25 Reacties

3 jaar geleden

Geef hem zo wie zo ORS dan als hij toch wel iets drinkt. Zo voorkom je uitdroging, hij krijgt dan wel mineralen en zo binnen. Verder laten eten wat hij zelf wilt. Ervaring hier is dat hij dan geen avondeten wou hebben. Maisvingers gingen er wel in Beterschap met hem! 🍀🍓🍎

3 jaar geleden

Het is natuurlijk heel erg rottig en het is logisch dat je je zorgen maakt, maar buikgriep komt veel voor. Z’n koorts valt op zich mee. Probeer hem zoveel mogelijk water aan te bieden en let goed op of ‘ie nog wel voldoende plasluiers heeft. Als hij dat niet (meer) heeft kun je het beste je huisarts of huisartsenpost even bellen.

3 jaar geleden

Reactie op NickyF

Geef hem zo wie zo ORS dan als hij toch wel iets drinkt. Zo voorkom je uitd ...
Oké ❤️ ik heb ors gegeven maar hij lust het niet. Misschien zo op een thee lepeltje

3 jaar geleden

Reactie op picolini

Oké ❤️ ik heb ors gegeven maar hij lust het niet. Misschien zo op een thee ...
Geef ors met een lekker smaakje en bij ons hielp met een spuitje. Banaan voor de diarree dat stopt. Kleine beetjes drinken geven. Wij deden zo n 30 cc per keer elk uur

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Geef ors met een lekker smaakje en bij ons hielp met een spuitje. Banaan vo ...
Heb net even de dokter gebeld en we kunnen om 22.00 langs komen. Hij heeft ook geen plas luiers

3 jaar geleden

Reactie op picolini

Heb net even de dokter gebeld en we kunnen om 22.00 langs komen. Hij heeft ...
Tenminste om 3 uur was 1 klein plasje daarna niet meer

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad met kerst ik raakte helemaal in paniek en de artsen die waren nogal kalm en ik voelde me zo machteloos uiteindelijk na 1week was hij zichzelf weer ik weet dat het pittig is maar het komt echt goed en wat de rest al zegt let op de plasluiers en geef hem desnoods ORS you can do this mommy

3 jaar geleden

Reactie op Brenda92

Ik heb dit ook gehad met kerst ik raakte helemaal in paniek en de artsen di ...
Pfff vreselijk hè ! Heb al 3 keer gehuild 😅 Hij word zo nagekeken 🙏🏼

3 jaar geleden

Reactie op picolini

Met boaz zaten we op randje ziekenhuisopname maar sinds kort mogen huisartsen zofran uitschrijven om juist de kleintjes thuis te houden. Mocht je zomaar weer naar huis gestuurd worden zou je dat kunnen vragen. 1x toedienen en het bleef qua overgeven binnen. Juist om die misselijkheid weg te nemen.

3 jaar geleden

Sterkte en beterschap, hopelijk voelt hij zich snel weer beter ❤️

3 jaar geleden

Beterschap voor je kleintje… ennn: Wauw…. Voor het eerst ziek??? HOE DOE JE DAT?? 🙌🏼 🥳 🍀

3 jaar geleden

Reactie op Petra Helene

Beterschap voor je kleintje… ennn: Wauw…. Voor het eerst ziek??? HOE DOE J ...
Nouuu hij was donderdag voor het eerst een wen dagje naar de opvang ….. ik denk dat die het hier heeft opgelopen 😅

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

Met boaz zaten we op randje ziekenhuisopname maar sinds kort mogen huisarts ...
Senne heeft net weer overgeven . We zijn nu 48 uur verder . Hij houdt dus niets binnen. Hoelang duurde het bij boaz ? ❤️

3 jaar geleden

Reactie op picolini

Hoi Brenda Weetje nog hoelang het overgeven duurde ? Wij zijn nu 48 uur verder en hij heeft net weeer overgeven. En echt hele erge spuit luiers 🥲🥲

3 jaar geleden

Reactie op picolini

Senne heeft net weer overgeven . We zijn nu 48 uur verder . Hij houdt dus n ...
1ste keer donderdag begonnen zondag over. Week later weer donderdag begonnen toen echt doodziek er van en was die dinsdag beter. 2 weken later weer buikgriep weer op donderdag begonnen en was maandag klaar.

3 jaar geleden

Reactie op marcellaao

1ste keer donderdag begonnen zondag over. Week later weer donderdag begonne ...
Jeetje 😰 wat zou je bezorgd geweest zijn! Gelukkig is het nu over ❤️

3 jaar geleden

Reactie op picolini

Hoi Brenda Weetje nog hoelang het overgeven duurde ? Wij zijn nu 48 uur ve ...
Die spuitluiers en overgeven hebben 3a4 dagen geduurd

3 jaar geleden

Same! Ik had hele kleine hapjes 100% appelmoes gegeven gedurende de dag.

3 jaar geleden

Wat vervelend dat je zoontje zich zo ziek voelt! Onze dochter heeft ook buikgriep gehad, zoals jij het omschrijft. Lauwe thee kun je ook nog proberen te geven als hij water niet goed pakt. Of een licht aangemaakte beker diksap. Maisstengels of van die droge LU crackers gaan er misschien wel in? Zelf heb je ook weinig eetlust als je ziek bent, probeer je daar niet druk om te maken. Hij gaat wel weer eten als hij zich beter voelt. Drinken blijft wel belangrijk! Beterschap 😘

3 jaar geleden

Reactie op picolini

Jeetje 😰 wat zou je bezorgd geweest zijn! Gelukkig is het nu over ❤️
Klinkt stom maar hij is al zoveel ziek geweest, het went 😅 alleen die keer van rand ziekenhuisopname die was heftig. Scheelt ik ben heel nuchter mijn man is de stresskip.