26 Reacties
5 jaar geleden
Mijn kleintje heeft van dag 3 last van snotjes. En tot op heden gaat het net 2 dagen goed en komt het weer terug voor aantal dagen. Hij kokhalst zelfs en als hij eindelijk kan overgeven zie ik ook groene slijmvlies tussen. Afgelopen avond was het heel extreem. Ik ben er vaker mee naar de huisarts gegaan cb arts ziekenhuis allemaal zeiden ze het zit niet in zijn longen gelukkig. Naar in de neusholtes.
5 jaar geleden
Reactie op siema
Mijn kleintje heeft van dag 3 last van snotjes. En tot op heden gaat het ne ...
Oh jeetje, klinkt voor jouw kleintje niet fijn. Heeft hij er zelf veel last van? En jij bent zelf ook corona positief (getest) geweest?
5 jaar geleden
Onze kleine man al slijmerig vanaf week 4 (nu 9 weken). Piepte met ademhalen en was bellen aan het blazen van al het slijm in de mond en keel. En dat kokhalzen.... Zo zielig om te zien! Als het dwars zit dan komt er een halve voeding mee uit soms. Dit lucht dan wel weer op voor hem merk ik.
Dit gaat hier al weken af en aan.
Twee weken geleden was er een corona-uitbraak in de klas van onze jongste dochter. Minstens 10 vd 26 besmet, vrijwel allemaal zonder klachten of minimaal; juf besmet en een aantal ouders uiteindelijk ook 😔
Niemand hier in huis had/heeft klachten, maar ze was wel positief getest 😳 Schrok me dood! Wij zijn nu 2x negatief getest (oudste dochter van 13, man en ik) en waarschijnlijk hebben we het niet gehad.
Enige handvaten die we meekregen van GGD en huisarts is blijven in de gaten houden. Koorts? Bellen! Benauwd? Bellen! Etc etc.
De ene dag gaat super en andere dag hebben we echt een ventje dat zich ellendig voelt en alleen maar wil knuffelen en drinken.
We hopen dat ie niks heeft opgelopen van zn zus maar we weten het niet. 🤷🏻♀️
We bekijken het van dag tot dag. Wat ik niet vertrouw bel ik de huisarts.
Geef je ook borstvoeding?
Zo ja, dan zou de kleine man toch antistoffen binnenkrijgen?
Dat gaven ze nog wel aan bij ons. Goed doorvoeden dan voor de eventuele antistoffen 🙄
5 jaar geleden
Ahh precies dit, ikzelf heb met 25w corona gehad. Met 4w werd onze baby super verkouden, hoesten alsof ze bij wijze van spreken een kettingroker ofzo was 😳 meteen in paniek allemaal getest geen corona gelukkig maar ze is nu 8w en wel helemaal beter alleen die snotjes en slijmpjes blijven precies nog steeds wat roggelen op de achtergrond... Is goed voor het immuunsysteem zegt de arts dan 🤔 buiten neusje spoelen, luchtbevochtiger aanzetten en even elke dag in een lekker badje of onder de douche om alles open te zetten konden we niet veel doen.. Na een week terug gegaan omdat dit zo zielig zo was kreef ik dan nisivine baby. Dit hielp wel 2x per dag 1 druppel ik de neus. Maar dus nu nog steeds is het niet 100% weg heb ik de indruk..
5 jaar geleden
Toen Ylan 2 weken oud was heb ik corona gekregen. Ook hij was wat neusverkouden en hoeste veel slijm op. De neuscerkoudheid is helemaal weg wel blijft hij slijm op hoesten. Dit kan geen kwaad zolang hij het maar goed blijft ophoesten.
Mondjes teruggeven doet hij wel wat maar niet bijzonder veel.
5 jaar geleden
Reactie op Xxc
Ahh precies dit, ikzelf heb met 25w corona gehad. Met 4w werd onze baby sup ...
Dit antwoord zocht ik. Ervaring van iemand die óók tijdens de zwangerschap positief getest was, waarvan de baby een tijdje na de bevalling verkouden is geworden en nog steeds klachten ervaart.
Ik vraag mij dus af, of dat iets met elkaar te maken heeft dat die kleine zo lang klachten heeft.
Geeft jouw kindje ook mondjes terug na de voeding, al dan niet met veel slijm?
Want dat is het enige hier nog, slijm, heel veel slijm. Als hij een mondje terug geeft lijkt het heel veel maar het is gewoon het slijm wat het zoveel doet lijken. Soms nog wat groene snottebellen uit zijn neus maar kan dat op 1 hand per week tellen.
5 jaar geleden
Onze kleine man al slijmerig vanaf week 4 (nu 9 weken). Piepte met ademhale ...
O jeetje toch, dat wens je je kindje ook niet.
Jij zelf ook positief geweest, al dan niet tijdens de zwangerschap?
Nee geen borstvoeding hier 🙂
5 jaar geleden
Hi, tijdens de zwangerschap heb ik ook corona gehad rond week 20-25 zo uit mijn hoofd.. En idd mijn baby heeft ook last van slijm neuspeertje gebruik ik bijna elke dag en zoutoplossing.. Kots regelmatig na een voeding een mondje met slijm uit.. Eerst dacht ik dat hij verkouden was maar dit is wel vanaf zijn geboorte zo.. Na al deze reacties denk ik nu ook wel misschien dat het met corona te maken kan hebben
5 jaar geleden
Ik ben positief getest in week 22 vd zwangerschap.
Ellis had veeeel slijm in de eerste dagen na de keizersnede maar ze zeiden dat dat normaal is omdat t bij een natuurlijke bevalling al uit de longen is geperst.
Nu is ze 9 weken en een keer een dagje wat snotterig geweest.
