34 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb hier ook een ventje die de hele dag door kan eten als hij de kans had. Hij krijgt wat vullerende maaltijden en tussendoortjes en dat lijkt te helpen en tussendoortjes die hem bezig houden bijv. Soupstengel gedoopt in pindakaas, hij vind pindakaas maar raar van textuur en dat houd hem tevreden bezig. Ik zou niet weten hoeveel gram eten hij krijgt, ik doe het op gevoel, en mn ventje groeit goed, is blij en gezond dus zo blijf ik het doen

4 jaar geleden

Ons kindje eet ook non stop mond gaat altijd open. Bijna 10 kilo en 11 maanden ze was 3 weken te vroeg geboren en 2700gr. Ik krijg echt elke dag te horen 'eet ze niet te veel' 'oh ze is wel zwaar hoor is dat normaal' ....😭 probeer der minder te geven maar heb het idee dat ze dan niet verzadigd is. En nu ze elke dag goed eet slaapt ze super goed en elke dag vrolijk gewoon.

4 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Ons kindje eet ook non stop mond gaat altijd open. Bijna 10 kilo en 11 maan ...
Die opmerking krijg ik ook ooit is hij niet te zwaar maar hij was ook 3 weken te vroeg lie achter op groei dus werd ingeleid maar hij heeft het mooi zelf ingehaald en idd vrolijk en slaapt goed 😊

4 jaar geleden

Ik zou denken, geef je kindje gewoon lekker eten, doen wij ook hoor, al eet ze goed maar is het een smalle trien hihi, weegt nu 7.8 kilo en is 10.5maand.... maar ze is gewoon superrr beweegelijk. ipv 3u geef ik haar soms ook gewoon nog een lekker rijstwafeltje of wat anders tussendoor, en vooral als ze ons ziet eten wilt ze ook haha maar de andere keer eet ze wel om de 3u... maar als wij trek hebben, eten we ook zou ik zeggen. Me dochter is sowieso nooit een standaard baby geweest, met de hoeveelheden wat ze mocht met o.a. de melk etc... Je kan ook wat meer geven en gezond. Rijstwafeltjes, fruit, groente... onze dochter vind bijvoorbeeld stukjes komkommer heerlijk. Kan zijn dat ze in een sprong zitten, ze worden ook groter natuurlijk waarbij ze meer voeding nodig hebben...

4 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Die opmerking krijg ik ook ooit is hij niet te zwaar maar hij was ook 3 wek ...
Ja hier ook ingeleid! En ik zeg altijd als ik die opmerking krijg - als ze gaat lopen gaat het babyvet vanzelf weg! Of ik zeg dit is gewoon normaal hoor😅 ietsjes boven het gemiddelde prima

4 jaar geleden

Reactie op sannep97

Ik heb hier ook een ventje die de hele dag door kan eten als hij de kans ha ...
En wat zijn vullerende maaltijden vandaag wortel stamp gister bloemkool en spinazie met zalm en pasta dus best vullend (geen potjes) want die zijn hap slik weg en heeft hij echt niet genoeg aan Ik weeg het af erg hè 🙈

4 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Ja hier ook ingeleid! En ik zeg altijd als ik die opmerking krijg - als ze ...
Ja precies bij cb zeiden ze ook niks was prima maar hij hoeft van mij niet te dik te worden vandaar mijn vraag Hij krijgt nu nog pap wil met 1 jaar boterham bij ontbijt geven bij lunch gaat ook goed en dan melk erbij en dan fruit middag brood en melk en tussendoortje en warm eten denk toetje en dan wil ik proberen geen fles meer als hij het niet nodig heeft want eet overdag meer dan voldoende

4 jaar geleden

Reactie op Jaylah

Ik zou denken, geef je kindje gewoon lekker eten, doen wij ook hoor, al eet ...
Dat zou natuurlijk ook kunnen Zoontje is ook erg beweeglijk begint met lopen aan tafel of loop wagentje kruipt trekt zich op zit echt geen rust in maar toch baby vet hahah Dan meer fruit geven Nog tips voor tussendoortjes

4 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Ja precies bij cb zeiden ze ook niks was prima maar hij hoeft van mij niet ...
Je geeft ongeveer hetzelfde als ik! Ook de hele dag door eten en drinken tussen de slaapjes door. Zou ook niet weten hoe kan minderen.. ze wordt ook helemaal vrolijk van eten😭

