17 Reacties
5 jaar geleden
Goed je borsten leeg laten drinken of kolven! Voor het voeden beste je borst warm maken, zodat de melkklieren open gaan staan en na de tijd koelen tegen de pijn. Zou ook paracetamol ofzo nemen. Ik heb t ook, gister echt koorts en grieperig en met deze tips vandaag vrijwel nergens meer last van
5 jaar geleden
Heb je al iets trillends op de plek gehad? Elektrische tandenborstel of... ;-)
Baby met kinnetje naar ontsteking toe laten drinken, bijvoorbeeld in rugby als de plek aan de buitenkant van je borst zit.
Voorzichtig de plek proberen mee te masseren. Eventueel warme douche voorzichtig erop en meemasseren.
Heb je een idee waar de ontsteking door komt?
5 jaar geleden
Vooral je kindje laten drinken. Elke keer eerst die borst bieden en dan eventueel de andere kolven. Evt eerst goed kolven en daarna je baby aanleggen.
En idd warm maken of bijvoorbeeld in bad of onder de douche voeden. Iets trillends erop kan de verstopping los trillen.
Niet te lang mee blijven lopen ook. Zodra je koorts krijgt of teveel pijn de huisarts bellen. Ook in het weekend!
5 jaar geleden
Voor het kolven een warmtepack erop houden, vervolgens even masseren en dan kolven. Tijdens het kolven masseren/ de melk eruit duwen.
Vraag hij de fysio na of ze een ultra geluid apparaat hebben. Ze kunnen hiermee jouw borst behandelen om zo alles sneller op gang te brengen en er beter uit te krijgen.
Succes!
5 jaar geleden
Ik zit er ook mee, snel handelen zou ik zeggen. Bij mij werd het ondanks de adviezen erger dus zit aan een kuur en ben er goed ziek van..
Ons kindje raakt gefrustreerd van deze borst omdat hij er nauwelijks iets uitkrijgt dus ik kolf hem.. voor het kolven verwarm ik hem met een pittenzak, na het kolven koel ik hem met een icepack, dat is fijn tegen de pijn.
5 jaar geleden
Hier aan de antibiotica. De 1e dag had ik alleen wat pijn aan de borst en lichte verhoging. De huisarts al gebeld en alvast antibiotica mee gekregen mocht het erger worden. Vooral omdat ik het bij mijn 2de kindje ook al gehad had.
Die nacht nog zieker geworden. Nu werkt de kuur gelukkig na een paar dagen doodziek te zijn geweest. Mijn borst deed maar 1 dag zeer.
5 jaar geleden
Hier aan de antibiotica. De 1e dag had ik alleen wat pijn aan de borst en l ...
Werd je de volgende dag nog zieker door de antibiotica? Ik heb ook 2 dagen al verhoging en 1 dag pijn aan borst gehad.
Geef geen borstvoeding maar kolf elk 3 uur. Maar er komt zoveel uit 80 cc continue.. En ben gesloopt denk telkens is nu toch wel leeg en dan stop ik🥺
5 jaar geleden
Deze site kwam ik tegen met tips: https://borstvoeding.aardig.be/borstvoedingstips/borstontsteking/
5 jaar geleden
Reactie op MacyMae
Werd je de volgende dag nog zieker door de antibiotica? Ik heb ook 2 dagen ...
De antibiotica werkt niet meteen. Dus werd zieker totdat het aansloeg. Hoe gaat het nu met je?
5 jaar geleden
Als je vaker verstopte klieren hebt kun je je huisarts vragen of ze een middel kunnen voorschrijven dat je melk minder plakkerig maakt. Het heet Lecithin op zonnebloem basis. Misschien ook wel gewoon vrij verkrijgbaar in NL maar weet ik niet zeker
5 jaar geleden
De antibiotica werkt niet meteen. Dus werd zieker totdat het aansloeg. Hoe ...
Heb hierna geen last meer gehad. Paracetamol bleven slikken en heel veel geslapen. Wel tussendoor gekolfd, maar me man deed de verschoningen en voeden. Me temperatuur was telkens 38,6
Maar na 24 uur was ik weer helemaal normaal. Had m'n borst goed gemasseerd en voel nu af en toe nog steeds die bobbel.. Moet het dus blijven masseren en goed uitkolven.
Hoe voel jij je nu?