17 Reacties

5 jaar geleden

Wilde er net ook een topic over openen. Vandaag echo gehad en heb 2 cystes naast elkaar van 5 centimeter. Ik moet zelf afwachten. Blijkbaar gaan ze vanzelf weg als ze niet groeien. Vind het zelf ook spannend

5 jaar geleden

Hoi! Ik kan je wellicht beetje gerust stellen.. Ik heb 1,5 jaar geleden ook een cyste op mijn eierstok gehad. Dat hebben ze in te gaten gehouden en is uit zichzelf weg gegaan. Hoop ook voor jou!

5 jaar geleden

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad. Zeurende buikpijn overdag, en in de nacht als ik ging liggen en de zwaartekracht er grip op kreeg deet het heel erg pijn. Ik moest ook afwachten en met 11 weken is deze cyste vanzelf geknapt. Die nacht heb ik op handen en voeten door de kamer gekropen, maar de dag erna geen pijn meer en met de 12 weken echo was er niets meer te zien!

5 jaar geleden

Dit vond ik online.

5 jaar geleden

Ik heb er ook 2 bij mn baarmoeder, schijnt veel voor te komen in het begin van de zwangerschap.. Bij de vorige zwangerschap heb ik het ook gehad op mn eierstok, deze was na 8 weken ook weer weg.. vaak gaan ze inderdaad vanzelf weg alleen ze houden het wel in de gaten!

5 jaar geleden

Had er twee, 1 op beide eierstokken. Zagen ze met 6w, met 8w was die op rechts weg, die op links was nog steeds 3 bij 3cm, hoop idd datie verdwijnt want vind t maar vreemd...

5 jaar geleden

Hoi! Ik kan je wellicht beetje gerust stellen.. Ik heb 1,5 jaar geleden ook ...
Hi Angs Dat is fijn om te horen Die van mij is alleen wel 7x 8,5 Zou dit ook vanzelf kunnen weggaan?

5 jaar geleden

Reactie op sam93

Hi Angs Dat is fijn om te horen Die van mij is alleen wel 7x 8,5 Zou dit o ...
Hi Sam, hoe is het bij jou afgelopen? Ze hebben bij mij aan de rechterkant ook een cyste gevonden die iets te hoog en te groot is.. Ben vergeten hoeveel jammer. 8 september gaat ze er weer naar checken. (5 weken later pas..) nu nog 3 weken! Spannend hoop echt dat het gedaald is.. Ik heb geen idee wat ze er anders mee gaan doen? Of kan het gewoon blijven zitten tijdens de zwangerschap. Ze deed er verder niet heel bijzonder over.. Dus zal wel niet al te groot zijn hopelijk

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Hi Sam, hoe is het bij jou afgelopen? Ze hebben bij mij aan de rechterkant ...
Hi Macymae Na verdere onderzoek zagen ze dat mn cyste wellicht een dermoidcyste is dus dat betekend dat deze niet oplost Hij is van de termijn echo naar 13 weken echo ( zelf aangevraagd) wel gegroeid Met 20 wkn gaan ze er dus weer naar kijken maar wat raar is is dat de cyste eerst rechts zat en nu links? Dus of hij is verplaatst of het zijn er nu 2... ik vind het ook een gek idee dat er nu niks mee wordt gedaan

5 jaar geleden

Reactie op sam93

Hi Macymae Na verdere onderzoek zagen ze dat mn cyste wellicht een dermoid ...
Oh wat gek zeg, wist niet dat tie zich kon verplaatsen. Hopelijk is het gewoon dezelfde en niet 2. Vervelend is dat he.. Dat ze dan pas gaan kijken, het is blijkbaar dus niet echt ernstig dan denk ik als ze het dan pas weer controleren. Ik heb voor de rest ook geen pijn of last ervan, las op internet dat het alleen vervelend word als je pijn krijgt. Tot nu toe voel ik er niks van dus hoop dat het vanzelf kleiner word en daalt. Hoor het 8 september wel, ik laat het je wel weten! Hoop dat het bij jou ook niks ernstigs is verder voor de zwangerschap, blijft een rare gedachte dat zo ding er zit.

