58 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben ook A negatief en mijn dochtertje is A positief. Dit afstoten is pas eventueel bij de bevalling dan komt jullie bloed samen en dan kan jouw bloed je baby’tje kwaad doen. Maar je krijgt hier een serum voor (wss in je bil geprikt) en die zorgt ervoor dat je antistoffen aanmaakt daartegen. Maak je geen zorgen ze weten wat ze doen!

5 jaar geleden

Ik heb ook die bloedgrowp. Bij mijn vorige zwangerschap ging het zo. Ze kijken via bloedonderzoek ik dacht rond de 26 weken? Welke bloedgroep de baby heeft. Heeft deze een andere dan krijg je een resusD prik in je bovenbeen. Als de baby is geboren krijg je daarna ook meteen een resusD prik. Dat is het. Kan voorderest niets kwaad voor de baby. En bevallen is veel pijnlijker dan dit alles bij elkaar 😉

5 jaar geleden

Bij mij vorige zwangerschap was dit het geval. Mijn bloedgroep AB negatief en mijn dochter heeft een positief bloedgroep. Ik heb rond de 30 weken (dacht ik, is al een tijdje geleden) een prik gehad en direct na de bevalling ook weer dezelfde prik. Ik heb geen moeite met (bloed)prikken ik kan er gewoon naar kijken. Ik heb niets gemerkt van beide prikken zeker die na de bevalling niet was nog aan het bijkomen van alles toen ze zeiden we moeten de prik nog zetten. Ik zei al ach ben net bevallen dus dit kan er ook nog wel bij 😂. Volgens mij kan je lichaam het alleen afstoten wanner het bloed met elkaar in contact komt, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. Ik ben benieuwd wat deze tweede voor bloedgroep zal krijgen en of ik weer prikken moet hebben.

5 jaar geleden

Reactie op MamaTtwee

Ik heb ook die bloedgrowp. Bij mijn vorige zwangerschap ging het zo. Ze ki ...
Ik ben zelf ook als de dood voor naalden. Als ik kan kiezen doe ik toch liever de bevalling over dan een spuitje 😂

5 jaar geleden

He Olive, ik heb ook a negatief, mijn zoontje heeft een positieve bloedgroep. Of het heel zeldzaam is,geen idee. Bij mij heeft het eigenlijk niet zoveel indruk gemaakt. Je krijgt 2 prikjes, 1 voor en 1 na de bevalling. Ik vond het echt super erg meevallen! Gelukkig kunnen ze het dus gewoon tegengaan met een simpele handeling.

5 jaar geleden

Reactie op lamyrahhh

Ik ben ook A negatief en mijn dochtertje is A positief. Dit afstoten is pas ...
Voor de pijn ben ik niet zo bang maar heb helaas een fobie voor naalden dus dat blijft helaas een lastig dingetje. Maar in je bil een prik waarvoor op die plaats?

5 jaar geleden

Reactie op lamyrahhh

Ik ben zelf ook als de dood voor naalden. Als ik kan kiezen doe ik toch lie ...
Ja dat dus! ik ben ook voor niets bang en heb een hoge pijngrens maar naalden daar val ik van flauw al bij idee begin ik al te trillen!

5 jaar geleden

Reactie op Clooney

He Olive, ik heb ook a negatief, mijn zoontje heeft een positieve bloedgroe ...
Schijnbaar heeft maar 7% van de nl bevolking A- de overige positieve bloedgroepen zitten in de 30+% en de negatieve zitten allemaal onder de 10%. Was voor mij ook een nieuwtje.

5 jaar geleden

Reactie op olive1606

Voor de pijn ben ik niet zo bang maar heb helaas een fobie voor naalden dus ...
De prik komt in je bovenbeen

5 jaar geleden

Reactie op olive1606

Schijnbaar heeft maar 7% van de nl bevolking A- de overige positieve bloedg ...
Ik heb AB-negatief en dat heeft maar 0,5 procent van de Nederlandse bevolking.

