5 Reacties

5 jaar geleden

Wij gebruiken dat schema niet. Maar onze zoon slaapt ook goed in de avond en in de nacht om de 4 uur. Overdag komt hij ook al om de 4 uur. Gisteren hebben we hem niet wakker gemaakt om 23 uur dus toen was het als volgt. 18.30 fles 24.00 fles 4.00 fles 8.00 fles Hij kan dus al 5.5 uur achter elkaar slapen. Super knap natuurlijk! Nu alleen nog verplaatsen naar de nacht ipv de avond 😉 Hij is 4 weken trouwens.

5 jaar geleden

Ik denk dat je wat ongeduldig bent. Ook wel te begrijpen. Onderbroken nachten wennen nooit. Maar als je kleintje 2.5 weken nis, is het absoluut normaal als die nog lekker om de 3u komt. Met borstvoeding vaak zelfs nog meer. Ik heb geen ervaring met het schema. Dus daar durf ik niets over te zeggen. Maar elk kindje is anders en heeft andere behoeften. Mijn oudste dochter vroeg tot ze 12 weken was elke 3 u om voeding. Pas daarna liet ze snachts meer tijd tussen. Mijn andere dochter sliep pas door met 8 maanden. Mijn zoontje is vandaag 3 weken en vraagt de ene keer snachts na 2u, soms 3u en een enkele x 4u. Ik probeer dit ook niet te rekken omdat hij anders de meiden wakker maakt met het gekrijs. Ik probeer zijn tempo te volgen. Soms kan het op hele korte tijd veranderen.

5 jaar geleden

Ik zou me niet teveel aan een schema gaan vasthouden, elk kindje is anders. Als je kindje goed groeit, zou je ook kunnen kijken hoe het gaat als je op verzoek gaat voeden. De voeding van 00.00 kan je dan overslaan als hij niet zelf wakker wordt en kijken hoe laat hij zichzelf dan weer meldt. Heb je zelf ook wat meer slaap waarschijnlijk! :)

5 jaar geleden