84 Reacties

5 jaar geleden

Ja! Overdag slaapt ie altijd op z’n buik, maar ‘s nachts leg ik hem op zijn rug. Vanaf z’n nachtvoeding leg ik m wel af en toe op z’n buik, want anders slaapt ie gewoon niet

5 jaar geleden

Ik op advies van het CB nadat hij echt niet wilde op zn rug slapen , laat hem nu op zn buik slapen, maar hij kan al van dag 1 zn hoofd optillen en draaien, en kan steunen op zn armen vanaf week 4. Ook heb ik het eerst overdag geprobeerd en dat ging super. Hij ligt in een co sleeper met aerosleep matras ( niet bewezen maar geeft me net een geruster hart) Alleen in slaapzak dus geen losse dekentjes etc waar hij evt onder zou kunnen komen. Ik ken de risico’s. Ik heb bewust die beslissing genomen zodat mijn zoontje uberhaubt slaapt, echter ben ik wel elk half uur/ uur wakker om te checken of hij nog wel ademt 😅

5 jaar geleden

Hier ook.. Guppie slaapt in de box standaard op z'n buik.. En dan 's nachts laat ik hem bij mij in slaap vallen en leg ik hem wel op z'n rug in de co-sleeper.. Dat gaat tot nu toe nog steeds goed

5 jaar geleden

Ja overdag slapen we samen en dan leg ik haar op mijn buik. En als ik eerder wakker wordt dan leg ik haar weg op haar buik. Af en toe kom ik nog kijken, maar gaat goed. Vanaf dag 2 kon ze haar nek al goed omhoog houden. Na week 1 kon ze al haar hoofd links en rechts draaien. Ze is nu 10 weken.

5 jaar geleden

Ja overdag slapen we samen en dan leg ik haar op mijn buik. En als ik eerde ...
Hoe doe je dit snachts? Onze kleine. man kon vanaf dag 1 al zijn nek goed omhoog houden, en nu al helemaal is morgen 11 weken. Wij laten hem op zijn buik inslaap vallen en draaien hem daarna om. Snachts word hij zo vaak wakker omdat hij op zijn rug ligt.. Maar durf het niet om hem de hele nacht op zijn buik te laten door al die horror verhalen.. 😅

5 jaar geleden

Sofie slaapt nu sinds 3 nachten op de buik. Ik weet dat dit afgeraden wordt, maar ivm reflux is dit de enige manier waarop ze enigszins slaapt. Ze ligt op een aerosleep matras. Ze slaapt al vanaf dag 1 overdag altijd op de buik, en kan goed haar hoofdje omhoog tillen en naar links en rechts draaien. Ze is nu 8.5 week.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een buikslaper. Overdag was rug geen probleem maar snachts een drama. Mijn partner was daar wat makkelijker in (ivm dat zijn hele fam buikslapers zijn) waarbij gezegd werd: je dochter is toch mega sterk in der nekje en kan naar rechts en links draaien incl. Je hebt de aerosleep (wat bovendien door de cosumentenbond ook niet helemaal goedgekeurd is ivm testen op geem baby's maar volwassenen) maargoed ze krijgt in ieder geval meer zuurstof erin😊.maaaar na veel research en gesprekken ook met de ggd en het woord wiegendood schrok het me toch af om aan te horen dat het niet alleen om het neusje gaat maar ook om de 50/70% zuurstof die ze maar naar der hoofdje/neusje krijgt op de buik, wanneer ze nog niet draaien kan en met de hele nacht slapen (ze sliep 7.5u door) incl. Dat ze 3x dieper slapen en anders dan normaliter. vond ik dat wel een erge en lange gedachte.. omdat ze het overdag wel kon had ik de moed om er even energie ik te steken wat ik ook een week gedaan had met veel vermoeidheid. Vanalles geprobeerd, inbakeren, puckababy (vond ze allemaal niks) totdat we slaapzakje gebruikte😊 ze slaapt nu gemiddeld 6u door... overdag met haar erbij doen we het wel nog eens (is zelfs ook goed voor de spieren) maar snachts ook niet meer...