5 jaar geleden

Ik had er ook eentje, die was te zien bij mijn eerste echo rond 7 weken. Bij de tweede echo van 12 weken was hij ineens verdwenen.

5 jaar geleden

Hi, ik had er ook 1 in week 6, moest direct komen (belde vanwege flinke buikpijn). Met 12 weken was hij weg en ook veel minder buikpijn, nu meer bandenpijn. In het ziekenhuis zeiden ze mij dat het heel vaak voorkomt en ze meestal zelf weggaan. Snap je spanning echter wel. Succes!

5 jaar geleden

Ik had in het verleden cyste op 1 eierstok. Dit hielden ze goed in het oog. Na ongeveer een jaar had ik er echt pijn aan. De cyste was alleen maar gegroeid en door het gewicht draaide hij mij eierstok soms wat dus die pijnklachten veroorzaakte. Ze hebben de cyste tijdens operatie verwijderd. Dit was normaal een eierstoksparende operatie, maar uiteindelijk hebben ze de hele eierstok moeten verwijderen. Toen was dat een hele shock omdat ik bang was nooit kinderen te kunnen krijgen. Maar zelfs met 1 eierstok lukt dit! Ik was meteen zwanger nadat ik met mijn anticonceptie stopte. Dus mijn ene eierstok die ik nog heb, doet goed z'n werk. Uiteindelijk komen cystes vaker voor en verdwijnen ze meestal ook vanzelf. Enkel wanneer ze niet verdwijnen, maar enkel groeien en je last hebt, moeten ze operatief verwijderd. Gewoon goed in het oog laten houden tijdens je echo's.

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Oh wat gek zeg, wist niet dat tie zich kon verplaatsen. Hopelijk is het gew ...
Cystes zijn heel normaal op je eierstokken hoor, in principe helemaal niks om je zorgen om te maken. Er kan elke maand weer een nieuwe zitten want het is gewoon het velletje dat om je eitje heen zat maar soms verdwijnt het niet meteen na de eisprong. Als ze wat groter worden kan er ongemak ontstaan maar dan houden ze het gewoon goed in de gaten. De dokter zei een paar weken terug tegen mij (ik had een 2cm cyste die was gebarsten en dat veroorzaakte pijn, maar was na een week verdwenen) dat ze zich meestal pas zorgen maken bij 5cm of groter

5 jaar geleden

Cystes zijn heel normaal op je eierstokken hoor, in principe helemaal niks ...
Owh wat naar dat hij gebarste was en je pijn had, ik wist niet dat er telkens een nieuwe kon komen.. Stelt me wel gerust dat het niet ernstig is tijdens de zwangerschap dus. Bedankt voor je reactie😘 de mijne zat erg hoog dus dat vond ze wel gek, maar hoop dat het gewoon gedaald is 8 sept.

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Owh wat naar dat hij gebarste was en je pijn had, ik wist niet dat er telke ...
Ja, als ze wat groter worden voel je het meer als ze ‘barsten’, de vloeistof komt dan een beetje in je buik/rug en dat geeft irritatie. Daarom was ik naar de eerste hulp gegaan want kon er niet van slapen ‘s nachts, maar de dokter daar zei dat het heel veel voorkomt bijna elke dag dat ze iemand met dergelijke klachten krijgen. Dus ik maak me er niet meer druk om en laat de vk gewoon elke keer even goed kijken als ze een echo maakt 🙂

5 jaar geleden

De kans is heel groot dat je al eerder cystes gehad hebt hoor, tijdens de zwangerschap kunnen de hormonen je eierstokken wat irriteren en kunnen cystes ook wat meer groeien. Goed dat ze je hebben doorverwezen hoor, ik heb er veel over gelezen en mochten ze besluiten jouw cyste weg te halen dan zou dat goed met zo’n laparoscopie kunnen gaan, dus met een minimale operatie. Geen idee of dat tijdens de zwangerschap kan, maar komt vast goed 😊👍 het is veel erger als ze er pas achterkomen dat je een cyste hebt als hij je eierstok al gedraaid of beschadigd heeft en je ineens met spoed zit. Heel veel succes ermee ❤️