7 Reacties
VRIEND
6 jaar geleden
Vervelende situatie.
Kan me indenken dat het voor zijn ouders en grootouders echt een cultuurschock is.
Je kan echter niet voor de kerk trouwen zonder dat je eerst voor de gemeente trouwt. Dat is juridisch zo geregeld.
Je kan wellicht wel nu eerst snel voor de gemeente trouwen en dan later een feest zodra de baby er is?
6 jaar geleden
Reactie op EvdPlas
Ah dat zijn lastige situaties ja. Je mag helaas niet kerkelijk trouwen wann ...
Volgens mij kan er wel in de syrisch orthodoxe kerk getrouwd worden voordat er bij de burgerlijke stand getrouwd is...
6 jaar geleden
Reactie op Laura Sophia
Volgens mij kan er wel in de syrisch orthodoxe kerk getrouwd worden voordat ...
En ik zie mezelf niet echt met een bolle buik trouwen met minimaal 600 gasten
6 jaar geleden
Er komen minimaal 600 gasten dan en zie daar erg tegen op met een bolle buik... Maar eens uitzoeken hoe en wat mogelijk is...
VRIEND
6 jaar geleden
Reactie op Laura Sophia
Er komen minimaal 600 gasten dan en zie daar erg tegen op met een bolle bui ...
Dan komt Corona wellicht nu goed uit. Trouw je nu alleen voor de wet. En volgend jaar zomer een bruiloft als de maatregelen weg zijn.
Als excuus: Corona; mochten niet zoveel mensen vorig jaar en we wilde graag gezinsuitbreiding dus konden niet wachten.
6 jaar geleden
Oh wat lastig en wat stom dat je nu niet gewoon blij en trots kunt zijn op je zwangerschap!
Ik kom uit een redelijk streng katholiek gezin. Toen wij gingen samenwonen 9 jaar geleden barstte er een bom van jewelste. Het heeft me toen extra boos gemaakt, want ik heb het geloof van mijn familie altijd gerespecteerd en ben vanaf mn 16e duidelijk geweest over hoe ik erin stond, waar was dat respect voor mijn keuze?
Het heeft een tijd geduurd, maar uiteindelijk zijn mijn ouders enorm bijgedraaid. Het idee dat je de eerste in een enorme familie bent, schande, schande.. idioot natuurlijk, maar zo'n gemeenschap staat redelijk op zichzelf dus ik snap het ergens wel een beetje.
Vanuit mijn perspectief zou ik jullie toewensen (of je vriend vooral) dat je echt je leven leidt zoals je zelf wilt. Trouw wanneer en als je dat wilt. Laat je daarin niet dwingen, zorg dat het voor jullie ook goed voelt! En de druk van de wensen van zijn ouders/familie voelen snap ik heel goed, maar het is jullie leven. Zij hebben hun eigen beslissingen genomen toen het voor hen zover was. Nu is jullie kans om je beslissingen te nemen en je leven zo in te delen zoals je dat zelf wilt.