5 jaar geleden

Reactie op Jaylah

Wij hebben ook een buikslaper. Overdag was rug geen probleem maar snachts e ...
Welke slaapzak gebruiken jullie? Wij hebben een tijdje ingebakerd, ging precies 1 week goed; daarna weer ellende 🥲. Hier hebben slaapzakken van puckababy, love to dream en hema geprobeerd. Tot nu toe nog geen succes

5 jaar geleden

Welke slaapzak gebruiken jullie? Wij hebben een tijdje ingebakerd, ging pre ...
Ja de love to dream hadden wij ook onderdaad. Maar wij gebruiken de dood normale slaapzakken momenteel zonder mouwtjes. Klinkt heel normaal maar blijkbaar is dat voor een baby ook al een heel fijn gevoel. Ik had hetzelfde toen ik baby was.. Een baby moet minimaal 1 a 1.5week wennen aan iets, mits je merkt dat ze iets echt niet fijn vind. Bij de puckababy merkte ik dat direct. Maar bij de normale slaapzak die je overal krijgt zagen we direct verschil.

5 jaar geleden

Mijn zoon is bijna 8 weken en slaapt gewoon niet op zijn rug enkel op zijn buik. Nu voel ik me erg verplicht om dit af te leren voor de veiligheid maar ook omdat hij binnen enkele weken naar de crèche moet en dit daar niet mag. Wat doe ik hier best mee?

5 jaar geleden

Welke slaapzak gebruiken jullie? Wij hebben een tijdje ingebakerd, ging pre ...
Ik heb slaapzakken van Feddekees. Daarbij kun je de mouwtjes vastritsen aan het rompje. Echt top!

5 jaar geleden

Deze draait zelf wel naar z’n buik als ik hem op zijn rugje leg. Niet veel meer aan te doen. Op z’n rug slaapt hij gewoon minder diep en ik geloof ook minder lekker.

5 jaar geleden

Ja hoor, al vanaf week 2 op zn buik. Anders maait ie zichzelf wakker...

5 jaar geleden

Reactie op VGA

Mijn zoon is bijna 8 weken en slaapt gewoon niet op zijn rug enkel op zijn ...
Ik heb gelezen dat je een schriftelijk toestemming kan geven dat je kleine gewoon op de buik mag slapen. Alleen dat als er iets gebeurd hun niet aansprakelijk zijn

5 jaar geleden

Hier al een paar weken op haar buik.. ook mede door verborgen reflux. Vandaag is ze 9 weken!

5 jaar geleden

Wij hebben sinds donderdag s nachts ook op zn buik liggen en slaapt nu bijna 6 uur achter elkaar. Voor heen was dit om de 3 a 4 uur wakker, soms zelfs elke 1,5 uur. En in slaap krijgen is nu ook veel makkelijker, binnen een kwartier slaapt hij, toen hij op zn rug lag duurde dit wel een uur

5 jaar geleden

Reactie op Karindg

Ja hoor, al vanaf week 2 op zn buik. Anders maait ie zichzelf wakker...
Waarom laat je hem niet in een inbakerslaapzak slapen tegen het maaien? Op de buik slapen geeft wel wat risico’s dus ik vraag me af waarom je daar dan voor kiest en niet voor een inbakerslapzak?

5 jaar geleden

Hier ook een buikslaper. Ik vind het wel spannend, maar met een camera op z’n snoetje, geeft het wel rust. Zonder zou ik het niet aandurven, denk ik.

5 jaar geleden

Reactie op Jojes1

Waarom laat je hem niet in een inbakerslaapzak slapen tegen het maaien? Op ...
Ja idd 😰 onze baby maait ook enorm in haar slaap, doen de meeste babies nog vanwege neurologisch gebrek aan controle, maar daar zijn nou juist die slaapzakjes voor zodat ze dan toch op de rug kunnen. Ik vind dat doodeng op de buik 😣

5 jaar geleden

Hier helpt een inbakerslaapzak niet, daar wordt ze helemaal gefrustreerd van. Ze heeft reflux, dus op de rug is gewoon niet fijn voor haar. Ze ligt dan ook sinds ze 6 weken oud is op haar buik.