4 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Dat zou natuurlijk ook kunnen Zoontje is ook erg beweeglijk begint met lo ...
Mijn dochter is verzot op volkoren soepstengels. En met een halve is ze zo 10 tot 15 minuten zoet. Volkoren beschuitje met wat roomboter smult ze ook van. Krentjes geef ik ook wel eens als tussendoortje 😊

4 jaar geleden

Ik vraag me ook af of ik niet te weinig geef. Hij kan blijven eten🤣 Hier geef ik smorgens en s avonds 180cc 'dunne' pap Rond 11.30 2 boterhammen en een bekertje volle melk Evt nog een knijpfruitje Rond 3.30 een hele banaan oid 17.00 avondeten (heeft ook echt honger) aan een potje lijkt ie niet meer genoeg te hebben. Ook avondeten eet ie echt een hoop!

4 jaar geleden

Ik vraag me ook af of ik niet te weinig geef. Hij kan blijven eten🤣 Hier ...
Lijkt ook wel alsof ik de hele dag bezig ben met eten soms. (Op het slapen na)

4 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Je geeft ongeveer hetzelfde als ik! Ook de hele dag door eten en drinken tu ...
Ik wou vandaag gaan het koken en hij zag eten liggen (rauw) wou het pakken zei nee mama moet nog vlees bakken hahah zou denken dat oma hem de hele dag niks had gegeven 🤣 misschien meer fruit of een tussendoortje dat meer vult dan een soepstengel Ik volg de app happje en daar staan recepten van tussendoortjes met kwarkbollen, gezonde cake etc

4 jaar geleden

Lijkt ook wel alsof ik de hele dag bezig ben met eten soms. (Op het slapen ...
Boterham lijkt hij aan 1 voldoende met nu nog bekertje opvolg melk 100 cc maar geef ik 2 boterhammen dan gaat dat ook op en dan denk ik is het honger of lekkere trek 🤷🏼‍♀️. Avond ook hij kon blijven eten Hopelijk blijft hij mijn kook kunsten ook nog waarderen in de puberteit 😅

4 jaar geleden

Mijn dochter is verzot op volkoren soepstengels. En met een halve is ze zo ...
Volkeren goed idee 👍🏻 en beschuit is dat dan niet teveel met brood enzo

4 jaar geleden

En slapen kan hij ook goed vandaag van 10-12 en van 15-16;30 en om 19;00 naar bed wanneer dan tussendoortje om 14:30 ? Of na het slapen voor het warm eten 17:30

4 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Volkeren goed idee 👍🏻 en beschuit is dat dan niet teveel met brood enzo ...
Veel word verkruimeld of beland op de grond. 🙈🙈 Dus al met al zal ze een halve eten. Misschien niet heel handig wanneer er al 3 boterhammen doorheen zijn gegaan die dag inderdaad. Maar Joy eet nu net geen hele boterham per keer. Dus vind dan beschuitje tussendoor wel kunnen.

4 jaar geleden

Veel word verkruimeld of beland op de grond. 🙈🙈 Dus al met al zal ze een ...
Ja je bedoelt dat ze geen 3 boterhammen eet en daardoor een beschuitje wel mag eten Kan dat hier ook wel eens aanbieden maar hij moet dan niet net slapen en als hij 16;30 wakker wordt zit je dicht tegen etenstijd

4 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Ja je bedoelt dat ze geen 3 boterhammen eet en daardoor een beschuitje wel ...
Dat ben ik met je eens inderdaad. Volkoren beschuit vult lekker. Zou dan eerder soepstengel geven. Of alvast wat komkommer. Beschuitje krijgt Joy meestal voor haar middag dutje. Voor de hoofdmaaltijden krijgt ze nog bv 😊

4 jaar geleden

Dat ben ik met je eens inderdaad. Volkoren beschuit vult lekker. Zou dan ee ...
Ik zou als hij middag dutje om 3 uur doet ervoor iets kunnen geven maar heeft dan om 12:00/12:30 lunch gehad Bv mocht hier ( helaas ) niet lukken maar heb er vrede mee hoor Kleine baby en kwam niet veel melk en verloor warmte dus gekozen om hem kunst/flesvoeding te geven zodat hij minder energie nodig had om te eten en dat geen moeite kostte