11 Reacties

5 jaar geleden

Een vast ritme aan blijven houden en meer voeding geven de laatste avond fles en de nacht fles!

5 jaar geleden

Reactie op MommyToBeInFebruari

Een vast ritme aan blijven houden en meer voeding geven de laatste avond fl ...
Dus je bedoeld vaste tijden overdag en eventueel rekken met speen? En ze krijgt nu 6/7 flessen van 130 en die gaan met veel moeite op. ze doet er trouwens ook wel lang over, een half uur.. zal het daar misschien mee te maken hebben?

5 jaar geleden

Blijven doen wat je al doet. Gemiddeld genomen gaan ze pas vanaf 6 weken het juiste dag en nacht ritme ontwikkelen. Nog even volhouden 😘 En als je mensen hoort zeggen onze baby slaapt al door. Doorslapen betekent bij baby's 6 uur lang zonder voeding (en geen 12 uur ofzo). Dus laat je niet gek maken 😉 https://www.24baby.nl/baby/slapen/slaapritme-baby/

5 jaar geleden

3 uur ertussen laten overdag ipv 4

5 jaar geleden

Kijk even online op TakingCaraBabies zij geeft een super handige slaapcursus voor babies in de eerste 4 maanden en legt daar ook veel over uit. Ze is ook op Insta met veel handige video’s en zo. Ik zou je baby overdag minder lange stukken laten slapen. Daardoor kun je de langste sleep window(s) naar de nacht verplaatsen. Ik heb hetzelfde en heb mbv die cursus nu onze dochter (bijna 7 weken) ‘s nachts in elk geval 1x 4-5u in slaap. Verder voed ik nog steeds eigenlijk elke 3u overdag. Idd overdag constant in het licht doen wij ook, veel daglicht. Veel tips voor ‘s nachts ook met ruismachine en eventueel ook swaddle en speentje als je wilt. Echt een aanrader qua tips en tricks wat ons betreft

5 jaar geleden

Reactie op aries777

Ja dat dacht ik eerst ook maar dan krijgt ze weer teveel voeding. Want ze krijgt nu al 6/7 keer 130.

5 jaar geleden

Reactie op Emma101

Dus je bedoeld vaste tijden overdag en eventueel rekken met speen? En ze kr ...
Misschien dat ook je speen te klein is voor je kleine waardoor ze er lang over doet. Onze dochter deed ook ruim een half uur over de fles toen hebben we speen 2 (dr Brown) geprobeerd en was de fles met 10/15 min leeg en daarna was ze ook nog wakker om lekker te spelen/knuffelen e.d Verder kan je alleen doen wat je al doet onze dochter laat ik overdag in de box slapen zodat ze allemaal geluiden hoort, radio/televisie staat aan ik doe gewoon het huishouden. Ze slaapt wel maar minder diep heb ik het idee en ze gaat pas naar bed na de laatste fles in de avond ligt ze bij 1 van ons. De nachten slaapt ze dan vrij diep want dan merkt ze niet als de oudste of ik naar de wc gaat.

5 jaar geleden

Ik lees mee mijn kleine man van 3 weken kan overdag echt met 4 uur tussen voeding maar zodra hij voor de nacht moet gaan slapen kom die 2half a 3 uur en is heel onrustig daarbij heeft die kaat van krampen en niet kunnen poepen hij krijg al iets van de kinder arts ervoor help helaas nog niet hopelijk zit er tip bij.

5 jaar geleden

Reactie op aries777

Hebben wij ook al advies gekregen.

5 jaar geleden

Reactie op aries777

Dat zou ik inderdaad proberen. Dit doe ik ook en dan laatste voeding rond 23.30. Komt dan daarna meestal rond 5.30 oid. Als je er overdag minder tijd tussen laat, heb je kans dat ie dit niet snachts in gaat halen!

5 jaar geleden

Reactie op Karindg

Dat zou ik inderdaad proberen. Dit doe ik ook en dan laatste voeding rond 2 ...
Dank voor je reactie. Maar als ik er 3 uur tussen laat dan krijgt ze veel meer melk.. is dat geen probleem? Want dan kom ik op meer voedingen uit op een dag. Hoe doen jullie dat?