11 Reacties

4 jaar geleden

Jup .. hier een buikslaper.. overdag lekker op dr buikje en snachts in de puckababy, dan gaat het ook goed !

4 jaar geleden

Hier precies t zelfde. Maar ik laat hem alleen op mijn borst op zn buikje slapen. Durf dit echt niet in zijn bedj.. ivm kans op wiegendood
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ja hier. Maar inderdaad doe ik dat ook alleen overdag onder toezicht anders vind ik het maar eng.

4 jaar geleden

Reactie op isaisa

Jup .. hier een buikslaper.. overdag lekker op dr buikje en snachts in de p ...
Zo lief! In de puckababy wel gewoon op dr rug?

4 jaar geleden

Ja hoor, Hier overdag en ook snachts. Hij ligt nog naast me in de co-sleeper. Hij heeft een sterke nek en kan zn hoofd goed draaien. Ja, het wordt afgeraden maar kindlief slaapt er heerlijk op

4 jaar geleden

Hier ook een buikslaper! Snachts ook op z'n buik op een aerosleep matrasje naast mij

4 jaar geleden

Me dochtertje is bijna 4 weken nu en heeft ontzettend last van kraampjes. Heb haar nu ook op der buik gelegd met der benen opgetrokken en ze lijkt een stuk rustiger te zijn. Ze kan alleen nog niet haar hoofd zelf draaien de Andere kant op. Kan ik haat gewoon zo laten liggen? Me zoontje (6) sliep ook vanaf geboorte op zijn buik, alleen vind het nu toch weer heel eng. Iemand Advies? 🥺

4 jaar geleden

Buik slapen vergroot het risico op wiegendood met een factor 50 ofzo. Dat maakt het risico nog steeds niet heel groot, maar wel significant meer dan met slapen op de rug. Omdat wiegendood zo onverklaard is, is dit niet een risico daar ik wil nemen. Mijn kindje vindt het ook comfortabeler om niet op haar rug te liggen, maar ik heb haar toch liever levend... Sorry dit klinkt heel erg als een boeman verhaal maar de data zijn nu eenmaal zo en daar moet elke ouder zich wel even van bewust zijn. Een stichting die onderzoek doet naar wiegendood en voorlichting geeft (Engels): https://www.lullabytrust.org.uk/safer-sleep-advice/what-is-sids/

4 jaar geleden

Reactie op Ninini

Buik slapen vergroot het risico op wiegendood met een factor 50 ofzo. Dat m ...
Goed dat je dit deelt! Ik lees de laatste tijd heel veel berichten van moeders die hun kindje op hun buik leggen. Sinds geadviseerd wordt om baby's op hun rug te leggen is het aantal gevallen van wiegendood drastisch verminderd. In 1985 overleden nog 193 baby's, in 2012 nog maar 13 (bron: CBS). Buikslapen is echt gevaarlijk. Lees anders eens dit artikel: https://www.parool.nl/nieuws/leg-baby-niet-op-buik-te-slapen-het-is-echt-riskant~b90f91de/ Geen kind is een buikslaper. Het is niet genetisch bepaald ofzo. Alle kinderen hebben in enige mate last van krampjes en ja, met de benen omhoog op de buik leggen helpt, maar doe dat dan lekker tegen borst aan (dat adviseren kraamhulp en verloskundigen ook). Toezicht is trouwens niet de oplossing, het gaat erom dat je kindje niet goed ademt en z'n lichaamswarmte niet goed kwijt kan. Ik zou het risico nooit nemen.

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook op haar buik ivm darmkrampen. Helemaal niet slapen vind ik geen optie dus dan maar zo. Eerst alleen overdag. Ze kan vanaf geboorte al heel goed haar hoofd optillen dus durf het nu in de nacht ook aan. Dat gaat erg goed. Ik weet dat het tegen het advies in is maar helemaal geen slaap is niet te doen. Consultatiebureau was het daar mee eens.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.