16 Reacties

6 jaar geleden

Bij mij in de buurt kan je vroege geslachtsecho doen, vanaf 13 weken. Bloed heb ik nooit gehoord.

6 jaar geleden

In België komen we dit te weten als de nip test doen. Je kan ook altijd aangeven als je het niet wilt weten.

6 jaar geleden

Reactie op SarahVG92

In België komen we dit te weten als de nip test doen. Je kan ook altijd aan ...
Ik ben zelf ook van belgie, en heb net gehoord dat het dus wel kan. Hoeveel weken maken ze de nipttest dan?

6 jaar geleden

Ik ben zelf ook van belgie, en heb net gehoord dat het dus wel kan. Hoeveel ...
Rond de 12 weken :)

6 jaar geleden

in Nederland vanaf 16 weken.. ik heb vandaag nog aan ze gevraagd en ze zeiden dat het echt niet eerder zou kunnen terwijl je vroeger wel vanaf 12 13 weken kon laten kijken echt jammer..

6 jaar geleden

Ik heb begrepen dat ze in Nederland het geslacht niet bekend maken bij de uitslag van de nipttest. Dit omdat hoe vreselijk ook maar je in deze fase nog abortus zou kunnen uitvoeren mits het niet het gewenste geslacht is... Dit gebeurt dus😞

6 jaar geleden

Reactie op L1993

Ik heb begrepen dat ze in Nederland het geslacht niet bekend maken bij de u ...
Dat is niet menselijk.. meen je dat 🥺

5 jaar geleden

Ik toevallig een afspraak gemaakt in Utrecht, met 13+1 geslachtsecho. Bij mijn vorige zwangerschap wist ik niet dat dit kon, toen met 16 weken idd gedaan. Het kan dus wel, al weet ik niet of het echt veel zekerheid geeft🙄 lijkt zo vroeg haha. Maar het is dus zeker mogelijk in Nederland!

5 jaar geleden

Is inderdaad mogelijk, maar waarschijnlijk alleen op medische indicatie met 9-11 weken. Wij laten deze bloedtest uitvoeren in het zkh i.v.m. een borstkankergen (BRCA2) waarvan mijn vriend drager is. Bij meisjes is dit van belang, bij jongens niet echt.

5 jaar geleden

het klopt dat het kan, ik heb in 2018 een zwangerschap af moeten laten breken helaas, ik wou het toen dus wel weten. het bloed wat ze afnemenen voor de nipt test zitten chromosomen in van het kleine wondertje, aan de hand van die chromosomen kunnen ze zien of het een meisje of jongen is.

5 jaar geleden

Hoi Dit is iets dat ze bekijken het als je de NIP test afneemt.

5 jaar geleden

Reactie op L1993

In Nederland mag je tot 5.5 maand abortus plegen, dus tot week 27 ongeveer. Erg he😭

5 jaar geleden

Reactie op L1993

Abortus kan in Nederland in de praktijk bij 22 weken. Dus dat ze dat bij de nipt niet delen lijkt me om die reden een beetje onzin.

5 jaar geleden

Dat is niet menselijk.. meen je dat 🥺
In België is de limiet 12 weken en je krijgt de uitlsag dus terug wanneer de legale termijn om abortus te plegen verlopen is. Tenzij de niptest aantoont dat er een afwijking is natuurlijk.

5 jaar geleden

Reactie op Altay2018

In Nederland mag je tot 5.5 maand abortus plegen, dus tot week 27 ongeveer. ...
Maar dan is een kindje al levensvatbaar? Ik dacht altijd dat het in Nederland tot 16 weken was

5 jaar geleden

Reactie op Altay2018

In Nederland mag je tot 5.5 maand abortus plegen, dus tot week 27 ongeveer. ...
Net nog eens opgezegd. Max termijn in Nederland is 2 weken omdat vanaf 24 weken kindje levensvatbaar is buiten de baarmoeder.