aan NIET te masseren na het toedienen. Vermoedelijk dat de spier al een klap kreeg en ik het door te masseren nog erger maakte. Maargoed je doet wat ze zeggen en gaat er van uit dat ze weten wat ze doen. Ik zou het een 2e x niet opnieuw doen, dat masseren😅

5 jaar geleden

Reactie op floortjevh

DKT prik (Difterie, Kinkhoest, Tetanus), wordt de kinkhoest prik genoemd. Die neem je in het 2e trimester om je kindje te beschermen vanaf de geboorte. Je kindje kan namelijk pas na een paar maanden zelf een eerste vaccin daarvoor krijgen

5 jaar geleden

Ik kreeg voornamelijk spierpijn en een pijnlijke plek waar ze geprikt hadden. Dat kwam bij mij bursaal de tweede dag en bleef ongeveer 2a3 dagen gevoelig. Ik ben niet echt ziek geweest. Vervelend dat je dat wel hebt. Hopelijk gaat het snel beter met je!

5 jaar geleden

Ik heb hem dinsdag ochtend gehaald, heb de hele dag gewerkt en nergens last van gehad, alleen als ik erover heen aaide of erop lag. Wel voelde ik het als ik me arm optilde maar verder nergens last van gehad :)

5 jaar geleden

Hoofdpijn en overgeven zouden volgens mij geen bijwerking moeten zijn. Ik heb hem vanmiddag gehad, meisje gaf aan dat de komende 48 uur spierpijn kon krijgen en koorts. Heb je getemperatuurd?

5 jaar geleden

Reactie op Kuikelientje

Hoofdpijn en overgeven zouden volgens mij geen bijwerking moeten zijn. Ik h ...
In dat andere topic hadden ook een paar mensen dat, wat meer ziekteverschijnselen maar duurde niet lang gelukkig

5 jaar geleden

Ik heb de prik opgehaald toen ik nog niet helemaal 100% fit was na 2 weken verkoudheid en keelpijn klachten (wel negatief getest). Ik de loop van de dag kreeg ik hele erge hoofdpijn. Dit heeft 2 dagen aangehouden. Heb thuisgewerkt voor zover dat lukte en wat meer rust gepakt. Van de prik/arm zelf geen last gehad.

5 jaar geleden

Inderdaad een beurse arm. Verder geen last van gehad.

5 jaar geleden

Reactie op Kuikelientje

Hoofdpijn en overgeven zouden volgens mij geen bijwerking moeten zijn. Ik h ...
Ja heb geen verhoging gelukkig, voel me vandaag ook alweer een stuk beter. Huisarts gaf aan dat het niet veel voorkomt, maar dit dit inderdaad bijwerkingen kunnen zijn.

5 jaar geleden

Wat vervelend zeg. Ik had nergens last van. Ja beetje stijve arm maar had daar geen last van. Verder sluit ik me aan bij wat evi134 zegt

5 jaar geleden

Nergens last van gehad

5 jaar geleden

Precies daarom heb ik ‘m oa niet genomen. Ik ben zelf altijd flink ziek van vaccinaties. Je moet wel de ha of verloskundige bellen als binnen 24 uur hoge koorts optreedt.

5 jaar geleden

Geen last van bijwerkingen gehad.

5 jaar geleden

Ik kreeg de dag na de prik een heel stijve arm en een zeer pijnlijke flinke bult op de plek van de prik. Dit heeft bijna 2 weken geduurd... maar ik ben verder niet beroerd of ziek ervan geweest.