8 Reacties
5 jaar geleden
ik denk zo over activiteiten na: ik wil mezelf later geen verwijten kunnen maken mocht er tóch iets mis gaan met de baby. Ookal heeft dit „misgaan“ waarschijnlijk helemaal niks met de activiteit te maken gehad. Ik ga bijvoorbeeld niet meer mountainbiken. Ik had voor mn zwangerschap t plan een racefiets aan te schaffen. Ga ik nu ook maar even niet doen. Ik ga niet meer skeeleren. Misschien te angstig van me, maarja. Even concreet over t buggy rijden. Ik zou gewoon naar de activiteit gaan, het even aankijken hoe het precies is. Als het gewoon net is als autorijden maar dan door een bos, dan zou ik t wel doen. Maar als je allerlei heftige dingen moet doen en de kans is dat je valt van de buggy of omslaat met de buggy, dan zou ik t niet doen. Of als t super hobbelig is dan zou ik t liever ook niet doen. vaak kun je vragen bij de mensen die t organiseren hoe heftig het is. En vermeld dan dat je zwanger bent. Voor mij is t zo, ik doe nu liever iets niet wat misschien wel had gekund, dan dat ik later spijt krijg.
5 jaar geleden
Je kan er altijd heen gaan en het aankijken maar ook daar na vragen, vaak geven deze mensen je ook advies of het wel of niet kan. Weet dat wij 4 jaar geleden (weet de naam niet meer) maar in een band van een helling af gingen. Toen was een nicht van mij zwanger en het bedrijf gaf aan dat het geen kwaad zou kunnen maar ze het niet aanbevolen om deel te nemen. Uiteindelijk heeft ze ook niet mee gedaan aan de activiteit. Ik zou overleg hebben met je VK of met het bedrijf zelf en als beide zeggen dat het zou kunnen blijft het altijd nog je eigen afweging of je het wilt of niet
5 jaar geleden
Mijn ervaring is dat vk haar mening kan geven, maar die is van ieder anders. Ik heb er 2. Van de 1 mocht ik wel op skivakantie van de ander niet.
Ik denk zelf dat je baby erg goed beschermd is. Het is vooral, zit het lekker? Maarja ik ging ook met 5 maanden skieen bij de eerste 😉
5 jaar geleden
Mijn ervaring is dat vk haar mening kan geven, maar die is van ieder anders ...
Skiën is wel veel ‘smoother’ qua beweging dan in zo’n buggy in het bos. Dat hobbelt gigantisch en dan kun je best flinke klappen krijgen in je stoel. Ik zou het persoonlijk niet doen, net als achtbanen want het gaat om de onverwachte plots heen en weer trekkende bewegingen die schade aan de baarmoederwand en banden kan veroorzaken 😬😓 Denk eigenlijk dat een buggy in het bos wat dat betreft nog onvoorspelbaarder is dan een gemiddelde achtbaan 😅
5 jaar geleden
Hi! Ik ben 18+5 en woon in Canada. We zijn nu 3 weken op een trip in de bergen en rij dagelijks de buggy en hike en klim (met minder zware rugzak dan normaal). Natuurlijk race ik niet als een gek rond en ga super langzaam over hobbels heen.. kan me voorstellen dat tijdens zo’n uitje het er wat anders aan toe gaat.. ik zou het ook aankijken hoe ze door de bossen crossen.. natuurlijk is het voor iedereen anders en het is maar net hoe je je erbij voelt! Have fun!