5 jaar geleden

Idem hier. Bij mijn eerste zwangerschap (missed abortion) na de curretage gehad en bij mijn tweede zwangerschap rond de 30 weken en na de bevalling een spuit. Ik kon kiezen in mn bovenbeen of bil, iedere keer in mn bil laten zetten (mijn redenatie was daar zit iets meer vet 😉). Ik vond alle keren de prik reuze meevallen. Gelukkig hebben ze kennis van dit alles en dat deze spuit bestaat.

5 jaar geleden

Vandaag bij verloskundige geweest en vertelde dat ze nog wat moest vertellen aan mij over het bloeduitslag. Ik zei toen dat ik een belletje had gehad van de praktijk en dat het goed was. Ze vertelde dat er antistoffen aanwezig waren in me bloed. Ik heb nu wat ze vertelde bloedgroep o te hebben wat schijnt zeldzaam te zijn. En dat ik resus kleine c hebt. Dus al met al is er een kleine kans dat niet goed gaat komen met de bevalling vertelde ze klopt dit? En ik wou graag 2 kindjes maar het schijnt hoe meer kindjes hoe meer het bloed het tegen gaat werken en dat het ook schadelijk voor mezelf is klopt dit ook?

5 jaar geleden

Ik ben even in de war, je bloedgroep is toch niet hetzelfde als de rhesusfactor? Ik vind het ingewikkelde materie hoor🙈

5 jaar geleden

Reactie op Angela1984

Vandaag bij verloskundige geweest en vertelde dat ze nog wat moest vertelle ...
Zolang je de prikken neemt, is er niets aan de hand! Eentje rond de 30 weken en de ander binnen 24 uur na de geboorte. Heb van beide niets gevoeld, terwijl ik zeer kleinzerig ben.

5 jaar geleden

Reactie op Robin1984

Ik ben even in de war, je bloedgroep is toch niet hetzelfde als de rhesusfa ...
Ja dat vond ik ook effe ingewikkeld 😂 ik ga het morgen nog eens navragen bij de vk afspraak want je hebt dan ook weer een verschild tussen rhesus c en d en ik weet niet welke ik dan heb!? In ieder geval vertelde ze me de vorige keer a- met rhesus.

5 jaar geleden

Reactie op Angela1984

Vandaag bij verloskundige geweest en vertelde dat ze nog wat moest vertelle ...
Ik heb ook bloedgroep O maar dan positief dit is een bloedgroep die het meeste voorkomt. Ook ik heb iets met resus C en daarom moet ik later in de zwangerschap nogmaals een keer bloedprikken. Ze zei dat ik mij niet druk hoefde te maken dat veel mensen dat hebben en dat daar uiteindelijk haast nooit iets geks uit komt.

5 jaar geleden

Reactie op olive1606

Ja dat vond ik ook effe ingewikkeld 😂 ik ga het morgen nog eens navragen b ...
Ik snap het ook niet, hoe dat allemaal werkt.Mijn bloedgroep is O-positief,rhesus type CCee. Bij mijn vorige zwangerschap CCee K neg. Er werd mij wel verteld dat ze bij CCee meestal geen problemen zien. We gaan het zien....nog genoeg hordes te nemen deze zwangerschap weer🙈Konden we maar fastforwarden naar februari😬

5 jaar geleden

Hier ook A negatief. Wij wachten af, over een aantal weken weer prikken (man gaat mee, alleen kan ik het niet) dan komen we er hopelijk achter welke bloedgroep de kleine heeft. Mocht je weten welke bloedgroep je partner heeft kun je misschien al een inschatting maken. Negatief en negatief is ook een negatief kind. Anders is het 50/50 helaas. Succes!

5 jaar geleden

Ik heb bloedgroep O positief en rhesus d negatief, ook blijkbaar iets wat niet vaak voorkomt. Ik moet met 27 weken nog eens bloed gaan prikken om te kijken of ik antistoffen in mijn bloed heb aangemaakt

5 jaar geleden

Qua naalden fobie: kunnen ze je daar een beetje bij helpen? Misschien dat je je beter liggend kunt laten prikken?