Verder geeft ze wel eens een mondje terug, nu we gestopt zijn met infacol is t zonder slijm. En dat lijkt me normaal 😊
Maar ik ga het zeker in de gaten houden!
5 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook veel last van slijm maar heb geen Corona gehad hoor. Dat kan behoorlijk standaard zijn, hebben heel veel babies last van
5 jaar geleden
Hi, tijdens de zwangerschap heb ik ook corona gehad rond week 20-25 zo uit ...
Ik ben naar de huisarts geweest ivm het vele spugen, ook nadat hij klaar was met verkouden zijn. Ik heb een doorverwijzing naar de kinderarts en ik kreeg het advies om jbpm te gebruiken. Sinds we dat gebruiken is het spugen van 15-20x per dag spugen naar 10-15x gegaan en soms een dag heel minimaal. Inmiddels zijn beide kinderen wéér verkouden. De 2e keer verkouden al in zijn prille leventje, hij hoest ook echt héél erg, zo zielig. Ik kreeg ook wat klachten en ben nu zelf weer goed verkouden, getest maar negatief.
5 jaar geleden
O jeetje toch, dat wens je je kindje ook niet.
Jij zelf ook positief gewees ...
We zijn negatief gebleven. Vorige week weer getest vanwege symptomen, maar wederom ‘gewoon’ verkouden.
Waar andere klasgenootjes wel ook hun ouders besmet hebben, is dit ons bespaard gebleven.
Ik sta zelf ook voor de klas en ben alleen in september een keer getest (ook weer samen met de jongste) We waren toen smoorverkouden, maar negatief voor covid.
Nu ik weet dat het ook zonder symptomen kan, zou het kunnen dat ik het wel gehad heb, maar dan heb ik er dus niks van gemerkt 🤷🏻♀️
Dan hoop ik maar gewoon dat ik de antistoffen nu heb doorgegeven aan de kleine man via de bv 😊
5 jaar geleden
Hi, tijdens de zwangerschap heb ik ook corona gehad rond week 20-25 zo uit ...
Ik ook met 22 weken corona gehad,ze heeft zo veel slijm en is zelfs 2 keer gestikt in haar slijm.. ze geeft met elke voeding meer dan mondje terug en veel slijmerig en dik. Ze is na haar 1ste prik verkouden hoesten en snotneus.. daarna ben ik ook ziek geworden 3x getest negatief gelukkig.. als ik dit nu allemaal lees ben ik geschokt niet normaal nooit er aan gedacht elke keer wat ze zeggen is komt door reflux maar denk ook door corona
5 jaar geleden
Mijn meid was met 10 weken ziek (Corona). Last van koorts gehad, maar voor de rest kon ik niets zien.
Afgelopen vrijdag heeft ze 2 prikjes gekregen en sindsdien weer verhoging.
Van Corona heeft ze denk ik nog steeds wel ook last, want mijn man is 2 dagen terug weer positief getest en aan de hand van mijn klachten zeggen ze dat ik het waarschijnlijk ook nog heb. Ik was een week eerder ook positief getest.
Mijn dochter drinkt minder goed vind ik en wat meer spuug/slijm heeft ze. Ze stopt haar hand in haar mond. Misschien beginnen de tandjes eruit te komen ? Het is zo lastig, ze kan het mij niet duidelijk maken waar ze last van heeft :(
Beterschap!
5 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook veel last van slijm maar heb geen Corona gehad hoor. ...
Hier ook inderdaad. En ook 2x gehad dat t leek alsof ze er in stikte.. Ben nooit getest en niet verkouden geweest tijdens de zwangerschap maar je hoort meer mensen die het hebben gehad zonder klachten.. dus misschien dat we t niet weten.
Cb en huisarts zei alleen wel dat t slijm erbij hoort als de slokdarm enz nog niet helemaal rijp is en ze zelf nog niet sterk genoeg zijn om het er uit te hoesten. Ze hebben t nooit over corona gehad verder.
4 jaar geleden
Reactie op picolini
Ja hoor daar gaan we weer! Papa Corona mama Corona en nu Senne ook Corona � ...
Hier ook, 3 weken geleden hele gezin ☹️
4 jaar geleden
Reactie op picolini
Waren jullie erg ziek? Bij mij was het gister heel erg en vandaag alweer st ...
Nou mn oudste dochter (15) was gewoon erg verkouden. Wel vage droge hoest zo’n 2 weken. Wij dachten in eerste instantie van in en uit de airco (bus, vliegtuig, etc) want ze was naar Spanje geweest met 30 graden.
Maar 3 dagen laten kreeg mn man wat vreemd gevoel in zn keel en vreemde hoofdpijn. En die testte positief. Maar de middelste en jongste en ik gewoon niet.
Mn man heeft wel twee nachten echt hoge koorts gehad en anderhalve week vage droge hoest.
Dag 8 van onze oudste werd ik wakker met hele vage hoofdpijn en heb ik mezelf en onze dreumes getest. (Stukje snot wat zn neus uit liep 😬) en die waren positief. Ook daarna echt 2 dagen koorts en megakoppijn en daarna kwam dat vreemde hoestje. Onze kleine man écht veel vastzittend slijm wat pas na een week echt wat los kwam. En paar dagen 39,5 koorts. Veel gestoomd en zoutoplossing, lijkt sinds deze week eindelijk wat beter.
De middelste (heeft die deltavariant ook gehad in maart 2021 zonder enige symptomen en ons toen niet besmet) die kreeg pas 3 dagen nog na ons. Werd ook wakker met vage hoofdpijn. Begon de volgende dag te hoesten en ook dat vreemde vage droge hoestje gehad voor een week ofzo. 🤷🏻♀️ Geen koorts oid. Die is er het beste van ons allen doorgekomen 😊