61 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind het ook zo lastig! Bij mijn benen enzo passen mijn broeken maar bij mijn buik krijg ik sommige niet meer dicht en sommige zitten zo strak. Ook heb ik de zwangerschapsstreep nog en is mijn navel een donker groot gat 😂. Zo even fijn klagen haha. Zat al te mopperen tegen mijn man dat een bikini deze zomer er niet in zit. Hij zegt dan; niet zeuren je hebt er iets moois voor terug gekregen. En dat is ook zo maar liep hele zwangerschap al in lounge kleding en omdat ik nog bijna niks pas nu nog steeds..

4 jaar geleden

Reactie op MLE21

Ik vind het ook zo lastig! Bij mijn benen enzo passen mijn broeken maar bij ...
Ik heb het idd ook nog de streep en dat donkere gat als navel is ook herkenbaar🙈
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Kreeg gister tijdens bloedprikken te horen... ooow wat mooie buik hoeveel weken ben je nu? Ehm.. nou hij is er al uit hoor😂 ik kon ook niet boos op haar zijn want werd geprikt voor een auto immuunziekte wat complicaties tijdens zwangerschap kan optreden en urine voor mijn eiwitten. Door mijn PE heb ik een buik over gehouden als een persoon met extreem overgewicht die dan afvalt. Veel los vel... hoeveelheid vocht heeft alles uitgerekt. Druk nu aan het sporten en zit weer op mijn dieet

4 jaar geleden

Dit is mij Buik ik haat die striemen ... ik snap je helemaal wil mijn lichaam terug haha! Duur nog wel even helaas erg lastig 🥲

4 jaar geleden

Hier ook! Was ruim 23 kilo aangekomen (gestart met ondergewicht) en 10 kilo er er vanaf. Maar nu naar zes weken, mag het toch wel wat sneller gaan hoor. Dat ik een mummytummy overhoud na twee zwangerschappen, prima. Maar kan niet eens een maat 30 broek aan (maat 28 zat ruim voor de zwangerschap). Voel mij zo’n plofkip af en toe. En mijn vriend maar zeggen dat hij mij mooi vindt. Ik geloof hem dan echt niet. Zo, even geklaagd. Dankjewel voor de ruimte!

4 jaar geleden

Reactie op sueraya20

Dit is mij Buik ik haat die striemen ... ik snap je helemaal wil mijn licha ...
Mijn buik is ook zo vol met striemen gaan ze ooit weg? Of blijven ze voor altijd zo rood?

4 jaar geleden

Reactie op Hajarsawsan

Mijn buik is ook zo vol met striemen gaan ze ooit weg? Of blijven ze voor a ...
Ze worden wit na een tijdje dan zie je ze haast niet meer maar kan even dure

4 jaar geleden

Ik heb bijna 6 weken geleden een keizersnede gehad. Het litteken geneest ontzettend mooi, maar de rol er boven en de gleuf daar weer boven met als topper een buik kan ik niet echt blij van worden. Over 2 weken naar de fysiotherapeut voor een controle van mijn buikspieren, dan hoop ik groen licht te krijgen om weer wat te mogen doen. De kilo's vliegen er hier af, borstvoeding blijkt hier daar het succesrecept voor.

Reactie op MLE21

Ik vind het ook zo lastig! Bij mijn benen enzo passen mijn broeken maar bij ...
Ja dat is wel balen, dat heb ik nu ook. Ben ik eindelijk bevallen, pas ik nog steeds alleen maar in mijn zwangerschapsbroeken 😬

4 jaar geleden

Ik merk dat ook. 4,5 week geleden bevalling rond de 20 kg aangekomen en pas 10 kg kwijt Zit echt aan mijn benen en mijn buik. Heb ook veel striemen. Vine het zelf zo niet zo mooi moet mijn zwangerschapsschaps broeken aan kan geen gewone broeken aan. Mijn partner zegt steeds dat komt wel doe maar eerst goed herstellen. Ben namelijk 2,5 kg bloed verloren. Nu iedere dag even wandelen
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Reactie op Billebil

Ik heb bijna 6 weken geleden een keizersnede gehad. Het litteken geneest on ...
Borstvoeding lijkt bij mij nog niet ‘te helpen’. En hij ligt een een keer of 12 te drinken 😅. Wie weet komt het straks wel weer. Bij mijn eerste zat ik na 6 maanden zonder moeite onder mijn start gewicht en kreeg ik er niets meer bij (gaf nog steeds bv) hoeveel moeite ik ook deed.

