60 Reacties

5 jaar geleden

Ik werk als partus assistent wat inhoudt de verloskundige te assisteren bij de bevalling. Daarna help ik het gezin opstarten. Mijn advies is altijd: pak de kraamweek lekker voor je eigen gezin. De rest komt wel. Bij ons eerste kindje zijn de grootouders beide voor een half uurtje geweest. Daarna de volledige week voor onszelf gehouden. Het is allemaal al vermoeiend genoeg en ik had weinig behoefte aan al die mensen over de vloer. Pas na een week zijn we de eerste gaan uitnodigen. Je moet doen wat voor jullie prettig aanvoelt. Je kan gaan voor een alternatief en videobellen de eerste 48 uur en daarna visite laten komen ofzo. Persoonlijk snap ik je keuze volkomen en gewoon bij je eigen gevoel blijven.

5 jaar geleden

Het is jullie kindje en jullie beslissen hoe en wat. Als jullie de eerste dagen lekker willen bij komen met z'n drieën en tussendoor de kraamzorg dan is dat helemaal goed! En je houdt je schoonmoeder echt niet weg, dat zij dat denkt ligt dan vooral aan haar. En ze gaat de kleine heus wel zien. Misschien anders pas na een paar dagen na de geboorte laten weten als de kleine er?

5 jaar geleden

Wij willen pas bezoek als we er klaar voor zijn, als dat na 2 dagen is hebben de opa's en oma's geluk en als het pas na 1 week zo is moeten ze er maar mee dealen. Ben ik zo klaar mee😂

5 jaar geleden