17 Reacties

5 jaar geleden

Vaginale schimmel heeft te maken met hormoonhuishouding en immuunsysteem In de vaginale flora van een vrouw leven schimmels, goede en slechte schimmels. Als de vaginale flora in balans zijn, is er een goed evenwicht tussen goede en slechte schimmels. Als het evenwicht is verstoord, kan een schimmelinfectie zich ontwikkelen. Typische oorzaken waardoor het natuurlijke evenwicht verstoord kan raken zijn hormonale veranderingen (zoals bijvoorbeeld een zwangerschap) of het gebruik van antibiotica. Hierdoor is de kans op een vaginale schimmel infectie groter. Wordt niet veroorzaakt door sex ook niet door condoomgebruik.. wel kan het zijn dat je jezelf TE schoon houd daar.. (zo heb ik het een keer gehad namelijk)

5 jaar geleden

Vaginale schimmel heeft te maken met hormoonhuishouding en immuunsysteem In ...
ik weet het echt niet, ik heb het opeens zomaar uit niets gekregen, ik heb 1e keer in me leven condoom gehad dus ik dacht mischien kom het wel daar door?

5 jaar geleden

Als ik meerdere keren in een korte tijd sex heb met condoom, weet ik dat ik last krijg van een schimmelinfectie.. Ik ben daar sowieso heel gevoelig voor.. Denk dat het komt doordat het dan sneller droog wordt en gaat schuren 🤷

5 jaar geleden

Reactie op Sammie02

Als ik meerdere keren in een korte tijd sex heb met condoom, weet ik dat ik ...
juist ja! dat vond ik dus ook

5 jaar geleden

Kan wel door sex en ook door condooms... De ph van sperma is basisch en de vagina is zuur, dat verstoort de balans in je vagina, tel uit je winst. Wat condooms betreft, tja ik kreeg het wel van, maar mijn ‘flora’ is snel uit balans en zeer gevoelig voor veranderingen. Maar dat geldt dus zeker niet voor iedereen, maar om te zeggen het kan niet is kort door de bocht.

5 jaar geleden

Kan wel door sex en ook door condooms... De ph van sperma is basisch en de ...
ja mijn vagina is ook super gevoelig, maar ik wist niet of dit kon door condoom, ik probeerde eerst op internet wat te zoeken maar kon niets erover vinden

5 jaar geleden

ja mijn vagina is ook super gevoelig, maar ik wist niet of dit kon door con ...
In de regel zeggen ze van niet, maar als je het ervan krijgt dan is het dus zeker mogelijk. Ik denk dat je jezelf down under het beste kent om te beoordelen welke veranderingen wat doen. Het kan ook nog zijn dat je niet tegen latex condooms kan. Je krijgt dan een vergelijkbare reactie (jeuk en een schrijnend gevoel).

5 jaar geleden

In de regel zeggen ze van niet, maar als je het ervan krijgt dan is het dus ...
oh dat zou ook kunnen welke kan ik dan gebruiken denk je?

5 jaar geleden

oh dat zou ook kunnen welke kan ik dan gebruiken denk je?
Ik krijg het er wel van, maar ben heel gevoelig ervoor. Zodra er bij mij wat een beetje uit balans is dan ben ik vaak de sjaak. Wij gebruiken real feel latexvrije condooms van Durex, maar er zijn ook genoeg andere merkjes hoor die latexvrij zijn. https://www.condoom.nl/condooms/latexvrij

5 jaar geleden

Ik krijg het er ook van , welke ik ook gebruik...

5 jaar geleden

81 procent van de vrouwen denkt dat seks de grootste oorzaak voor schimmelinfecties is. De waarheid: Seks veroorzaakt geen schimmelinfectie. Het valt ook niet onder de SOA’s, hoewel seksueel actieve vrouwen er over het algemeen wel meer last van hebben. Schimmel kan door seks worden uitgewisseld maar het aantal schimmelinfecties wordt niet beïnvloed door het aantal bedpartners. Veel vrouwen zullen hun schimmelinfectie opmerken na de seks vanwege een jeukerig of branderig gevoel. Dit is vaak een lichamelijke reactie op het condoom of komt simpelweg door de wrijving – niet door de schimmelinfectie. Maar dat is mijn weet..

5 jaar geleden

Ik krijg het er wel van, maar ben heel gevoelig ervoor. Zodra er bij mij wa ...
die van ons is ook durex

5 jaar geleden

81 procent van de vrouwen denkt dat seks de grootste oorzaak voor schimmeli ...
Ja dat stukje wat nu gekopieerd hebt van internet heb ik ook gelezen. Maar mijn weet komt van mijn huisarts.

5 jaar geleden

81 procent van de vrouwen denkt dat seks de grootste oorzaak voor schimmeli ...
Ik denk dat dat komt omdat je er eigenlijk nooit helemaal van verlost bent als je het eenmaal hebt gehad. Tenzij je echt een speciaal suikerloos candidadieet zou volgen ofzo. Bij de meesten is het toch zalf of zo’n tablet of beide en dan lijkt het over. Zodra er weer onbalans is dan heb je er weer last van. Vroeger had ik het nooit, pas gekregen na de tweede zwangerschap. Heel hormoongevoelig helaas. Maar latexvrije condooms helpen hier echt wel gelukkig 😊

5 jaar geleden

Ik denk dat dat komt omdat je er eigenlijk nooit helemaal van verlost bent ...
Ja de dat het door hormonen komt is een feit.. ik had het vroeger toen ik lactacyd gebruikte ( de douche) daardoor was heel mijn huishouding verstoord hen toen tabletten gekregen van de huisarts en daarna er gelukkig geen last meer van gehad.. en geen lactacyd meer

5 jaar geleden

Ja dat stukje wat nu gekopieerd hebt van internet heb ik ook gelezen. Maar ...
Ik hoorde het ook van mijn huisarts wat op internet staat... laten we het er maat op houden dat de 1 er wel last van heb door condoom/ sex en de ander niet

5 jaar geleden

Ik hoorde het ook van mijn huisarts wat op internet staat... laten we het e ...
Wat ik al in mijn eerste bericht al zei inderdaad