4 jaar geleden

Oh ik snap je helemaal. Kan een halve ochtend voor de spiegel doorbrengen door alleen maar mijn buik in te houden 🤦🏻‍♀️ Ik heb een High waist broek bij de h&m gekocht voor 25,- lekker veel stretch. Ik merk dat mijn lichaam beetje bij beetje terug vormt. Maar het duurt gewoon even..

4 jaar geleden

Ik heb helaas een flinke buik over gehouden. 😓 lijkt idd of ik nog zwanger ben🤦‍♀️ hopelijk is dat snel weg 🙈

4 jaar geleden

Hier 7 weken later. Heb er wel moeite mee, eerlijk gezegd.

4 jaar geleden

Ooow je wilt mijn buik niet zien... het lijkt wel een hangend zebrapad 😭 mijn man zegt wel constant dat ie me nu ook prachtig en sexy vindt en dat ik het 'huisje' van ons zoontje moet omarmen... heel lief van hem natuurlijk, maar ik vind het maar lastig 🙈

4 jaar geleden

7 weken en 2 dagen geleden een keizersnede gehad. Ik heb echt een afdakje vanaf waar ze de snee hebben gezet 🙈 tsja... je hebt er idd iets moois voor terug..... vanaf deze week weer flink aan het wandelen en sporten hopelijk helpt dat iets 🤭

4 jaar geleden

Heel herkenbaar hoor ik vind het ook best moeilijk en kijk niet graag in de spiegel naar me lichaam

4 jaar geleden

Zou wat sporten helpen ? .. of het overhangend vel ?

4 jaar geleden

Ooo wat komt dit als geroepen voor mij... Niet lullig bedoelt maar ben blij dat jullie hetzelfde ervaren en ik dus niet de enige ben 😅 Voor mijn zwangerschap ben ik fanatiek aan het sporten geweest tot een gescheurde knieband roet in het eten gooide.. Uit verveling ben ik toen gaan snoepen. Aan begin van mijn zwangerschap was ik 86 kilo. Dus al wel te zwaar maar vond ik nog net te doen, had net een huis gekocht waar flink aan geklust moest worden dus dacht, dan val ik ook al mooi af en verder goed op m'n eten letten. Maar toen werd ik zwanger. Ben in mijn zwagerschap 17 kilo aangekomen. Nu 6 weken na m'n bevalling, blijf ik maar hangen op de 92.. Ik haat het om in de spiegel te kijken en elke ochtend vind ik het weer een strijd om iets passend te vinden waarin ik niet weer 4 maanden zwanger lijk... Ik kan de opmerking "ja, het heeft gewoon tijd nodig" ook echt niet meer horen.. En ik weet het, mijn probleem is ook dat ik te snel wil en teveel vergelijk met mijn eerste zwangerschap. Toen paste ik na 2/3 weken weer in m'n maatje 36.. Alleen toen was ik ook 22 dus 11 jaar jonger dan dat ik nu ben 😅 Nu hoef ik ook echt geen maatje 36, dat heb ik al jaren niet meer maar had eigenlijk gewoon verwacht dat ik nu wel terug in maar 40 zou zitten 😭

4 jaar geleden

Hier ook 7 weken na mijn tweede zwangerschap en precies nog zo’n buik! Na de eerste is het ook niet meer terug gegaan zoals het was (plat en strak) dus ik ben bang dat dit ook gewoon zal blijven. Nu wel van plan om hard te werken (sporten en weinig snoepen) om het een beetje weg te werken. Ook omdat ik weet dat we niet voor een derde willen gaan. Maar acceptatie is idd zeker lastig. Omdat het nooit meer wordt zoals het was. De juiste kleding vinden om het een beetje weg te sjoemelen helpt wel!